e-Ticaret Sitelerinde “Hız” Avantajı

Araştırmalar, hızlı elektronik ticaret (e-ticaret) sitelerinin daha çok tercih edildiğini gösteriyor. Google’un açıkladığı verilere göre bir web sitesini ziyaret edenlerin yüzde 53’ü 3 saniye içerisinde yüklenmeyen siteleri terk ediyor. Ayrıca, bir siteden alışveriş yapanların yüzde 79’u site performansından memnun değilse o siteden tekrar bir ürün satın alma olasılıklarının düşük olduğunu belirtiyor. Kullanıcılar, trafiğinde gecikme olmayan, onlara hızlı bir satın alma deneyimi sunan e-ticaret sitelerine yöneliyor.

Sitelerde, yüksek bir performans, erişilebilirlik ve aynı zamanda güvenlik önem kazanırken; içerik dağıtım ağının (Content Delivery Network-CDN) kullanılması da önem taşıyor. Bir e-ticaret sitesinde, içerik dağıtım ağı kullanmanın 5 kritik nedeni; Performans, Güvenlik, Ölçeklenebilirlik ve Erişilebilirlik, Arama Motoru Puanları ve SEO, Etkileşim olarak sıralanıyor.

Performans

Tüketicilerin yaklaşık yüzde 70’i, sayfa hızının satın alma olasılıklarını etkilediğini söylüyor. Yavaş sayfa yükleme süreleri site ziyaretçileri için kabul edilemez bulunuyor.

Güvenlik

Yalnızca tek bir başarılı saldırı bile kurumlara, çok sayıda önemli müşteri, para ve itibar kaybına mal olabiliyor. Bu nedenle güvenlik işletmelerin göz ardı edebileceği bir konu değil.

Web sitesi trafiğindeki ani bir artış, sitenin çökmesine neden olabiliyor. İçerik Dağıtım Ağı sayesinde web uygulaması ve web sitesinin ölçeklenebilirliği arttırılırken, yüksek trafiklerde dahi web sitesinin tüm kullanıcılara servis vermesi sağlanıyor. 


Arama Motoru Puanları Ve SEO

SEO (search engine optimization-arama motoru optimizasyonu) açısından sayfa yükleme süresi oldukça önemli bir faktör. Google botları siteyi tararken site hızını baz alarak arama sonuçlarını sıralıyor ve daha üst sıralarda yer veriyor.

Etkileşim

Yavaş bir site, marka için kötü bir ilk izlenim bırakmanın en hızlı yollarından biri, yavaşlık etkileşim oranlarını da olumsuz yönde etkiliyor. Dolayısıyla hızlı bir sitenin, hızlı satış ile doğru orantılı olduğu söylenebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları