Google’a Rekabet Kurulu Soruşturması

 


Rekabet Kurulu, arama motoru Google’ı da bünyesinde barındıran yazılım şirketi Alphabet’e soruşturma başlatıldığını duyurdu.

Rekabet Kurulu, Google hakkında pazardaki hakim durumunu kötüye kullandığı gerekçesiyle başlattığı soruşturmaya ilişkin yaptığı açıklamada, “Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Limited Şirketi’nden oluşan ekonomik bütünlüğün; genel arama hizmetleri pazarındaki hakim durumunu kötüye kullanmak suretiyle 4054 sayılı (Rekabetin Korunması Hakkında Kanun) Kanun’un 6’ncı maddesini ihlal edip, etmediğinin tespiti için ön araştırma başlatıldı. Ön araştırma, yapılan incelemenin ardından Rekabet Kurulu’nca karara bağlandı” denildi.

Elde edilen bilgi, belge ve tespitleri 12 Ocak 2023 tarihindeki toplantısında müzakere eden Rekabet Kurulu, bulguları ciddi ve yeterli bularak, Alphabet Inc. şirketler hakkında soruşturma açılmasına karar verdi.

Hakim Durumun Kötüye Kullanılması

4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6’ıncı Maddesi şöyle: “Bir veya birden fazla teşebbüsün ülkenin bütününde ya da bir bölümünde bir mal veya hizmet piyasasındaki hakim durumunu tek başına yahut başkaları ile yapacağı anlaşmalar ya da birlikte davranışlar ile kötüye kullanması hukuka aykırı ve yasaktır.

Kötüye kullanma halleri özellikle şunlardır:

a) Ticari faaliyet alanına başka bir teşebbüsün girmesine doğrudan veya dolaylı olarak engel olunması ya da rakiplerin piyasadaki faaliyetlerinin zorlaştırılmasını amaçlayan eylemler,

b) Eşit durumdaki alıcılara aynı ve eşit hak, yükümlülük ve edimler için farklı şartlar ileri sürerek, doğrudan veya dolaylı olarak ayırımcılık yapılması,

c) Bir mal veya hizmetle birlikte, diğer mal veya hizmetin satın alınmasını veya aracı teşebbüsler durumundaki alıcıların talep ettiği bir malın veya hizmetin, diğer bir mal veya hizmetin de alıcı tarafından teşhiri şartına bağlanması ya da satın alınan bir malın belirli bir fiyatın altında satılmaması gibi tekrar satış halinde alım satım şartlarına ilişkin sınırlamalar getirilmesi,

d) Belirli bir piyasadaki hakimiyetin yaratmış olduğu finansal, teknolojik ve ticari avantajlardan yararlanarak başka bir mal veya hizmet piyasasındaki rekabet koşullarını bozmayı amaçlayan eylemler,

e) Tüketicinin zararına olarak üretimin, pazarlamanın ya da teknik gelişmenin kısıtlanması.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları