Google’a Rekabet Kurulu Soruşturması
Rekabet Kurulu, arama motoru Google’ı da bünyesinde barındıran yazılım şirketi Alphabet’e soruşturma başlatıldığını duyurdu.
Rekabet Kurulu, Google hakkında pazardaki hakim durumunu
kötüye kullandığı gerekçesiyle başlattığı soruşturmaya ilişkin yaptığı
açıklamada, “Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google
Ireland Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Limited Şirketi’nden oluşan
ekonomik bütünlüğün; genel arama hizmetleri pazarındaki hakim durumunu kötüye
kullanmak suretiyle 4054 sayılı (Rekabetin Korunması Hakkında Kanun) Kanun’un
6’ncı maddesini ihlal edip, etmediğinin tespiti için ön araştırma başlatıldı. Ön
araştırma, yapılan incelemenin ardından Rekabet Kurulu’nca karara bağlandı”
denildi.
Elde edilen bilgi, belge ve tespitleri 12 Ocak 2023
tarihindeki toplantısında müzakere eden Rekabet Kurulu, bulguları ciddi ve
yeterli bularak, Alphabet Inc. şirketler hakkında soruşturma açılmasına karar
verdi.
Hakim
Durumun Kötüye Kullanılması
4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6’ıncı Maddesi şöyle: “Bir veya birden fazla teşebbüsün
ülkenin bütününde ya da bir bölümünde bir mal veya hizmet piyasasındaki hakim
durumunu tek başına yahut başkaları ile yapacağı anlaşmalar ya da birlikte
davranışlar ile kötüye kullanması hukuka aykırı ve yasaktır.
Kötüye kullanma halleri özellikle şunlardır:
a) Ticari faaliyet alanına başka bir
teşebbüsün girmesine doğrudan veya dolaylı olarak engel olunması ya da
rakiplerin piyasadaki faaliyetlerinin zorlaştırılmasını amaçlayan eylemler,
b) Eşit
durumdaki alıcılara aynı ve eşit hak, yükümlülük ve edimler için farklı şartlar
ileri sürerek, doğrudan veya dolaylı olarak ayırımcılık yapılması,
c) Bir
mal veya hizmetle birlikte, diğer mal veya hizmetin satın alınmasını veya aracı
teşebbüsler durumundaki alıcıların talep ettiği bir malın veya hizmetin, diğer
bir mal veya hizmetin de alıcı tarafından teşhiri şartına bağlanması ya da
satın alınan bir malın belirli bir fiyatın altında satılmaması gibi tekrar
satış halinde alım satım şartlarına ilişkin sınırlamalar getirilmesi,
d) Belirli
bir piyasadaki hakimiyetin yaratmış olduğu finansal, teknolojik ve ticari
avantajlardan yararlanarak başka bir mal veya hizmet piyasasındaki rekabet
koşullarını bozmayı amaçlayan eylemler,
e) Tüketicinin
zararına olarak üretimin, pazarlamanın ya da teknik gelişmenin kısıtlanması.”
Yorumlar
Yorum Gönder