Yönetilen Hizmet Sağlayıcı Sektörü Büyüyor


Yönetilen Hizmet Sağlayıcı (MSP) Sektörü genişlemeye devam ediyor ve bu trendin devam etmesi ön görülüyor. Durgunluğun göründüğü mevcut ekonomik durumlarda bile, MSP'lere olan talep artmaya devam ederken bu durum büyüme fırsatlarını da beraberinde getiriyor. Bütünleşik siber güvenlik alanında küresel bir lider olan WatchGuard’ın, 2023 ve Sonrasında MSP’ler için En İyi Büyüme Fırsatları isimli web seminerine katılanların yüzde 58'inin siber güvenlik harcamalarının ileriye dönük olarak sürdürüleceğine inanması bu fikri destekliyor. Bütünleşik siber güvenlik alanında küresel bir lider olan WatchGuard, MSP’lere ilişkin şunları söylüyor: 

“MSP’ler işlerini büyütmek ve farklılaştırmak için her gün birçok fırsatla karşı karşıya kalıyor. Müşteri ihtiyaçları geliştikçe iş hizmetlerini genişletme olasılığı da artıyor. Müşterilerle kişiselleştirilmiş bir düzeyde bağlantı kurmanın ne kadar önemli olduğunu bilen MSP’ler, aynı zamanda müşterilerine sunduğu taahhüdün bir karşılığını almak istiyor. İyi bir teknolojik alt yapı, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak veya MSP'nin büyümesini sağlamak için her zaman yeterli değil. Bu nedenle, MSP'lerin yatırımlarını en üst düzeye çıkarmak ve tam hizmet sunmaya ulaşmak için satıcılar ve diğer sağlayıcılarla değerli ortaklıklar kurması gerekiyor. WatchGuard, MSP’ler için 4 ticari büyüme fırsatını da şöyle paylaşıyor: 

1-Yönetilen Hizmetlere Fark Yaratacak Unsurlar Ekleyin: MSP'lere yönelik mevcut talep ve bu sektöre yeni şirketlerin girişi göz önüne alındığında, rekabet açıkça en önemli zorluklardan biri. Teklifinizi farklılaştırmanın en iyi yolu, yüksek düzeyde müşteri memnuniyeti oluşturmak ve olağanüstü kalitede hizmet sunmak. Olumlu geri bildirimler, yalnızca müşteriyi elde tutmak ve geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda yeni işleri çeken güvenilir bir marka oluşturmaya fırsat tanır. Müşterileri memnun etmenin bir yolu, beklentilerini karşılayan ve aşan yeni teknolojilere yatırım yapmaktır.  

2-MSP İş Büyümesini Desteklemek İçin Otomatikleştirin: WatchGuard iş ortaklarının yüzde 60’ı, yönetilen hizmetler sektörünün önümüzdeki iki yıl içinde büyümeyi hızlandıracağına inanıyor. Buna dayanarak, MSP’lerin operasyonlarını düzene sokmak, hizmet kalitelerini iyileştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için otomasyon uygulamaları gerekiyor. Yama uygulama, yedekleme, izleme ve raporlama gibi yinelenen görevleri otomatikleştirerek, MSP’ler zamanlarının bir kısmından tasarruf edebilir ve daha karmaşık görevlere odaklanabilir. Bu, insan hatasını azaltarak tutarlılığı artırır. Otomasyon ve yapay zeka, kaynak eklemek zorunda kalmadan daha fazla müşteriyi ve karmaşık projeleri yönetmenize izin vererek MSP işini ölçeklendirme üzerinde bir etkiye sahip. Bu tür eylemler ne kadar otomatikleştirilebilirse, iş karlılığı üzerindeki doğrudan etki o kadar büyük oluyor.

3-Yeni Seçenekler Satın Almadan Önce Mevcut Çözümleri Tam Potansiyeliyle Kullanın: MSP’ler çabalarını, onlar için karlı bir ana yatırım alanı olan yeni güvenlik hizmetlerini genişletmeye harcıyor. Ancak bütçelerin de gittikçe daralması MSP’lerin kullandığı araç setinin verimli kalmalarını sağlaması gerektiği anlamına geliyor. MSP’lerin en yüksek kârı elde etmek için güvenlik araçlarına entegre ettikleri çözümlerden neler alabilecekleri konusunda tam olarak bilgilendirilmeleri gerekir.  


4-Bir Tavsiye Programıyla Yeni Müşteriler ÇekinMevcut müşterileri korumak çok önemli olsa da büyümek için yeni müşteriler çekmeye devam etmeniz gerekiyor. Yeni müşteriler için en iyi kaynaklardan biri bir tavsiye programı oluşturmak. Yönlendirmeler uygun maliyetlidir ve yeni müşteriler kazanmanın güçlü bir yoludur. Bu nedenle mevcut müşterilere, hizmetinizi tanıdıkları kişilere önermeleri için teşvikler sunmak iyi bir fikirdir. B2B (Business to Business-İşletmeden işletmeye) karar alıcılarının yüzde 84’ü satın alma sürecini bir yönlendirme yoluyla başlatıyor ve ayrıca yönlendirmeleri olan B2B şirketleri, satışları yüzde 69 daha hızlı kapatıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları