Müşteri Deneyimine Daha Çok Yatırım
Veri yönetimi, gelişmiş analitik, çok değişkenli analiz,
iş zekası, cezai soruşturma ve tahmine dayalı analitik yazılım şirketi SAS’ın
araştırmasına göre Avrupa’daki şirketlerin yüzde 84’ü müşteri deneyimini
geliştirmek için çözümlere daha fazla yatırım yapacaklarını söylüyor.
SAS’ın desteğiyle Massachusetts Institute of Technology-MIT
(Massachusetts Teknoloji Entitüsü) tarafından Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (Europe,
Middle East and Africa-EMEA) bölgelerinde yakın zamanda yürütülen araştırmaya göre
Avrupalı şirketlerin neredeyse yarısı, müşteri deneyimini 2024 yılına kadar yüzde
50’ye kadar iyileştirecek çözümlere yönelik yatırımlarını artırmayı planlıyor.
Hatta katılımcıların yüzde 16’sı analitik, kişiselleştirme ve akıllı asistanlar
gibi teknolojiler için harcamaları iki katından fazla artırmayı planlıyor.
EMEA Bölgesi’ndekiler müşteri deneyimi girişimlerini
kurumsal çapta bir dijital stratejiye dahil ederek müşteri deneyimini
geliştirme ve yönetme konusunda ağırlıklı olarak yetenekli olduklarını
belirtiyorlar.
Ancak, küresel karşılaştırmada EMEA Bölgesi’ndeki
şirketler, müşteri deneyimleri noktasında katedilecek daha çok yol olduğunu dile
getiriyorlar. Bu durumun nedeni olarak da şirketlerde bu alana yapılan desteğin
hala yeterli olarak görülmemesi gösteriliyor. Ankete katılanların yarısı,
kuruluşlarının analitiği ürün/hizmet arama, dönüşüm ve uzun vadeli müşteri
katılımı alanlarında kullandığını söylüyor.
Sorumlulukların
Departmanlararası Dağıtılması
SAS başarılı bir müşteri deneyiminin yakalanması için
önemli faktörlerden birinin, sorumlulukların yöneticilere tavsiyelerde bulunan
departmanlar arası ekiplere dağıtılması olduğunu vurguluyor. Ankette, Avrupa ve
Orta Doğu/Afrika’dan bunu fark etmiş olan katılımcıların oranı yüzde 70
civarında seyrediyor. Buradaki belirleyici faktör, diğer faktörlerin yanı sıra,
EMEA şirketlerinin yaklaşık yüzde 65’inin oluşturduğu belgelenmiş iş akışları.
Benzer şekilde, tek bir bilgi tabanı oluşturmak ve süreçleri
merkezi olarak yönetmek için iş birliğini destekleyen çözümlere ve platformlara
ihtiyaç duyuluyor. Katılımcıların yüzde 76’sı, bulut bilişim ve bir insana
doğrudan erişimin önümüzdeki iki yıl içinde Avrupa’daki teknolojiler arasında
kilit bir rol oynayacağını söylüyor. Bunu, gerçek zamanlı veri toplama (yüzde 72)
ve canlı sohbet ve kişiselleştirme teknolojisi (her biri yüzde 71) gibi diğer
başarı faktörleri takip ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder