TSE’den Bir İlk; Bilgi Ve İletişime Güvenlik Denetimi

Türk Standartları Enstitüsü (TSE), Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi işbirliğiyle Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi  hazırladı. Rehber kapsamında verilen “Uyum Denetim Hizmeti Sağlama Belgesi”ni ilk alan firma ise ADEOBilişim Danışmanlık Hizmetleri A.Ş oldu.

ADEO, TSE bilgi ve iletişim güvenliği denetim yetkisi alarak bilişim sektörü üreticileri ve iş ortaklarına, yurt içi ve yurt dışındaki müşterilerine uçtan uca siber güvenlik hizmeti sunacak. Firma, TSE Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi’ne uyumluluk konusunda kurum ve kuruluşlara denetim ve danışmanlık hizmetleri verecek.

Tamamı Türk mühendis ve teknoloji danışmanlarından oluşan, gereken tüm akreditasyon ve yeterlilik seviyelerini elinde bulunduran teknik bir kadroyla siber güvenlik alanında hizmet veren ADEO, TSE tarafından yürütülen belgelendirme sürecini tamamladı. 

ADEO, siber olay müdahalesi, yönetilen siber güvenlik servisleri, adli bilişim hizmetleri, risk ve uyumluluk, kırmızı takım, mor takım ve mavi takım gibi hizmetleri Türkiye, Orta Doğu ve Afrika (MEA-Middle East Africa) Bölgesi’nde 1200’ün üzerinde özel şirketle kamuya ulaştırıyor. ADEO, siber güvenlikte TSE Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum Denetim Hizmeti Sağlama Belgesi ile denetim ve danışmanlık çalışmalarına yeni bir boyut kazandırıyor.

ADEO, bu yetkinlik ile birlikte bünyesinde sertifikalı denetçilerle Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi’ne uyumluluk konusunda kurum ve kuruluşlara denetim ve danışmanlık hizmetleri sunuyor. ADEO uyum departmanı, Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi özelinde çalışmalar yürüterek, aldığı TSE yetkinliği ile bu çalışmaları resmi olarak da yapma hakkına sahip oluyor.

Eğitim, Sınav Ve Belgelendirme Faaliyetleri

Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Belgelendirme Programı’nda uyum denetimlerini gerçekleştirecek denetçi ve başdenetçi profilleri tanımlanırken; bu doğrultuda başvuruların alınması, eğitim ve sınav faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, denetçi ve başdenetçilerin sertifikalandırılması, firmaların belgelendirilmesi,  sertifika ve belgelerin yenilenme süreci de rehberde yer alıyor.

Program kapsamında düzenlenecek eğitim, sınav ve belgelendirme faaliyetleri Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi koordinasyonunda Türk Standardları Enstitüsü (TSE) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi  (TÜBİTAK BİLGEM) iş birliği ile yürütülüyor.

Firmaların ve personelin belgelendirilmesine ilişkin konular ile ücret çizelgeleri 


“Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum Denetimi Hizmeti Sağlayan Personel ve Firma Belgelendirme Rehberi” dokümanında yer alıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları