Bilgi Teknolojileri 2023’te 4,6 Trilyon Dolar Gelir Getirecek
Şirket üst yöneticileri, BT yöneticileri ile analistler, geçtiğimiz Ekim
ayında Kuzey Amerika’da dünyanın en önemli buluşma noktalarından olan “Gartner
BT Sempozyumu/Xpo 2022”de Küresel BT Pazarı’nın görünümünü tartıştılar.
Gartner, kurumsal BT harcamaları için şirket üst yöneticilerinin BT
bütçelerini kısmak yerine dijital iş girişimlerine yapılan harcamaları
artırdıklarına dikkat çekerek, durumun resesyona (durgunluk) dayanıklı hale
geldiğini vurguladı. Sempozyumda ekonomik çalkantıların teknoloji
yatırımlarının durumunu değiştireceğinin altı çizilerek, bazı alanlarda
harcamaları artıracağı ve diğerlerinde de düşüşleri hızlandıracağı belirtildi.
Enflasyonun (fiyat artışı), dünyadaki hemen hemen her ülkede tüketicinin satın
alma gücünü azalttığı vurgulanarak, tüketicilerin satın alma gücünün azalması
nedeniyle birçok tüketicinin 2022 cihaz alımlarını 2023’e ertelediği ifade
edildi. Bu durumun da cihazlara yapılan harcamaları 2022’de yüzde 8,4 ve 2023’te
yüzde 0,6 azaltacağına işaret edildi.
Sempozyumda kurum ve kuruluşlarda işleri yönlendiren teknolojilerin 2023’te
öngörülen büyüme oranlarında açıkça görüldüğü dile getirildi. Mevcut şirket içi
veri merkezlerini korumak için veri merkezi pazarlarında yeterli harcama yapıldığı,
ancak yeni harcamaların bulut seçeneklerine kaymaya devam ettiği vurgulandı.
2023’te yazılım harcamalarında öngörülen yüzde 11,3’lük büyümenin de kanıtlandığı
belirtildi. Gartner’ın son araştırmasında ayrıca BT hizmetleri
harcamalarının yüzde 7,9 artacağı; veri merkezi sistemlerinin yüzde 3,4 ve
iletişim hizmetlerinin yüzde 2,4 büyüyeceği tahmin edildi.
Verimlilik
Odaklı Dijital Yatırımlar Devam Edecek
Kötüleşen bir ekonomide, geleneksel olarak BT maliyetleri de dahil olmak
üzere bütün maliyetlerin düşürülmesi beklenirken, bu dönemde kuruluşlar verimlilik
odaklı dijital yatırımlarını korumaya devam ettiler.
Gartner, 200’den fazla üst yöneticinin katıldığı 2023 Teknoloji Yönetici
Anketi’nde katılımcıların yüzde 69’unun dijital teknolojilere yaptığı harcamaları
artırmayı planladığını ve yöneticilerin dijital yatırımlarda değer elde etme
süresini hızlandırmakla görevlendirildiklerini ortaya koydu. Ankette, üst
yöneticiler yüzde 28 oranında dijital iş girişimlerini yürütmekten sorumlu
birincil lider olarak görülüyor.
Ankete göre, şirketler dijital teknolojiyi öncelikle gelir akışlarını
yeniden şekillendirmek, yeni ürün ve hizmetler eklemek, mevcut ürün ve
hizmetlerin nakit akışını değiştirmek ve ayrıca mevcut ürün ve hizmetlerin
değer teklifini değiştirmek için kullanacaklar. Bu geçiş de yeni BT harcamaları
için şirketlerin içinde bulut platformunun büyümesinin temelini oluşturacak.
Anket, şirketlerin gelir akışlarını yeniden
şekillendirmek, yeni ürün ve hizmetler eklemek, mevcut ürün ve hizmetlerin
nakit akışını değiştirmek ve ayrıca mevcut ürün ve hizmetler için değer
tekliflerini değiştirmek için dijital teknolojiyi kullanacaklarını iddia ediyor.
2023
Teknoloji Trendleri
Öte yandan Gartner 2023’ün “İlk 10 Stratejik Teknoloji
Trendi”ne ilişkin ayrıntılı kılavuzunu yayımladı.
Gelirleri artırmak ve dijital işi hızlandırmak gibi
iddialı stratejik hedefler, gelecek belirsiz olduğunda bile harekete geçmeyi
gerektirir. Teknoloji başarı için çok önemli. Bu nedenle Gartner, şirketlerin “İlk
10 Stratejik Teknoloji Trendi”nin yardımıyla eylem planlarını belirlemelerini
öneriyor.
Bu trendler, hangi teknoloji eğilimlerinin ne zaman en alakalı
olabileceğini açıklığa kavuşturuyor. Böylece öncelikli stratejilerin hangileri
olduğu ortaya konuluyor. Stratejik teknoloji trendlerinin iş hedeflerini nasıl
etkiledikleri şöyle aktarılıyor.
Teknik
profil: Teknolojilerin ne olduğu ve ne işe yaradığı,
Fırsatlar:
Sağladıkları faydalar ve sonuçlar,
Vaka
örnekleri: Erken benimseyenler ne yapıyor?
Uygulama
adımları: Uygulama için eylem planları.
Yorumlar
Yorum Gönder