E-Ticarette Tarihi Büyüme
Alibaba Group’un elektronik ticaret platformu Alibaba.com, elektronik ticarette (e-Ticaret) 2021 itibariyle yaşanan tarihi büyümenin temelini oluşturan trendlerin ayrıntılarını paylaştığı B2B (Busines to Busines) Dijital Bakış 2022 Raporu’nu yayımladı. Rapor, B2B alanında e-ticaretin bu büyümeyi nasıl tetiklediğini açıklarken, küresel ticareti gelecekte nasıl etkileyebileceğini de ele alıyor.
Raporda, Türkiye’de
internetten (online) siparişlerden elde edilen gelir oranının 2020 yılında yüzde
13.9 olduğu açıklanırken, 2022 yılında bu oranın yüzde 14.9’a ulaşarak; 2026
yılında ise yüzde 16.8 oranın da olması öngörülüyor.
2021 yılı
zorlu bir yıl olsa da, küresel ticaret için umutlu ve artık ticarette bir sıçrama olmasının beklendiği
bir yıl oldu. İnişli çıkışlı küresel talepten ve dijital dönüşüm dalgasından
etkilenen ticaret, 2021 yılında hiç olmadığı kadar tarihi bir rekor kırdı.
Birleşmiş Milletler Ticaret
ve Kalkınma Konferansı (United Nations Conference on Trade Development –UNCTAD) ve Uluslar arası Para Fonu
(International Money Fone-IMF), bu yıl (2022) için güçlü büyüme göstergeleri olacağını
açıkladı.
Enerji
fiyatlarındaki tırmanıştan, daha yüksek nakliye masraflarından ve tedarik
zincirinde aksamaları alevlendiren istihdam eksiklerinden kaynaklanan tüm
zorluklara rağmen, küresel ticaret tarihi bir rekor kırarak 28 trilyon Amerikan
Doları’na ulaştı ki bu da, Covid öncesi seviyelerin yüzde 11 üzerinde bir
seviye.
e-Ticaret, Büyümede Kilit Bir Rol
Oynayacak
Dijital
Bakış 2022 Raporu, B2B alanında e-ticaretin bu yılki ticari büyümeyi
tetiklemede nasıl kilit bir rol oynadığını ortaya koyuyor. 2020’den beri
süregelen trend sayesinde, B2B, e-ticarette küresel olarak toparlanmaya aracılık
etti ve pandemiden etkilenen şirketlere destek oldu. Tedarik zincirlerindeki
aksamalar, ticari fuarların iptal edilmesi ve de fiziksel buluşmalarla ilgili
kısıtlamalar, küresel olarak dijital ticarete geçişi hızlandırdı. Büyük
şirketlerin dijital odaklı satın almaya hızlıca geçiş yapabilmeleri için
yeterli kaynakları olmasına rağmen, küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ)
kaynak, bütçe ve mallarını çevrimiçi olarak satma ve alma konusunda uzmanlık ve
deneyim yokluğu gibi bir dizi zorlukla karşı karşıya kaldı.
Bu geçişle
birlikte KOBİ’ler git gide artan bir şekilde B2B e-ticaret alanında kendilerine
deneyimli ortaklar arayışına girdiler. Böylece KOBİ’ler, dijital
mevcudiyetlerini güçlendirirken ve de bu yeni iş yapma şekliyle evrilirken,
ihtiyaç duyacakları araçları, platformları ve desteği bulabildiler.
Büyüme, Toparlanmadan Sonra Da Devam
Edecek
Rapora
gore, pandemi sırasında deneyimlenen B2B alanındaki e-ticaretteki artışın,
toparlanmadan sonra da devam etmesi öngörülüyor Bu artışın itici gücünün,
alıcı davranışlarındaki değişiklik kadar mevcut küresel altyapının git gide
artan e-ticaret işlemlerini karşılamak için mevcut olan yedek kapasiteden
gelmesi öngörülüyor. Eve kapanma dönemleri, alıcıların işlerini evden
yürütmelerine yol açtı ve git gide artan sayıda alıcı kendi şirketleri için
çevrimiçi olarak mal tedarik etme konusunda uzman oldu, bu konuda alışkanlık
geliştirdi. Bu hem halka açık platformlar hem de özel dahili uygulamalar için
geçerli oldu. Avrupa’da çok sayıda alıcı ve satıcı, gelecekte ticaret
fuarlarına katılımın ve iş yapmanın çevrimiçi mevcudiyetle gerçekleştirilmesine
dair “hibrit-melez” bir stratejinin söz konusu olduğunu düşünüyor.
Ticari Fuarlara Uzaktan Katılım
KOBİ’ler,
perakende ihtiyaçları için ticari fuarlara uzaktan katılımla dahil olmayı
planlarken; tedarik ihtiyaçları için ticari fuarlara katılmayı tercih
ediyorlar.
Ticari Fuarlar; Güzellik ve
kişisel bakım ile hazır giyimin de aralarında olduğu belli endüstrilerde
varlığını sürdürüyor.
İletişim
sağlamak ve bağlantılar kurmak için fırsat sunuyor. Makine, gıda ve içecek
endüstrilerinin de aralarında olduğu endüstrilerde geçerliliği azalsa da seyahatten
kaynaklı artan sağlık riski göz önüne alındığında ise ticari fuarlara ilgi
azalıyor.
Online
Platformlar
Raporda Online Platformlar ile ilgili de şu bilgilere yer veriliyor:
Tanınmış,
geçerliliği doğrulanmış pratik ve kullanımı kolay platformlar, Çeşitli
endüstriler ve coğrafyalarda geniş çeşitlilikte ürüne erişim olanağı sunuyor, Ürünleri
görüntüleme ve deneme imkanı azalıyor, İş ortaklarıyla kişisel bağlantı ortadan
kalkıyor.
Küresel
erişimi olan platformlarda ticaret yapabilmek, talebin ihracat tarafından
yönetildiği çeşitli endüstrilerde yer alan tedarikçiler açısından gün be gün
daha fazla önem arz ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder