e-Ticarette Büyük Veri Etkisi
Makine
öğrenme sistemleri ve büyük veri analizi alanlarında yapılan yatırımlar, müşterilere
kişiselleştirilmiş deneyim sunma olanağını da beraberinde getiriyor. Bu da
satışı yükseltiyor ve bu çıktılar, lojistik süreçlerinde de girişimcilere yol
gösteriyor.
e-Ticareti
etkileyen faktörlerin başında demografik (nüfus) faktörleri de yer alıyor. Dünya’da
sosyal medya kullanımının artması e-ticareti de arttırıyor. Finansal ürünlerin
kullanımının artmış olması da ayrıca e-ticarette artışa neden oluyor.
Yapay Zekanın
Kalitesi Satışı Arttırıyor
e-Ticarette
teknoloji geliştikçe, beraberinde kullanıcıların talep ve beklentileri de
farklılık gösteriyor. e-Ticarette kullanıcıların çeşitli beklentilerine cevap veren
ana unsurlardan bir tanesi olan “yapay zeka”, kişiselleştirilmiş bir deneyim
sunmak adına, müşteriyi anlama ve ona ihtiyacı olanı sağlama noktasında hizmet
veriyor. Yapay zeka sayesinde, bir e-ticaret operasyonunda ürün ve ürün
listeleme sayfalarının tasarımı, ürün fiyatlandırması ve ürün önerisi gibi
alanlarda müşterinin profiline uygun değişikliklerin yapılması mümkün
olabiliyor. Bu sayede müşteriler standart bir deneyim yerine ihtiyaçlarına
uygun bir deneyim yaşama olanağına kavuşuyor.
Dünyaca
ünlü birçok firma, kullanıcıların satış öncesi ve satış sonrası sorularını cevaplandırırken,
yapay zekadan güç alan chatbotları (metin veya metin okuma yoluyla çevrimiçi
sohbet görüşmesi yapmak) kullanmaya başladı. Bu araçlar, gün geçtikçe ve
müşterilerle iletişim kurdukça onların dilini daha iyi anlıyor ve sorularına
daha doğru cevaplar sunuyor.
Öğrenme,
öğrendiklerini işleme ve oluşturduğu kurgulara bağlı olarak tahminleme gibi
aşamaları bulunan yapay zeka sistemi ürün fiyatlandırması, kampanya
organizasyonu ve geleceğe dönük stok tahminlemesi gibi alanlarda, e-ticaret
girişiminin nesnel veriye dayalı kararlar almasına yardımcı oluyor.
TÜSİAD
Ve Deloitte’tan e-Ticaret Raporu
Türk
Sanayici ve İş Adamları Derneği (TÜSİAD)
- Deloitte Digital iş birliği ile kapsamlı bir e-Ticaret Raporu hazırlandı. e-Ticaret
Çalışma Grubu faaliyetleri çerçevesinde, hazırlanan rapor, dijitalleşme
sürecinde e-ticaretin hayatın olmazsa olmazı olduğu konusuna odaklanıyor.
Raporda, 2020 yılı sınır ötesi e-ticaret hacminin 1,5 trilyon Dolar’a ulaştığı
bilgisine yer verilirken, bu sayının 2026’ya kadar 4.82 trilyon Dolar’a
çıkacağı öngörüsünde bulunuluyor.
TÜSİAD’ın
2019’da hazırladığ e-Ticaret raporunda; e-ticaretin barındırdığı fırsatlara
dikkat çekilirken; yeni raporda ise e-ticaret-küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ)
perspektifine yer veriliyor. Raporda ayrıca sosyal ticaret, pazarlama, online
ve perakende arasında ticaret ile elektronik ihracat (e-ihracat) gibi konular
da bulunuyor.
Uygun
fiyat/fiyat odaklılık, zaman tasarrufu, ürün çeşitliliği, güvenilirlik,
mağazaya gitmek istememe ve fiyat karşılaştırması yapabilmek; tüketicilerin
internet üzerinden alışveriş yapma motivasyonlarını arttırıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder