e-Ticarette Büyük Veri Etkisi


Baş döndüren bir hızla gelişen elektronik ticaret teknolojisi, pek çok alanda geliştirilen ürün ve hizmetlerin satışına aracılık ediyor. Ürünleri, internet üzerinden online olarak müşterilere sunmak amacıyla uygulamaya konulan elektronik ticaret (e-ticaret) sektörü, yıllar içinde yaşanan değişimler ile büyümesine devam ediyor. e-Ticarette doğru müşterilerin karşısına, doğru dijital ortamda, doğru zamanda çıkınca ve doğru ürünü doğru fiyattan sununca başarı da beraberinde geliyor. e-Ticarette müşteriler hem satış öncesi hem de satış sonrası ihtiyaçlarına uygun bir hizmet bekliyor.

Makine öğrenme sistemleri ve büyük veri analizi alanlarında yapılan yatırımlar, müşterilere kişiselleştirilmiş deneyim sunma olanağını da beraberinde getiriyor. Bu da satışı yükseltiyor ve bu çıktılar, lojistik süreçlerinde de girişimcilere yol gösteriyor.

e-Ticareti etkileyen faktörlerin başında demografik (nüfus) faktörleri de yer alıyor. Dünya’da sosyal medya kullanımının artması e-ticareti de arttırıyor. Finansal ürünlerin kullanımının artmış olması da ayrıca e-ticarette artışa neden oluyor.

Yapay Zekanın Kalitesi Satışı Arttırıyor

e-Ticarette teknoloji geliştikçe, beraberinde kullanıcıların talep ve beklentileri de farklılık gösteriyor. e-Ticarette kullanıcıların çeşitli beklentilerine cevap veren ana unsurlardan bir tanesi olan “yapay zeka”, kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak adına, müşteriyi anlama ve ona ihtiyacı olanı sağlama noktasında hizmet veriyor. Yapay zeka sayesinde, bir e-ticaret operasyonunda ürün ve ürün listeleme sayfalarının tasarımı, ürün fiyatlandırması ve ürün önerisi gibi alanlarda müşterinin profiline uygun değişikliklerin yapılması mümkün olabiliyor. Bu sayede müşteriler standart bir deneyim yerine ihtiyaçlarına uygun bir deneyim yaşama olanağına kavuşuyor.

Dünyaca ünlü birçok firma, kullanıcıların satış öncesi ve satış sonrası sorularını cevaplandırırken, yapay zekadan güç alan chatbotları (metin veya metin okuma yoluyla çevrimiçi sohbet görüşmesi yapmak) kullanmaya başladı. Bu araçlar, gün geçtikçe ve müşterilerle iletişim kurdukça onların dilini daha iyi anlıyor ve sorularına daha doğru cevaplar sunuyor.

Öğrenme, öğrendiklerini işleme ve oluşturduğu kurgulara bağlı olarak tahminleme gibi aşamaları bulunan yapay zeka sistemi ürün fiyatlandırması, kampanya organizasyonu ve geleceğe dönük stok tahminlemesi gibi alanlarda, e-ticaret girişiminin nesnel veriye dayalı kararlar almasına yardımcı oluyor.

TÜSİAD Ve Deloitte’tan e-Ticaret Raporu

Türk Sanayici ve İş Adamları Derneği  (TÜSİAD) - Deloitte Digital iş birliği ile kapsamlı bir e-Ticaret Raporu hazırlandı. e-Ticaret Çalışma Grubu faaliyetleri çerçevesinde, hazırlanan rapor, dijitalleşme sürecinde e-ticaretin hayatın olmazsa olmazı olduğu konusuna odaklanıyor. Raporda, 2020 yılı sınır ötesi e-ticaret hacminin 1,5 trilyon Dolar’a ulaştığı bilgisine yer verilirken, bu sayının 2026’ya kadar 4.82 trilyon Dolar’a çıkacağı öngörüsünde bulunuluyor.

TÜSİAD’ın 2019’da hazırladığ e-Ticaret raporunda; e-ticaretin barındırdığı fırsatlara dikkat çekilirken; yeni raporda ise e-ticaret-küçük ve orta boy işletmeler (KOBİ) perspektifine yer veriliyor. Raporda ayrıca sosyal ticaret, pazarlama, online ve perakende arasında ticaret ile elektronik ihracat (e-ihracat) gibi konular da bulunuyor.

Uygun fiyat/fiyat odaklılık, zaman tasarrufu, ürün çeşitliliği, güvenilirlik, mağazaya gitmek istememe ve fiyat karşılaştırması yapabilmek; tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma motivasyonlarını arttırıyor.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları