Dijital Dönüşümün 2022’ye Etkisi

Dijital dönüşüme yönelik teknolojilerin 2022’de etkisini artıracağı öngörüsünde bulunan uzmanlar, yapay zekadan bulut platformlarına, kurumsal yazılımlardan uzaktan müşteri edinim çözümlerine kadar pek çok alandaki teknolojilerin yeni yılda daha fazla öne çıkacağının altını çiziyorlar.

NETAŞ’ın blog sayfasında benzer konuda yer alan bir yazıda da, bugünün şirketlerinin gelecekte de var olmaya, var olmaktan öte, değer yaratarak büyümeye ve gelişmeye devam etmek istiyorlarsa; “Gündemlerinde dijital dönüşüm ve bulut çözümleri önemli yer tutacak….” Deniliyor.   

Dijital dönüşümün, tüm organizasyonların hayal ettiği ‘katma değer’ yaratmanın en önemli kaldıracı olduğuna değinilen yazıda, dijitalleşme sayesinde şirketlerin pandemi gibi belirsiz bir konjonktürde bile mevcut işlerinde verimliliklerini artırdıkları vurgulanıyor. Şirketlerin verimliliklerini artırmakla kalmayıp, en kolay ve hızlı bir şekilde alternatif pazarlar yaratabildiklerinden de sözediliyor. Normal şartlar altında dijital dönüşümlerini 5 ila 10 yıla yayan işletmelerin bu belirsizlik sürecinde dijital dönüşümlerini 2-3 ayda tamamlayabildiklerine işaret ediliyor.

Yazıda, farklı ölçeklerde çalışma, maliyet düşürme, iş yapış şekillerini değiştirme ve inovasyon yapma zorunda kalan işletmelerin çözümü bulut çözümlerinde buldukları kaydediliyor. Dijitalleşme yolunda olan pek çok şirketin planlarında bulut platformlarını tamamıyla benimsemenin yer aldığının vurgulandığı yazıda, bulut çözümlerinin faydasını anlayan şirketlerin sayısının arttığına dikkat çekiliyor.  

McKinsey Araştırma Şirketi’nin benzer

konudaki araştırmasına göre de, bulut çözümlerine adaptasyonun 2030 itibariyle 1 trilyon Dolar’dan fazla değer yaratma potansiyeli bulunduğuna değiniliyor. Şirketlerin daha fazla süreci dijitalleştirip bulut platformlarıyla bütünleştirdiklerinin üzerinde durulan yazıda, ancak koordine edilmeden atılan adımların kardan çok zarara neden olabildiğinin altı çiziliyor. Atılan bu yanlış adımlar yüzünden de geçiş süreçlerinin her yıl planlanandan yüzde 14 daha fazla maliyete neden olduğu dile getiriliyor. Ve şirketlerin neredeyse yüzde 40’ının buluta geçişini yüzde 25 oranında geciktirdiklerine işaret ediliyor.  

Dijitalleşmenin Beş Kilit Unsuru Belirlendi

Dijitalleşmeye geçişin hızla, düşük maliyetle ve yüksek değerle sonuçlanması için beş alanda bütünsel bir yaklaşım gerektiğinin vurgulandığı yazıda; şirketlerin dijital dönüşümün sunduğu fırsatlardan en üst seviyede ve güvenli bir şekilde yararlanması için dijital dönüşümün yeniden tarif edilmesi gerektiğinin altı çiziliyor. NETAŞ’ın gelinen bu noktada dijital dönüşümün beş kilit unsurunu belirlediğine işaret ediliyor. Bunlar; uygulama, altyapı, ağ, güvenlik ve uç noktalarda gerçekleştirilen dönüşümler olarak sıralanıyor.

Uygulama Dönüşümü: Pandemiyle birlikte müşteriye ulaşmak için ana kanal haline gelen dijital platform, müşteri beklentileriyle doğru eşleştirildiğinde uygulama dönüşümü son derece kritik olarak görülüyor.

Günümüzde herhangi bir iş sürecinin yazılıma dayanmadan hayata geçirilmesi mümkün değil. Bu nedenle uygulama yazılım dönüşümü, dijital dönüşüm alanının en önemli parçası olarak kabul ediliyor.

Altyapı Dönüşümü: Uygulama dönüşümü internet teknolojilerinin (IT) altyapılarının zorunlu olarak dönüşmesini tetikliyor. Bu kapsamda özel ağlar oluşturmak ve bu ağlar üzerinden uygulanabilir, gerçek zamanlı otomatize senaryolar gerçekleştirmek için sanallaştırma, yeni nesil depolama çözümleri, yazılım temelli yeni nesil araçlara yatırım yapılmasının öneminden sözediliyor.

Ağ Dönüşümü: Nesnelerin İnterneti, otonom araçlar ve artırılmış gerçekliğin gündemde  olduğu bu dönemde teknolojilerin merkezinde yüksek miktarda veriyi taşıma, bir araya getirme, işleme ve bunlara yanıt verme bulunuyor. Dolayısıyla 5’inci Nesil (5G) ve ötesi uygulamaların kullanım senaryolarını uygulayabilmek için ağların yenilenmesi ve performanslarının yükseltmesi önem kazanıyor.

Güvenlik Dönüşümü: Güvenlik alanında atılacak bütünsel dijitalleşme adımları sayesinde sistemlerde oluşan ağ ve güvenlik problemleri önceden saptanarak kısa sürede giderilebiliyor ve böylece iş akışı kesintiye uğramadan devam edebiliyor. Şirketketler risk önleme, tespit, istihbarat ve müdahale yetkinlikleri kazanıyor.

Uç Nokta Dönüşümü: Şirketler bütünsel bir dijital dönüşüm için, dönüşen ağ çözümleri üzerinde kurgulanacak uç nokta çözümlerini dikkate almaları gerekir. Dijitalleşme ile bütünleşik çalışan IP telefonlar gibi cihazlar burada önem kazanıyor. Yeni düzende beklenen; yeni yeteneklerin, özellikle büyük veri, iş zekası, yapay zeka, makine öğrenimi, veri ambarı, veri tabanı, ileri analitik, kurumsal performans yönetimi gibi yeni nesil teknolojiler konusunda yetkin olmalarının önemine işaret ediliyor.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları