Turizm Sektörü Dijital Reklamla Büyüyecek

Turizm Sektörü 2021 yılında dijital reklama odaklandı. Dijital reklam yatırımlarını artıran turizm sektöründe, oteller, turizm acentaları, hava yolu ve kara yolu taşımacılığı yapan şirketler, 2021 yılında dijital reklam harcamalarını önceki döneme göre yüzde 80 yükseltti. Dijital reklam alternatiflerinin artacağı 2022 yılında da Turizm Sektörü’nün bu sayede yüzde 35 oranında büyümesi bekleniyor. 2021 yılında turizm sektörünün yüzde 50 oranında artan dijital reklam harcamalarının, 2022 yılında da devam edeceği öngörülüyor.

2022 yılında ayrıca özellikle eğitim, perakende ve gayrimenkul sektörlerinin dijital pazarlamaya daha çok yatırım yapacağı belirtiliyor. Dijital pazarlama sektörü, son 2 yıldır her yıl ortalama yüzde 30 oranında büyüme kaydetti. 2021 yılı ilk 6 ayında dijital reklam harcamalarının 3.2 milyar Lira’ya ulaştığı araştırmasını yapan Dijital Pazarlama Okulu, 2021 yılının ilk çeyreği itibariyle özellikle elektronik ticaret (e-ticaret) siteleri için hacmi yüksek bir yılın başlangıcı olduğunun altını çiziyor. Turizm Sektörü’nün de ağırlıklı olarak içinde yer aldığı Dijital Pazarlama Sektörü’nün de tıpkı Turizm Sektörü gibi 2022 yılında yüzde 35 büyüyeceğine işaret ediliyor.

Dijital Pazarlama 2020’de İvme Kazandı

2020 yılında büyük bir ivme kazanan dijital pazarlama sektörü, 2021 yılında da bu artışı sürdürdü. Son dönemlerde artan e-ticaret satışları, şirketlerin dijital reklama yönelmelerini sağladı. Önümüzdeki yıl ise özellikle eğitim, gayrimenkul ve perakende sektörlerinin büyük bir atağa geçeceği düşünülüyor.

Google’un konuya ilişkin araştırmasına göre de, 2022 yılında dijital reklam stratejileri ve akıllı reklam teknolojileri sayesinde dijital reklamların satışa etkisinin yüzde 30 oranında olacağı öngörülüyor.

Turizmde Kişiselleştirilmiş Deneyim

Turizm dünyası teknolojik gelişmeler karşısında dijital dönüşüme yönelerek, kişiselleştirilmiş deneyim, veri odaklı yaklaşım, çok kanallı müşteri deneyimi, gerçek zamanlı pazarlama, mobil entegrasyon, mesajlaşma platformları ve chatbotlar, yapay zeka, nesnelerin interneti ve sanal gerçeklik gibi araçları operasyonlarında kullanmaya ve iş sonuçlarına olumlu etkilerinden faydalanmaya başladı.

Tüm sektörleri etkileyen  teknolojik gelişmeler turizm sektörünü de derinden etkiliyor ve yeni trendler oluşturyor. Yeni kuşağın seyahatlerini ve turlarını çevrimiçi platformlar üzerinden organize etmesi, doğaya zararsız turizm, gastronomi odaklı geziler bu yeni trendlerden bazıları olarak göze çarpıyor.

Dijital Pazarlama Stratejileri Nedir?  

Dijital pazarlama stratejisi, işletmelerin arama ve sosyal medya gibi çevrimiçi kanallar aracılığıyla pazarlama hedeflerine nasıl ulaşacağını özetleyen bir plan. Dijital pazarlama, yeni müşterilere ulaşmanın ve iş hedeflerini yakalamanın en iyi yollarından biri. Ayrıca, benzersiz hedeflere ulaşmak için de videodan e-postaya ve sosyal medyaya kadar çeşitli stratejiler sunuyor. Satışları, geliri, bilinirliği veya sadakati artırmak isteyen işletmeler için en doğru yol dijital pazarlama. Dijital pazarlama stratejilerinin başarısı ise satışları, geliri, bilinirliği veya sadakati artırmanın geliştirilmesine ve uygulanmasına bağlı....


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları