Turizm Sektörü Dijital Reklamla Büyüyecek
Turizm Sektörü 2021 yılında dijital reklama odaklandı. Dijital reklam yatırımlarını artıran turizm sektöründe, oteller, turizm acentaları, hava yolu ve kara yolu taşımacılığı yapan şirketler, 2021 yılında dijital reklam harcamalarını önceki döneme göre yüzde 80 yükseltti. Dijital reklam alternatiflerinin artacağı 2022 yılında da Turizm Sektörü’nün bu sayede yüzde 35 oranında büyümesi bekleniyor. 2021 yılında turizm sektörünün yüzde 50 oranında artan dijital reklam harcamalarının, 2022 yılında da devam edeceği öngörülüyor.
2022 yılında
ayrıca özellikle eğitim, perakende ve gayrimenkul sektörlerinin dijital
pazarlamaya daha çok yatırım yapacağı belirtiliyor. Dijital pazarlama sektörü,
son 2 yıldır her yıl ortalama yüzde 30 oranında büyüme kaydetti. 2021 yılı ilk
6 ayında dijital reklam harcamalarının 3.2 milyar Lira’ya ulaştığı
araştırmasını yapan Dijital Pazarlama Okulu, 2021 yılının ilk çeyreği
itibariyle özellikle elektronik ticaret (e-ticaret) siteleri için hacmi yüksek
bir yılın başlangıcı olduğunun altını çiziyor. Turizm Sektörü’nün de ağırlıklı
olarak içinde yer aldığı Dijital Pazarlama Sektörü’nün de tıpkı Turizm Sektörü
gibi 2022 yılında yüzde 35 büyüyeceğine işaret ediliyor.
Dijital Pazarlama 2020’de İvme Kazandı
2020 yılında
büyük bir ivme kazanan dijital pazarlama sektörü, 2021 yılında da bu artışı
sürdürdü. Son dönemlerde artan
e-ticaret satışları, şirketlerin dijital reklama yönelmelerini sağladı. Önümüzdeki
yıl ise özellikle eğitim, gayrimenkul ve perakende sektörlerinin büyük bir
atağa geçeceği düşünülüyor.
Google’un
konuya ilişkin araştırmasına göre de, 2022 yılında dijital reklam stratejileri
ve akıllı reklam teknolojileri sayesinde dijital reklamların satışa etkisinin
yüzde 30 oranında olacağı öngörülüyor.
Turizmde Kişiselleştirilmiş
Deneyim
Turizm
dünyası teknolojik gelişmeler karşısında dijital dönüşüme yönelerek, kişiselleştirilmiş
deneyim, veri odaklı yaklaşım, çok kanallı müşteri deneyimi, gerçek zamanlı
pazarlama, mobil entegrasyon, mesajlaşma platformları ve chatbotlar, yapay zeka,
nesnelerin interneti ve sanal gerçeklik gibi araçları operasyonlarında
kullanmaya ve iş sonuçlarına olumlu etkilerinden faydalanmaya başladı.
Tüm
sektörleri etkileyen teknolojik
gelişmeler turizm sektörünü de derinden etkiliyor ve yeni trendler oluşturyor. Yeni
kuşağın seyahatlerini ve turlarını çevrimiçi platformlar üzerinden organize
etmesi, doğaya zararsız turizm, gastronomi odaklı geziler bu yeni trendlerden bazıları
olarak göze çarpıyor.
Dijital Pazarlama Stratejileri Nedir?
Dijital pazarlama stratejisi, işletmelerin arama ve sosyal medya gibi çevrimiçi kanallar aracılığıyla pazarlama hedeflerine nasıl ulaşacağını özetleyen bir plan. Dijital pazarlama, yeni müşterilere ulaşmanın ve iş hedeflerini yakalamanın en iyi yollarından biri. Ayrıca, benzersiz hedeflere ulaşmak için de videodan e-postaya ve sosyal medyaya kadar çeşitli stratejiler sunuyor. Satışları, geliri, bilinirliği veya sadakati artırmak isteyen işletmeler için en doğru yol dijital pazarlama. Dijital pazarlama stratejilerinin başarısı ise satışları, geliri, bilinirliği veya sadakati artırmanın geliştirilmesine ve uygulanmasına bağlı....
Yorumlar
Yorum Gönder