İş Dünyasında 2022 Dijital Dönüşümün Yılı Olacak!


Dijitalleşme, firmaların üretim yöntemleri, müşteri beklentileri ve iş yapış süreçlerini dönüştürerek değiştirdi. Dönüşümün liderleri ise üretime esneklik kazandıran teknolojiler olacak.

Bu dönüşüm sayesinde üretimden, pazarlamaya dayanan hizmet yolculukları zamandan ve mekandan bağımsız aksiyon alma kabiliyetleriyle birlikte büyük kazanımlar elde edilmesini sağladı.

Dijital dönüşüme katkılarda bulunan yazılım ve teknoloji firmaları; iş hayatını kolaylaştıran yazılım ürünleri ve hizmetlerle verimliliği arttırmayı hedefliedi.

Dijital Dönüşümde Veri Analizi Önemli

İnsan gücüne dayalı veri analizi gelişen yeni teknolojilerle terk edilmeye başlanırken, yapay zeka ve makine öğrenmesi teknolojilerinin verilerin yönetiminde kullanılması, dijital dönüşüm sürecinde kullanıcı firmalara en doğru kararı vermede önemli fırsatlar sağlıyor.

Ancak geleceğe yönelik atılacak adımlarda, geçmişteki verilerden en doğru sonucu çıkarabilmek için insan gücüne dayalı doğru veri analizine ihtiyaç duyuluyor. Burada da insanın beyin gücü  faktörü öne çıkıyor. Yapay zeka teknolojilerini kullanmaktan ziyade insan beyin gücüne dayalı veri analizini daha iyi yapabilen şirketler kazanıyor. Türkiye’de veri analizi özellikle finans alanında uzun yıllardan beri kullanılıyor.

Markalar Dijital Dönüşümün Neresinde?

2022 yılında iyice fark edilecek dönüşümle birlikte şirketler yeni ve hızla gelişen teknolojinin olanaklarını kullanarak stratejilerini geliştirmeleri gerekiyor. Ve operasyonel süreçlerini maksimum verimlilikle geçirmelerinin en doğru çözüm olacağı gözlemleniyor. 

Bu dönüşümün farkını anlayan ve dijital büyümeyi hedef haline getiren markalar ihtiyaç duydukları doğru teknolojik çözümleri süreçlerle harmanlayarak yeni iş modelleri geliştiriyor.

Böylece mevcut pazarda dijital dönüşüme yön veren markalardan biri haline gelerek öncü olmayı başarıyorlar.

Dijitalleşme Yaşam Biçimi Haline Gelecek!

Teknoloji hizmetleri ve yazılım ürünleri ile iş yapış biçimlerini değiştirmeyi amaç edinen Dijital Gen, geliştirdiği çözümlerle markaların tam dijitalleşmesini destekliyor. Bu süreçte istikrarlı davranan markalar ise şirket kültürünü besleyerek dijitalleşmeyi yaşayış biçimleri haline getiriyor.

Dijital Gen’in geliştirdiği teknolojik çözümler tam da burada devreye giriyor. Dijital Gen, iş hayatını kolaylaştıran yazılım ve teknoloji hizmetleri konusuda hızla yol alan markalardan biri olarak kendini tanımlıyor. Ayrıntılı bilgi için www.dijitalgen.com adresi ziyaret edilebilir.

Mitsubishi’den Dijital Fabrika Konsepti

Mitsubishi Electric, dijital fabrika konsepti e-F@ctory ve gelişmiş robot teknolojileriyle üretim hatlarını Sanayi 4.0’a hazırlıyor

Teknoloji devi Mitsubishi Electric, ‘Fabrikaların Dijital Dönüşümü ve İleri Robot Teknolojileri’ konusunda çalışmalar yapıyor. Dünya genelinde “Sanayi 4.0” dönüşümüyle ilgili faaliyetlerini devam ettiren Mitsubishi Electric, üretimde dijital dönüşüm temalı projelerine ağırlık veriyor.

Mitsubishi Electric, köklü inovasyon mirasını ve sektöre öncülük eden deneyimini sektör temsilcileriyle paylaşmaya devam ediyor. 

Mitsubishi Electric’in e-F@ctory konsepti, değişen tüketici reflekslerine karşı esnek üretim bantları sağlıyor. Üretim bantlarındaki alışılagelmiş konvansiyonel (eski ilişkilere dayalı) yöntemler geride kalırken, bugün artık insanların yaptığı birçok işi robotlar üstlenebiliyor. Bu değişimin temel sebeplerinden birinin de tüketicilerin satın alma alışkanlıklarının değişmesi olduğu vurgulanıyor. Özellikle pandemi sürecinde bu değişimin çok daha büyük bir hız kazandığı ifade ediliyor.

Yapay Zeka Alt Yapısı

e-F@ctory, konseptinin temelinde birçok analitik ve yapay zeka alt yapısı mevcut. İlgili fabrikanın içinde fiziksel bir üretim bandı, sanal bir portalda ise birebir ve gerçek zamanlı olarak çalışan bir simülasyon bulunuyor. e-F@ctory konsepti hakkında ayrıntılı bilgi için www.MitsubishiElectric.com adresi ziyaret edilebilir.

Yapay Zekadan Çok Veri Analizine Güveniliyor

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) merkezli market araştırmaları şirketi International Data Corporation (IDC), Türkiye’deki şirketlerin bilgi teknolojileri (BT) yöneticileriyle yaptığı ‘Kurumsal Yapay Zeka ile Veri Yolculuğunda Hamleler’ başlıklı araştırmasını yayınladı. Araştırma, Türkiye’deki kurumların yüzde 87’sinin veri analizi için raporlama ve sorgulama araçlarına güvendiğini, yapay zeka ve makine öğrenmesi algoritmalarını ise araştırmaya katılan firmaların yalnızca yüzde 34’ünün kullandığını ortaya çıkardı.    

Türkiye’deki firmaların önemli bir bölümü veri analizinde daha çok raporlama ve sorgulama araçlarını, insan gücüne dayalı bir sistem içerisinde kullanıyor.

Bilgi çağında tüm kurum ve kuruluşlar için veri analizinin önemi artarken; bilgiyi doğru işleyen ve yönetebilen kurumlar daha doğru analizlerle en akılcı kararları alabiliyor ve geleceği öngörerek kar elde edebiliyorlar.

Yeni Teknolojilere İhtiyaç Var

Veri analizinde yeni teknolojilerin kullanılması gerektiğini de vurgulayan IDC raporu, yeni nesil veri analizi teknolojilerinde dünyanın önde gelen veri analizi hizmetlerini tek çatı altında toplayan Ereteam’in faaliyetlerinden söz ediyor. Ereteam’in teknoloji firmalarıyla birlikte sunduğu çözümlerle müşterilerin maliyetlerini düşürmelerini, risklerini azaltmalarını aynı zamanda üretkenliklerini, gelirlerini ve müşteri memnuniyetlerini artırmalarını sağladığı belirtiliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları