İş Dünyasında 2022 Dijital Dönüşümün Yılı Olacak!
Dijitalleşme, firmaların üretim yöntemleri, müşteri beklentileri ve iş yapış süreçlerini dönüştürerek değiştirdi. Dönüşümün liderleri ise üretime esneklik kazandıran teknolojiler olacak.
Bu
dönüşüm sayesinde üretimden, pazarlamaya dayanan hizmet yolculukları zamandan
ve mekandan bağımsız aksiyon alma kabiliyetleriyle birlikte büyük kazanımlar
elde edilmesini sağladı.
Dijital
dönüşüme katkılarda bulunan yazılım ve teknoloji firmaları; iş hayatını
kolaylaştıran yazılım ürünleri ve hizmetlerle verimliliği arttırmayı hedefliedi.
Dijital Dönüşümde
Veri Analizi Önemli
İnsan gücüne
dayalı veri analizi gelişen yeni teknolojilerle terk edilmeye başlanırken, yapay
zeka ve makine öğrenmesi teknolojilerinin verilerin yönetiminde kullanılması, dijital dönüşüm
sürecinde kullanıcı
firmalara en doğru kararı vermede önemli fırsatlar sağlıyor.
Ancak geleceğe
yönelik atılacak adımlarda, geçmişteki verilerden en doğru sonucu çıkarabilmek için
insan gücüne dayalı doğru veri analizine ihtiyaç duyuluyor. Burada da insanın
beyin gücü faktörü öne çıkıyor. Yapay
zeka teknolojilerini kullanmaktan ziyade insan beyin gücüne dayalı veri
analizini daha iyi yapabilen şirketler kazanıyor. Türkiye’de veri analizi
özellikle finans alanında uzun yıllardan beri kullanılıyor.
Markalar Dijital
Dönüşümün Neresinde?
2022
yılında iyice fark edilecek dönüşümle birlikte şirketler yeni ve hızla gelişen
teknolojinin olanaklarını kullanarak stratejilerini geliştirmeleri gerekiyor.
Ve operasyonel süreçlerini maksimum verimlilikle geçirmelerinin en doğru çözüm
olacağı gözlemleniyor.
Bu
dönüşümün farkını anlayan ve dijital büyümeyi hedef haline getiren markalar
ihtiyaç duydukları doğru teknolojik çözümleri süreçlerle harmanlayarak yeni iş
modelleri geliştiriyor.
Böylece
mevcut pazarda dijital dönüşüme yön veren markalardan biri haline gelerek öncü
olmayı başarıyorlar.
Dijitalleşme Yaşam
Biçimi Haline Gelecek!
Teknoloji
hizmetleri ve yazılım ürünleri ile iş yapış biçimlerini değiştirmeyi amaç
edinen Dijital Gen, geliştirdiği çözümlerle markaların tam dijitalleşmesini
destekliyor. Bu süreçte istikrarlı davranan markalar ise şirket kültürünü
besleyerek dijitalleşmeyi yaşayış biçimleri haline getiriyor.
Dijital
Gen’in geliştirdiği teknolojik çözümler tam da burada devreye giriyor. Dijital
Gen, iş hayatını kolaylaştıran yazılım ve teknoloji hizmetleri konusuda hızla
yol alan markalardan biri olarak kendini tanımlıyor. Ayrıntılı bilgi için www.dijitalgen.com
adresi ziyaret edilebilir.
Mitsubishi’den Dijital Fabrika
Konsepti
Mitsubishi
Electric, dijital fabrika konsepti e-F@ctory ve gelişmiş robot teknolojileriyle
üretim hatlarını Sanayi 4.0’a hazırlıyor
Teknoloji
devi Mitsubishi Electric, ‘Fabrikaların Dijital Dönüşümü ve İleri Robot
Teknolojileri’ konusunda çalışmalar yapıyor. Dünya genelinde “Sanayi 4.0”
dönüşümüyle ilgili faaliyetlerini devam ettiren Mitsubishi Electric, üretimde
dijital dönüşüm temalı projelerine ağırlık veriyor.
Mitsubishi
Electric,
köklü inovasyon mirasını ve sektöre öncülük eden deneyimini sektör
temsilcileriyle paylaşmaya devam ediyor.
Mitsubishi
Electric’in e-F@ctory konsepti, değişen
tüketici reflekslerine karşı esnek üretim bantları sağlıyor. Üretim bantlarındaki alışılagelmiş konvansiyonel (eski ilişkilere
dayalı) yöntemler geride kalırken, bugün artık insanların yaptığı birçok işi
robotlar üstlenebiliyor. Bu değişimin temel sebeplerinden birinin de tüketicilerin
satın alma alışkanlıklarının değişmesi olduğu vurgulanıyor. Özellikle pandemi
sürecinde bu değişimin çok daha büyük bir hız kazandığı ifade ediliyor.
Yapay Zeka Alt Yapısı
e-F@ctory, konseptinin temelinde
birçok analitik ve yapay zeka alt yapısı mevcut. İlgili fabrikanın içinde
fiziksel bir üretim bandı, sanal bir portalda ise birebir ve gerçek zamanlı
olarak çalışan bir simülasyon bulunuyor. e-F@ctory konsepti hakkında ayrıntılı bilgi için www.MitsubishiElectric.com
adresi
ziyaret edilebilir.
Yapay Zekadan Çok
Veri Analizine Güveniliyor
Amerika
Birleşik Devletleri (ABD) merkezli
market araştırmaları şirketi International Data Corporation (IDC), Türkiye’deki
şirketlerin bilgi teknolojileri (BT) yöneticileriyle yaptığı ‘Kurumsal Yapay
Zeka ile Veri Yolculuğunda Hamleler’ başlıklı araştırmasını yayınladı.
Araştırma, Türkiye’deki kurumların yüzde 87’sinin veri analizi için raporlama
ve sorgulama araçlarına güvendiğini, yapay zeka ve makine öğrenmesi
algoritmalarını ise araştırmaya katılan firmaların yalnızca yüzde 34’ünün
kullandığını ortaya çıkardı.
Türkiye’deki
firmaların önemli bir bölümü veri analizinde daha çok raporlama ve sorgulama
araçlarını, insan gücüne dayalı bir sistem içerisinde kullanıyor.
Bilgi
çağında tüm kurum ve kuruluşlar için veri analizinin önemi artarken; bilgiyi
doğru işleyen ve yönetebilen kurumlar daha doğru analizlerle en akılcı
kararları alabiliyor ve geleceği öngörerek kar elde edebiliyorlar.
Yeni Teknolojilere İhtiyaç Var
Veri
analizinde yeni teknolojilerin kullanılması gerektiğini de vurgulayan IDC
raporu, yeni nesil veri analizi teknolojilerinde dünyanın önde gelen veri
analizi hizmetlerini tek çatı altında toplayan Ereteam’in faaliyetlerinden söz
ediyor. Ereteam’in teknoloji firmalarıyla birlikte sunduğu çözümlerle
müşterilerin maliyetlerini düşürmelerini, risklerini azaltmalarını aynı zamanda
üretkenliklerini, gelirlerini ve müşteri memnuniyetlerini artırmalarını sağladığı
belirtiliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder