Dijitalin En Karlısı Yayıncılık Sektörü

Farklı sektörlerden 601 şirketin dahil edildiği araştırmaya göre, dijitale yatırım yaparak en karlı çıkan sektör, yayıncılık (kitap) sektörü. Araştırma verilerine göre, kitap pazarında dijitale yatırım yapılarak yüzde 1.400 oranında geri dönüş sağlandığı belirlendi.

Hedef kitleye ulaşmak için dijital pazarlamayı kullanan sektörleri inceleyen Dijital Performans Ajansı EG Bilişim Teknolojileri, sektörlerin dijital medya yatırımlarından elde edebilecekleri ortalama kazancı açıkladı:

Araştırmada, marka bilinirliğine göre değişkenlik gösterse de kozmetik sektöründe aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile yüzde 600 gelir sağlamanın mümkün olduğu belirtiliyor. Ayakkabı sektöründe ise aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile yüzde 500 kazanç elde ediliyor. Giyim ve fast-food sektörleri de gelirlerini dijitalle katladı. Giyim sektöründe aylık 40 bin TL’lik yatırım karşılığında yüzde 1.100 gelir elde edilirken; fast-food sektöründe aynı yatırım tutarıyla yüzde 800’lük dönüş elde ediliyor.

Pandemi döneminde dijitale yatırım yaparak en karlı çıkan sektör olarak belirtilen yayıncılıkta ise aylık 40 bin TL’lik yatırımın sağladığı geri dönüşün yüzde 1.400’ü bulması dikkati çekiyor.

Araştırma sonuçları doğrultusunda şirketler ya dijitalde olacak ya da çemberin dışında kalacak. Dijitale yatırım yapan şirketler aslında geleceklerine yatırım yapıyorlar. Büyüme hedefi olan şirketlerin, dijitalde yer almadıkça hedeflerine ulaşmaları günümüz rekabet koşullarında çok zor gözüküyor.

Dijitalde Uçtan Uca Çözüm 

Dijital reklamcılık alanında hizmet veren EG Bilişim Teknolojileri, arama motoru reklamcılığı, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda 10 yıldır hizmet veriyor.

2011 yılında kurulan EG Bilişim Teknolojileri, Google reklamları, SEO çalışmaları ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda küçük ve orta büyüklükteki kurumlara hizmet veriyor. 2016 yılında Google SMB Premier Partner Programı’na dahil olan EG Bilişim Teknolojileri, dijital pazarlamayı maliyet olmaktan çıkarıp yatırıma dönüştürüyor. EG Bilişim Teknolojileri, müşterilerine dijital pazarlamayla ilgili yeni stratejiler sunarken yeni yol haritaları da belirliyor.

Hashtag’ler 14 Yaşında

Twitter, #Hashtag'lerin 14’uncu yıl dönümünü yeni bir özel emoji ile kutluyor.

#HashtagDay, yani Hashtag Günü, bu sembolün sosyal medyada topluluklar oluşturma, bilgiyi yayma ve küresel ölçekte değişimi yönlendirmede oynadığı gücü ve temel rolü kutlamak için her yıl 23 Ağustos’ta kutlanıyor.

Türkiye Ocak-Haziran 2020 verilerine göre hashtag kullanımını en çok artıran ilk beş ülke arasında yer aldı. 2021’in ilk yarısında (Ocak-Haziran) ise Türkiye’de hashtagler ülkenin dört bir yanından insanları birbirine bağladı.

2007 yılında Twitter’da doğan hashtag, konuşmaları şekillendirmede ve dünya genelinde milyonlarca insanı bir araya getiren topluluklar oluşturmada etkili oluyor. Hashtag, tweetleri kategorize etmek veya ‘etiketlemek’ için kullanıcı tarafından oluşturulan bir yoldan evrimleşmiş, günlük konuşmamızın bir parçası haline gelmiş, çevrimiçi iletişimin doğasını değiştirmiş ve dijital çağın en etkili sembollerinden biri haline gelmiş durumda….

Hashtag’ler, son 14 yılın en önemli anlarından, konuşmalarından ve hareketlerinden bazılarını canlandırmaya yardımcı oldu. Hashtag’ler, dünyanın her yerinden insanların seslerini paylaşabilecekleri ve gerçek zamanlı olarak küresel sohbetlere katılabilecekleri bir araç olarak değerlendiriliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları