Dijitalin En Karlısı Yayıncılık Sektörü
Farklı sektörlerden 601 şirketin dahil edildiği
araştırmaya göre, dijitale yatırım yaparak en karlı çıkan sektör, yayıncılık
(kitap) sektörü. Araştırma verilerine göre, kitap pazarında dijitale yatırım
yapılarak yüzde 1.400 oranında geri dönüş sağlandığı belirlendi.
Hedef kitleye ulaşmak için dijital pazarlamayı
kullanan sektörleri inceleyen Dijital Performans Ajansı EG Bilişim
Teknolojileri, sektörlerin dijital medya yatırımlarından elde edebilecekleri
ortalama kazancı açıkladı:
Araştırmada, marka bilinirliğine göre değişkenlik
gösterse de kozmetik sektöründe aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile
yüzde 600 gelir sağlamanın mümkün olduğu belirtiliyor. Ayakkabı sektöründe
ise aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile yüzde 500 kazanç elde ediliyor. Giyim
ve fast-food sektörleri de gelirlerini dijitalle katladı. Giyim sektöründe
aylık 40 bin TL’lik yatırım karşılığında yüzde 1.100 gelir elde edilirken;
fast-food sektöründe aynı yatırım tutarıyla yüzde 800’lük dönüş elde ediliyor.
Pandemi döneminde dijitale yatırım yaparak en karlı
çıkan sektör olarak belirtilen yayıncılıkta ise aylık 40 bin TL’lik yatırımın
sağladığı geri dönüşün yüzde 1.400’ü bulması dikkati çekiyor.
Araştırma sonuçları doğrultusunda şirketler ya
dijitalde olacak ya da çemberin dışında kalacak. Dijitale yatırım yapan
şirketler aslında geleceklerine yatırım yapıyorlar. Büyüme hedefi olan
şirketlerin, dijitalde yer almadıkça hedeflerine ulaşmaları günümüz rekabet
koşullarında çok zor gözüküyor.
Dijitalde Uçtan Uca Çözüm
Dijital reklamcılık alanında hizmet veren EG Bilişim
Teknolojileri, arama motoru reklamcılığı, arama motoru
optimizasyonu ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda 10
yıldır hizmet veriyor.
2011 yılında kurulan EG Bilişim Teknolojileri, Google
reklamları, SEO çalışmaları ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda
küçük ve orta büyüklükteki kurumlara hizmet veriyor. 2016 yılında Google SMB
Premier Partner Programı’na dahil olan EG Bilişim Teknolojileri, dijital
pazarlamayı maliyet olmaktan çıkarıp yatırıma dönüştürüyor. EG Bilişim
Teknolojileri, müşterilerine dijital pazarlamayla ilgili yeni stratejiler
sunarken yeni yol haritaları da belirliyor.
Hashtag’ler
14 Yaşında
Twitter, #Hashtag'lerin 14’uncu yıl
dönümünü yeni bir özel emoji ile kutluyor.
#HashtagDay,
yani Hashtag Günü, bu sembolün sosyal medyada topluluklar oluşturma, bilgiyi
yayma ve küresel ölçekte değişimi yönlendirmede oynadığı gücü ve temel rolü
kutlamak için her yıl 23 Ağustos’ta kutlanıyor.
Türkiye
Ocak-Haziran 2020 verilerine göre hashtag kullanımını en çok artıran ilk beş
ülke arasında yer aldı. 2021’in ilk yarısında (Ocak-Haziran) ise Türkiye’de
hashtagler ülkenin dört bir yanından insanları birbirine bağladı.
2007
yılında Twitter’da doğan hashtag, konuşmaları şekillendirmede ve dünya
genelinde milyonlarca insanı bir araya getiren topluluklar oluşturmada etkili
oluyor. Hashtag, tweetleri kategorize etmek veya ‘etiketlemek’ için kullanıcı
tarafından oluşturulan bir yoldan evrimleşmiş, günlük konuşmamızın bir parçası
haline gelmiş, çevrimiçi iletişimin doğasını değiştirmiş ve dijital çağın en
etkili sembollerinden biri haline gelmiş durumda….
Hashtag’ler,
son 14 yılın en önemli anlarından, konuşmalarından ve hareketlerinden
bazılarını canlandırmaya yardımcı oldu. Hashtag’ler, dünyanın her yerinden
insanların seslerini paylaşabilecekleri ve gerçek zamanlı olarak küresel
sohbetlere katılabilecekleri bir araç olarak değerlendiriliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder