Kişisel Veri İhlali; Marka Kaybı Sebebi


Kişisel verileri koruyamayan markaların değeri düşüyor. Dünyanın en değerli 100 markası üzerinde yapılan araştırmaya göre, en değerli markaları bile veri ihlali nedeniyle 223 milyar Dolar kaybetmiş….Farklı sektörlerde hizmet veren ve kişisel verilere gerekli özeni göstermeyen şirketler ciddi paralar kaybederken, önlem almayan şirketlerin “Marka Değeri”nde de ciddi kayıplar yaşanıyor.

Küresel marka danışmanlığı şirketi Interbrand’ın yaptığı araştırma, teknoloji başta olmak üzere birçok sektörde yer alan kurumların kişisel verilere gerekli özeni gösterememesi nedeniyle ciddi kayıplarla karşılaştığını ve bu durumun aynı zamanda itibar kaybına da sebebiyet verdiğini ortaya koyuyor.

Hackerler Sektör Farkı Gözetmiyor

Güçlü saldırılar planlayan hackerler, herhangi bir sektör farkı gözetmeksizin eyleme geçmekten çekinmezken, bu nedenle de şirketlerin; pazarlama, araştırma ve farklı alanlardaki faaliyetlere gösterdikleri özeni, siber güvenlik önemleri için de göstermeleri büyük önem taşıyor.

Yeterli siber güvenlik önlemleri almayan şirketlerin marka değerinde de büyük kayıplar yaşanırken, hayatımızın her alanına hizmet sunan teknoloji markalarının bir veri ihlali göstermeleri durumunda 29 milyar Dolarlık marka değer kaybı yaşanıyor. Bununla birlikte tüketim malları ve otomotiv şirketlerinde de toplamda 10 milyar Dolara kadar marka değeri kaybı olabiliyor. Kişisel verilerle temas kuran her şirketin gerekli olan teknik ve idari yapılanmayı büyük bir özenle gerçekleştirmesi gerekiyor.

Negatif Algı da Değer Kaybına Yolaçıyor

Yasaların gerekliliklerini şirketlere, teknik ve hukuki tarafı birleştirerek aktarma anlayışına sahip olan Siberasist firmasının genel müdürü Serap Günal, zayıf siber güvenlik önlemleri nedeniyle kişisel verileri koruyamayan şirketlerin geri dönüşü olmayan hasarlarla karşılaşabildiğinin altını çiziyor.

Günal, kişisel verileri koruyamayan şirketler özelinde negatif algının oluşmaması, marka değerlerinin kaybolmaması ve müşteri kayıplarının yaşanmaması için de 5 öneride bulunuyor:

 1. Gizliliğe çok dikkat edin. Bireylerin kişisel bilgilerini, uygunsuz ve yetkisiz erişimden korumak için şirketlerin güçlü güvenlik önlemlerini alması önem arz ediyor.  

2. Şeffaflığın büyük bir güven yarattığını unutmayın. Tüketicilerin kişisel bilgilerinin nasıl toplanıldığı, kullanıldığı ve paylaşıldığı konusunda şirketlerin açık ve dürüst olması gerekiyor. Tüketicinin verilerinin nasıl kullanılmasını bekleyebileceğini düşünün ve bilgilerini korumak için gerekli adımları atın.

3. İş ortaklarınıza ve aldığınız üçüncü taraf hizmetlerine özen gösterin. Şirketiniz adına hizmet veren herkesin, tüketicilerinizin kişisel bilgilerini nasıl topladığı ve kullandığından da şirketinizin sorumlu olduğunu unutmayın ve gerekli önlemleri alın.

4. İdari ve teknik tedbirleri alın. Veri sorumlusunun, hukuka uygun olarak elde ettiği kişisel verilerin idari ve teknik açıdan güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğu görülüyor. Gerekli idari ve idari tedbirlerin veri sorumlusu tarafından yeterince alınmamasından ötürü ortaya çıkan veri ihlallerinde veri sorumluları ciddi yaptırımlarla karşılaşabiliyor.

5. Amacı ortadan kalkan veriyi silin. Bir kişisel verinin işleme amacı ya da sebebinin ortadan kalkması durumunda veri sorumlularının işledikleri veriyi silme, yok etme veya anonimleştirme yükümlülüğünü taşıdıklarını unutmamaları gerekiyor. Bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi, veri sorumlusunun ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalmasına neden oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları