KOBİ’lerin Umudu e-Ticaret


İnternet platformu üzerinde (Dijitalde) elektronik ticaret (e-Ticaret) sitesi kurup büyümek isteyen küçük ve orta işletmelere (KOBİ), hızlı ve kolay e-ticaret platformu desteği sağlanıyor.

Google Türkiye, Google Dijital Türkiye Platformu üzerinden gerçekleştirilmek üzere, IdeaSoft ile özel bir işbirliğine gitti. İşletmelere ihtiyaç duydukları tüm özelliklere sahip anahtar teslim e-ticaret sitelerini 24 saat içinde kolayca oluşturabilmeleri için çok avantajlı bir paket sunuyor.

KOBİ’ler bu olanaklar sayesinde e-ticaret sitelerini hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde inşa etme fırsatı yakalamakla kalmıyor, ayrıca Türkiye’nin en büyük online pazaryerlerinde indirimli komisyon oranları ile yer alma ayrıcalığına da sahip oluyor. İşbirliği sayesinde KOBİ’ler ayrıca, Google’ın sunduğu özel eğitimlerden ve Ideasoft VIP müşteri desteğinden de yararlanabiliyor.

‘Google Benim İşletmem’

Google Dijital Türkiye Platformu’nda yer alan ve işletmelerin ücretsiz olarak yararlanabilecekleri ‘Google Benim İşletmem’ aracı sayesinde işletmeler online dünyada kendi profillerini son derece hızlı ve kolay bir şekilde oluşturabiliyor. Google Arama ve Haritalar’da müşterileri ile hızlı ve etkili şekilde etkileşime geçme avantajına sahip oluyor. Google, görünürlüklerini ve etkileşimlerini önemli ölçüde artıran bu hizmetleri işletmelerden herhangi bir ücret talep etmeden, ücretsiz olarak sunuyor.

Geleceğin Kapılarını Açan Eğitimler

Google tarafından ücretsiz sunulan Dijital Atölye’de işletme sahiplerine ve çalışanlara, online dünyada dijital varlık oluşturmak, e-ticareti etkin kullanmak, online güvenliği sağlamak, potansiyel müşterilere ulaşmak için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri ücretsiz olarak sunuyor. Bir işletmeyi internette başarılı bir şekilde büyütmek için gereken kritik bilgi ve yetkinliklere sahip olmak isteyenler, Dijital Atölye’ye kaydolup eğitimleri tamamladıklarında bu alandaki yetkinliklerini belgeleyen bir sertifikanın da sahibi oluyor.

Kitlesel Fonlama Platformu

Öte yandan, 2020 yılında ‘yatırım arayan startuplar’ın en popüler pazaryeri olan StartupMarket, girişimleri daha yakından tanımak isteyen yatırımcılara alternatif pazarlar ve doğru finansman işlemleri yaratmak için StartupMarket Kitlesel Fonlama Platformu’nu kuruyor.  

SPK (Sermaye Piyasaları Kurulu) sürecini geçtiğimiz dönemlerde başlatan ve yatırım bazlı yöntem ile kitlesel fonlamaya odaklanacak olan StartupMarket, ilk fonlamasını 2021 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirecek.

2022 yılında kitlesel fonlama platformlarından toplanan fon büyüklüğünün 57 milyar Dolar’a çıkmasının beklendiği ifade edilirken, “Türkiye’de ise beyaz yaka çalışanların Türkiye startup ekosistemine yıllık 120 milyon Dolar’dan fazla yatırım yapabileceği bir potansiyel olduğu öngörülüyor. Kitlesel Fonlama Platformu, StartupMarket’in son yıllarda ekosistemde hızla artan hacmi ile, Türk ve uluslararası yatırımcılara alternatif pazarlar ve doğru finansman işlemleri yaratmak hedefi ile kuruluyor.  

Yeni Nesil Pazar Yeri

Eczanelerin sağlık ürünü ihtiyaçlarını hızlı, güvenli ve ekonomik şekilde tedarik eden pazar yeri Novadan, 2 milyon TL yatırım aldı. Aldığı yatırım ile Novadan’ın yeni değerlemesi 4 ayda 10 milyon TL’ye ulaştı.

Novadan, eczanelerin tüm sağlık ürünü ihtiyaçlarını karşılamak ve eczacılık mesleğini geleceğe güçlü adımlarla taşımak amacıyla, yapay zeka temelli hizmetler geliştiriyor ve sunuyor. Nova, sektörde 15 yılı aşkın tecrübesi bulunan, yurtiçinde ve yurtdışında yazılımlar geliştirmiş bir mühendis tarafından kurulan Nova Danışmanlık tarafından hayata geçirildi. Platform, eczacıların ürün alışverişinde tercih ettiği güvenilir bir dijital platform olurken, kısa sürede yatırımcıların da dikkatini çekti.

Pinterest ile e-İhracat’a Destek

Pinterest ile elektronik ihracatı (e-İhracat) arttırmak mümkün olabiliyor. Globalleşen dünya koşullarında, artık tüm dünya vatandaşları kendi ülkelerinden alıveriş yapar gibi başka ülkelerinden ürü satın alabiliyor. Lojistik imkanlarının da gelişmesi ile kolayca gerçekleşen e-ihracat uygulamalarında önemli pazarlama kanallarından birisi olan Pinterest, özellikle batıda yaygın biçimde kullanılıyor.

Dünyadaki fiziksel sınırlar değişmiyor olsa da, dijitalleşen dünya şartları altında artık bu sınırlar neredeyse hiçbir anlam ifade etmiyor. Bir Amerikalı, Türkiye’den bir ürün sipariş edip, birkaç gün içerisinde ürüne sahip olabilirken, bu diğer tüm dünya ülkeleri için de geçerli oluyor.

Küçük miktarlarda e-ihracat gönderileri için bile gümrük işlemleri kolaylıkla gerçekleşebiliyor. Satıcılar sadece e-ihracat yapabilmek için bu yönde gümrük müşavirliği firmalarından destek alarak, daha kapsamlı satışları da yapabiliyorlar.

Yurtdışına Satış Neden Önemli?

İhracat yapmak isteyenler için yurtdışına satışın neden önemli olduğundan bahsetmeye elbette gerek yok. Ancak hali hazırda ülke içerisinde ihraç potansiyeli bulunan ve aslında kolaylıkla satılabilecek ürünleri bekleten satıcılar için ihracatın önemine vurgu yapılıyor.

Türkiye’de üretilen, özellikle otantik ürünlere Amerika veya Avrupa’da erişmek neredeyse imkansızken, bu nedenle de otantik ürünlerin Pinterest üzeninden satış hacmi son derece yüksek olabiliyor. Yurtdışında herhangi bir noktaya Pinterest gibi global kullanıcı ağı bulunan bir platformu kullanarak kolayca pazarlama yapabiliyorsunuz.

Pinterest kendi e-ihracat platformunuza veya katalog sitenize link vermenizi de yasaklamıyor. Bilakis size doğrudan bağlantı imkanı sunuyor. Dolayısıyla, bu platform üzerinden edineceğiniz müşteriyi kendi sitenize aktarabilir, kuracağınız e-ihracat platformu üzerinden de satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Yurtdışındaki satıcılar, Pinterest’in her geçen gün genişleyen sistematiği ile yakın zamanda ülkemizde de doğrudan mağaza açabilir ve satış yapabilir hale gelebilirler. Pinterest’in en yaygın kullanıldığı ülke Amerika Birleşik Devletleri; onu İngiltere ve Avrupa ülkeleri izliyor.

Trendyol’dan KOBİ’lere Destek

Trendyol, iş ortağı KOBİ’lerinin yanında olmaya devam ediyor. KOBİ Destek’i başlatan satış platformu, 100 milyon TL’lik ikinci destek paketini açıkladı. İkinci KOBİ Destek Paketi’yle 50 milyon TL’lik finansman, 50 milyon TL’lik pazarlama ve eğitim desteği sağlanıyor. Trendyol, “Trendyol KOBİ Destek” programıyla iş ortağı KOBİ’lerin pandemi döneminde işlerinin devamlılığına destek oluyor.  

Pixa Depo Yönetimi Platformu

Pixa, e-ticaret satıcıları için sipariş ve depo yönetimi platformu sunuyor. Bulut tabanlı ve modüler yapılı e-ticaret entegrasyon ve operasyon yönetim platformu ile sipariş süreçlerini kolaylıkla yönetebilme imkanı veren Pixa, TechOne’dan yatırım aldı.

Pixa, çok yönlü ve kullanışlı e-ticaret entegrasyonları ile e-ticaret site, muhasebe, pazaryeri, ERP ve kargo entegrasyonlarını gerçekleştirme ve tek panelden yönetme imkanı sağlıyor. e-Ticaret’e tam entegre ürünü ile stokları  kolayca yönetme ve depo operasyonlarını verimli bir şekilde sürdürme olanağı tanıyor.  

Dijital Teknolojiler ve KOBİ’ler

Dijital teknolojiler ve KOBİ’lerin dönüşümü dünyada hız kesmeden devam ediyor. Bu noktada, en önemli yatırım kalemleri; teknoloji, sağlık, tarım ve lojistik olurken, Covid-19’un da etkisiyle bu sektörlerde yatırım miktarı her geçen gün artıyor.

Uzmanlar, KOBİ’lerin, Covid-19’un yankıları ile başa çıkmak için dijital teknolojileri kullanmalarının kaçınılmaz olduğunu belirtiyorlar. Bunlar arasında, mobil ve iş birliğine dayalı teknolojiler, yeni nesil telekomünikasyon ağları (5G), büyük veri analitiği, derin öğrenme kullanan yapay zeka (AI-Artificial İntelligence) ve blockchain (blok zinciri) teknolojisi ile nesnelerin interneti sayılıyor.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları