KOBİ’lerin Umudu e-Ticaret
İnternet platformu üzerinde (Dijitalde) elektronik ticaret (e-Ticaret) sitesi kurup büyümek isteyen küçük ve orta işletmelere (KOBİ), hızlı ve kolay e-ticaret platformu desteği sağlanıyor.
KOBİ’ler
bu olanaklar sayesinde e-ticaret sitelerini hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde
inşa etme fırsatı yakalamakla kalmıyor, ayrıca Türkiye’nin en büyük online
pazaryerlerinde indirimli komisyon oranları ile yer alma ayrıcalığına da sahip
oluyor. İşbirliği sayesinde KOBİ’ler ayrıca, Google’ın sunduğu özel
eğitimlerden ve Ideasoft VIP müşteri desteğinden de yararlanabiliyor.
‘Google
Benim İşletmem’
Google
Dijital Türkiye Platformu’nda yer alan ve işletmelerin ücretsiz olarak
yararlanabilecekleri ‘Google Benim İşletmem’ aracı sayesinde işletmeler online
dünyada kendi profillerini son derece hızlı ve kolay bir şekilde
oluşturabiliyor. Google Arama ve Haritalar’da müşterileri ile hızlı ve etkili
şekilde etkileşime geçme avantajına sahip oluyor. Google, görünürlüklerini ve
etkileşimlerini önemli ölçüde artıran bu hizmetleri işletmelerden herhangi bir
ücret talep etmeden, ücretsiz olarak sunuyor.
Geleceğin
Kapılarını Açan Eğitimler
Google
tarafından ücretsiz sunulan Dijital Atölye’de işletme sahiplerine ve
çalışanlara, online dünyada dijital varlık oluşturmak, e-ticareti etkin
kullanmak, online güvenliği sağlamak, potansiyel müşterilere ulaşmak için
ihtiyaç duydukları tüm bilgileri ücretsiz olarak sunuyor. Bir işletmeyi
internette başarılı bir şekilde büyütmek için gereken kritik bilgi ve
yetkinliklere sahip olmak isteyenler, Dijital Atölye’ye kaydolup eğitimleri
tamamladıklarında bu alandaki yetkinliklerini belgeleyen bir sertifikanın da
sahibi oluyor.
Kitlesel
Fonlama Platformu
Öte
yandan, 2020 yılında ‘yatırım
arayan startuplar’ın en popüler pazaryeri olan
StartupMarket, girişimleri daha yakından tanımak isteyen yatırımcılara
alternatif pazarlar ve doğru finansman işlemleri yaratmak için StartupMarket Kitlesel
Fonlama Platformu’nu kuruyor.
SPK
(Sermaye Piyasaları Kurulu) sürecini geçtiğimiz dönemlerde başlatan ve yatırım
bazlı yöntem ile kitlesel fonlamaya odaklanacak olan StartupMarket, ilk
fonlamasını 2021 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirecek.
2022
yılında kitlesel fonlama platformlarından toplanan fon büyüklüğünün 57 milyar Dolar’a çıkmasının beklendiği ifade edilirken,
“Türkiye’de ise beyaz yaka çalışanların Türkiye startup
ekosistemine yıllık
120 milyon Dolar’dan fazla yatırım yapabileceği bir
potansiyel olduğu öngörülüyor. Kitlesel Fonlama Platformu, StartupMarket’in
son yıllarda ekosistemde hızla artan hacmi ile, Türk ve uluslararası yatırımcılara alternatif pazarlar ve doğru finansman
işlemleri yaratmak hedefi ile kuruluyor.
Yeni Nesil Pazar Yeri
Eczanelerin
sağlık ürünü ihtiyaçlarını hızlı, güvenli ve ekonomik şekilde tedarik eden
pazar yeri Novadan, 2 milyon TL yatırım aldı. Aldığı yatırım ile Novadan’ın
yeni değerlemesi 4 ayda 10 milyon TL’ye ulaştı.
Novadan,
eczanelerin tüm sağlık ürünü ihtiyaçlarını karşılamak ve eczacılık mesleğini
geleceğe güçlü adımlarla taşımak amacıyla, yapay zeka temelli hizmetler
geliştiriyor ve sunuyor. Nova, sektörde 15 yılı aşkın tecrübesi bulunan, yurtiçinde
ve yurtdışında yazılımlar geliştirmiş bir mühendis tarafından kurulan Nova
Danışmanlık tarafından hayata geçirildi. Platform, eczacıların ürün
alışverişinde tercih ettiği güvenilir bir dijital platform olurken, kısa sürede
yatırımcıların da dikkatini çekti.
Pinterest ile e-İhracat’a Destek
Pinterest
ile elektronik ihracatı (e-İhracat) arttırmak mümkün olabiliyor. Globalleşen
dünya koşullarında, artık tüm dünya vatandaşları kendi ülkelerinden alıveriş
yapar gibi başka ülkelerinden ürü satın alabiliyor. Lojistik imkanlarının da
gelişmesi ile kolayca gerçekleşen e-ihracat uygulamalarında önemli pazarlama
kanallarından birisi olan Pinterest, özellikle batıda yaygın biçimde kullanılıyor.
Dünyadaki
fiziksel sınırlar değişmiyor olsa da, dijitalleşen dünya şartları altında artık
bu sınırlar neredeyse hiçbir anlam ifade etmiyor. Bir Amerikalı, Türkiye’den
bir ürün sipariş edip, birkaç gün içerisinde ürüne sahip olabilirken, bu diğer
tüm dünya ülkeleri için de geçerli oluyor.
Küçük
miktarlarda e-ihracat gönderileri için bile gümrük işlemleri kolaylıkla
gerçekleşebiliyor. Satıcılar sadece e-ihracat yapabilmek için bu yönde gümrük
müşavirliği firmalarından destek alarak, daha kapsamlı satışları da
yapabiliyorlar.
Yurtdışına Satış
Neden Önemli?
İhracat
yapmak isteyenler için yurtdışına satışın neden önemli olduğundan bahsetmeye
elbette gerek yok. Ancak hali hazırda ülke içerisinde ihraç potansiyeli bulunan
ve aslında kolaylıkla satılabilecek ürünleri bekleten satıcılar için ihracatın
önemine vurgu yapılıyor.
Türkiye’de
üretilen, özellikle otantik ürünlere Amerika veya Avrupa’da erişmek neredeyse
imkansızken, bu nedenle de otantik ürünlerin Pinterest üzeninden satış hacmi son derece yüksek olabiliyor. Yurtdışında
herhangi bir noktaya Pinterest gibi global kullanıcı ağı bulunan bir platformu
kullanarak kolayca pazarlama yapabiliyorsunuz.
Pinterest
kendi e-ihracat platformunuza veya katalog sitenize link vermenizi de
yasaklamıyor. Bilakis size doğrudan bağlantı imkanı sunuyor. Dolayısıyla, bu
platform üzerinden edineceğiniz müşteriyi kendi sitenize aktarabilir,
kuracağınız e-ihracat platformu üzerinden de satışlarınızı
gerçekleştirebilirsiniz.
Yurtdışındaki
satıcılar, Pinterest’in her geçen gün genişleyen sistematiği ile yakın zamanda
ülkemizde de doğrudan mağaza açabilir ve satış yapabilir hale gelebilirler. Pinterest’in
en yaygın kullanıldığı ülke Amerika Birleşik Devletleri; onu İngiltere ve
Avrupa ülkeleri izliyor.
Trendyol’dan
KOBİ’lere Destek
Trendyol,
iş ortağı KOBİ’lerinin yanında olmaya devam ediyor. KOBİ Destek’i başlatan satış
platformu, 100 milyon TL’lik ikinci destek paketini açıkladı. İkinci KOBİ
Destek Paketi’yle 50 milyon TL’lik finansman, 50 milyon TL’lik pazarlama ve
eğitim desteği sağlanıyor. Trendyol, “Trendyol KOBİ Destek” programıyla iş
ortağı KOBİ’lerin pandemi döneminde işlerinin devamlılığına destek oluyor.
Pixa Depo
Yönetimi Platformu
Pixa, e-ticaret satıcıları için sipariş ve depo yönetimi platformu sunuyor.
Bulut tabanlı ve modüler yapılı e-ticaret entegrasyon ve operasyon yönetim
platformu ile sipariş süreçlerini kolaylıkla yönetebilme imkanı veren Pixa,
TechOne’dan yatırım aldı.
Pixa, çok
yönlü ve kullanışlı e-ticaret
entegrasyonları ile e-ticaret site, muhasebe, pazaryeri, ERP ve
kargo entegrasyonlarını gerçekleştirme ve tek panelden yönetme imkanı sağlıyor.
e-Ticaret’e tam entegre ürünü ile
stokları kolayca yönetme ve depo operasyonlarını verimli bir şekilde sürdürme
olanağı tanıyor.
Dijital Teknolojiler
ve KOBİ’ler
Dijital
teknolojiler ve KOBİ’lerin dönüşümü dünyada hız kesmeden devam ediyor. Bu noktada, en
önemli yatırım kalemleri; teknoloji, sağlık, tarım ve lojistik olurken, Covid-19’un
da etkisiyle bu sektörlerde yatırım miktarı her geçen gün artıyor.
Uzmanlar, KOBİ’lerin, Covid-19’un yankıları ile başa çıkmak için dijital teknolojileri kullanmalarının kaçınılmaz olduğunu belirtiyorlar. Bunlar arasında, mobil ve iş birliğine dayalı teknolojiler, yeni nesil telekomünikasyon ağları (5G), büyük veri analitiği, derin öğrenme kullanan yapay zeka (AI-Artificial İntelligence) ve blockchain (blok zinciri) teknolojisi ile nesnelerin interneti sayılıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder