Kişiselleştirilmiş Dijital Pazarlama

Müşteri deneyimine yatırılan her 1 Dolar’ın 100 Dolar olarak geri döndüğünü belirten uzmanlar, 2021’in kişiselleştirilmiş pazarlamanın yılı olacağını öne sürüyorlar…Tüketiciler artık ilgilenmediği ürünler hakkında reklamlara maruz kalmak istemiyor. Araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner’a göre, 2021’e kadar online reklam verenlerin en az yüzde 90’ı kişiselleştirilmiş pazarlama araçlarını kullanmaya başlayacak.

Pandemi günlerinde dünya yeniden şekillenirken; bireylerin online alışverişe yönelme alışkanlıkları da her geçen gün artıyor. Bu trendin yükseldiğini gören işletmeler, dijital pazarlamaya yönelik yatırımlara giriyor. Gartner araştırması sonuçları, dijital pazarlama yatırımlarında doğru adımı atmak için kişiselleştirilmiş pazarlamanın önemini gösteriyor.

1 Dolarlık Yatırım 100 Dolar Kazandırıyor

Dijital pazarlamada müşterilerin davranışlarını analiz etmek ve kullanıcının satın alma geçmişine dayanan ürünleri teşvik etmek hedef kitleye ulaşmayı da beraberinde getiriyor. Hedef kitleye ulaşmanın diğer önemli yollarından biri de müşteri deneyimine yatırım yapmak. Forrester tarafından da yayımlanan Gartner araştırmasına göre, müşteri deneyimine yatırılan her 1 Dolar, işletmelere 100 Dolar kazandırıyor.

Aradığını Bulamayanlar Rakiplere Yöneliyor

Online olarak alışverişte aradığı ürünü aradığı firmada bulamayan tüketicilerin, yüzde 33’ü rakip firma ürünlerine yöneliyor. Dijital pazarlamanın geleceğinin kişiselleştirme olduğuna dikkati çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, kişiselleştirilmiş pazarlama stratejilerinin verimi kritik seviyelerde artırabildiğini vurguluyor. Bülbül konuya ilişkin şunları söylüyor:

“Google verilerine göre, mobilden alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 33’ü aradığını hemen bulamıyorsa, rakiplere yöneliyor. Bu nedenle hedef kitleyi tanımak ve ona uygun bir deneyim yaratmak hem maliyetleri düşürüyor hem de daha nokta atışı bir pazarlama sağlıyor. 2016 yılında dahil olduğumuz Google SMB Premier Partner Programı’nın Türkiye’deki ilk partner ajanslarından biri olarak, iş ortaklarımızın potansiyel müşterilerine arama ağı reklamlarını kullanarak ihtiyaçları olduğu anda ulaşıyoruz. Deneyim yolculuğunu burada bitirmiyoruz ve yeniden pazarlama kampanyalarıyla birlikte çalıştığımız KOBİ’lerin web sitelerini ziyaret eden kullanıcılara farklı kanallardan tekrar tekrar ulaşıyoruz. Dijital pazarlamayı en etkin şekilde kullanmaları için KOBİ’lerin yanında olmaya devam edeceğiz.”

Dijital Reklam Harcamaları Artıyor

İşletmelerin yüzde 61’i internette görünürlüğe yatırım yapıyor. Dijital reklam harcamalarının yakın gelecekte 400 milyar Doları aşacağı ifade ediliyor. We Are Social 2020 verilerine göre, Türkiye’de de 62 milyon internet kullanıcısı var. Veriler, nüfusunun yüzde 75’i internet kullanıcısı olan Türkiye’deki işletmelerin, rekabette var olabilmeleri için dijital pazarlamaya yatırım yapmalarının önemini gösteriyor.

Nüfusun büyük bir bölümünün aktif internet kullanıcısı olduğu Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler, dijital pazarlamaya yaptıkları yatırımları artırıyor. Statista tarafından açıklanan veriler,dünyada dijital reklam harcamalarının hızla yükseldiğini, yıl sonuna kadar bu harcamaların 384 milyar Dolar’ı aşacağına işaret ediyor. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar Dolar’a çıkması öngörülüyor.

Türkiye gibi tüketicilerin dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük ve önemli bir pazar haline geliyor. Bu durum da, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. KOBİ’ler başta olmak üzere birçok işletme, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.

Tüketiciye Dijitalde Ulaşmak Geleceği Belirleyecek

Tüketiciye dijitalden ulaşamayan işletmelerin geleceğinin olmadığı belirtilirken; KOBİ’lerin dijital pazarlama sayesinde sektör fark etmeksizin potansiyelini artıracağının da altı çiziliyor.  Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor.

Teknoloji Odaklı İş Fikrine Destek

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) inovasyon (yenilik) ve teknoloji odaklı iş fikirleri olan ve başvuruları kabul edilen girişimcilere 200 bin Türk Lirası (TL) destek sağlayacak. TÜBİTAK’ın 1512 Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı kapsamında 23 olan uygulayıcı kuruluş sayısı 63’e çıkarıldı. Böylece programın 2020 yılı çağrısında 21 ilden başvuru alınabilecek.

 

TÜBİTAK, iş fikirlerinin katma değer ve istihdam yaratma potansiyeli yüksek girişimlere dönüşebilmesi için desteklediği girişimcilere girişimcilik eğitimi de veriyor. 2012 yılında başlatılan program kapsamında desteklenen bin 384 girişimci, şirketlerini kurarak iş fikirlerini hayata geçirdi.


Başvurular 15 Aralık 2020’ye Kadar

1512 Programı’nın 2020 yılı çağrısında içinde üniversite teknoloji transfer ofisleri, bankalar ve sanayi şirketlerinin bulunduğu 63 uygulayıcı kuruluş başvuruları alarak uygulama aşamasında girişimcilerle birlikte program faaliyetleri gerçekleştirecek. Uygulayıcı kuruluşlara iş fikri başvuruları 21 Ekim 2020’de başladı. Başvuru süreci 15 Aralık 2020’ye kadar devam ediyor. IFASTURK Mali Müşavirlik ve Denetim Kurucusu Mesut Şenel, firmaların programdan verimli bir şekilde faydalanılması için danışmanlık hizmeti verdiklerini belirtiyor.

Başvuru yapılabilen iller şunlar: İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Konya, Erzurum, Kayseri, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Düzce, Elazığ, Eskişehir, Gaziantep, Isparta, Sakarya, Samsun, Tekirdağ, Trabzon ve Van.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği