Kişiselleştirilmiş Dijital Pazarlama
Müşteri deneyimine yatırılan her 1 Dolar’ın 100 Dolar olarak geri döndüğünü belirten uzmanlar, 2021’in kişiselleştirilmiş pazarlamanın yılı olacağını öne sürüyorlar…Tüketiciler artık ilgilenmediği ürünler hakkında reklamlara maruz kalmak istemiyor. Araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner’a göre, 2021’e kadar online reklam verenlerin en az yüzde 90’ı kişiselleştirilmiş pazarlama araçlarını kullanmaya başlayacak.
Pandemi
günlerinde dünya yeniden şekillenirken; bireylerin online alışverişe yönelme
alışkanlıkları da her geçen gün artıyor. Bu trendin yükseldiğini gören
işletmeler, dijital pazarlamaya yönelik yatırımlara giriyor. Gartner
araştırması sonuçları, dijital pazarlama yatırımlarında doğru adımı atmak için
kişiselleştirilmiş pazarlamanın önemini gösteriyor.
1 Dolarlık Yatırım 100 Dolar Kazandırıyor
Dijital
pazarlamada müşterilerin davranışlarını analiz etmek ve kullanıcının satın alma
geçmişine dayanan ürünleri teşvik etmek hedef kitleye ulaşmayı da beraberinde
getiriyor. Hedef kitleye ulaşmanın diğer önemli yollarından biri de müşteri
deneyimine yatırım yapmak. Forrester tarafından da yayımlanan Gartner araştırmasına
göre, müşteri deneyimine yatırılan her 1 Dolar, işletmelere 100 Dolar
kazandırıyor.
Aradığını Bulamayanlar
Rakiplere Yöneliyor
Online
olarak alışverişte aradığı ürünü aradığı firmada bulamayan tüketicilerin, yüzde 33’ü rakip firma ürünlerine yöneliyor.
Dijital pazarlamanın geleceğinin kişiselleştirme olduğuna dikkati çeken EG
Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, kişiselleştirilmiş pazarlama
stratejilerinin verimi kritik seviyelerde artırabildiğini vurguluyor. Bülbül konuya
ilişkin şunları söylüyor:
“Google
verilerine göre, mobilden alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 33’ü aradığını
hemen bulamıyorsa, rakiplere yöneliyor. Bu nedenle hedef kitleyi tanımak ve ona
uygun bir deneyim yaratmak hem maliyetleri düşürüyor hem de daha nokta atışı
bir pazarlama sağlıyor. 2016 yılında dahil olduğumuz Google SMB Premier Partner
Programı’nın Türkiye’deki ilk partner ajanslarından biri olarak, iş
ortaklarımızın potansiyel müşterilerine arama ağı reklamlarını kullanarak
ihtiyaçları olduğu anda ulaşıyoruz. Deneyim yolculuğunu burada bitirmiyoruz ve
yeniden pazarlama kampanyalarıyla birlikte çalıştığımız KOBİ’lerin web
sitelerini ziyaret eden kullanıcılara farklı kanallardan tekrar tekrar
ulaşıyoruz. Dijital pazarlamayı en etkin şekilde kullanmaları için KOBİ’lerin
yanında olmaya devam edeceğiz.”
Dijital Reklam
Harcamaları Artıyor
İşletmelerin yüzde 61’i internette görünürlüğe yatırım
yapıyor. Dijital
reklam harcamalarının yakın gelecekte 400 milyar Doları aşacağı ifade ediliyor.
We Are Social 2020 verilerine
göre, Türkiye’de de 62 milyon internet kullanıcısı var. Veriler, nüfusunun
yüzde 75’i internet kullanıcısı olan Türkiye’deki işletmelerin, rekabette var
olabilmeleri için dijital pazarlamaya yatırım yapmalarının önemini gösteriyor.
Nüfusun
büyük bir bölümünün aktif internet kullanıcısı olduğu Türkiye’de faaliyet
gösteren işletmeler, dijital pazarlamaya yaptıkları yatırımları artırıyor.
Statista tarafından açıklanan veriler,dünyada dijital reklam harcamalarının
hızla yükseldiğini, yıl sonuna kadar bu harcamaların 384 milyar Dolar’ı aşacağına
işaret ediyor. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar Dolar’a
çıkması öngörülüyor.
Türkiye gibi
tüketicilerin dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük
ve önemli bir pazar haline geliyor. Bu durum da, markaları arama motorlarında
üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. KOBİ’ler
başta olmak üzere birçok işletme, dijital pazarlamada doğru stratejiyi
belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.
Tüketiciye Dijitalde
Ulaşmak Geleceği Belirleyecek
Tüketiciye dijitalden ulaşamayan işletmelerin geleceğinin olmadığı
belirtilirken; KOBİ’lerin
dijital pazarlama sayesinde sektör fark etmeksizin potansiyelini artıracağının
da altı çiziliyor. Küresel ve yerel tüm
veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını,
pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor.
Teknoloji Odaklı İş
Fikrine Destek
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) inovasyon (yenilik) ve teknoloji odaklı iş fikirleri olan ve başvuruları kabul edilen girişimcilere 200
bin Türk Lirası (TL) destek sağlayacak. TÜBİTAK’ın 1512 Teknogirişim Sermayesi Desteği Programı kapsamında 23 olan
uygulayıcı kuruluş sayısı 63’e çıkarıldı. Böylece programın 2020 yılı
çağrısında 21 ilden başvuru alınabilecek.
TÜBİTAK,
iş fikirlerinin katma değer ve istihdam yaratma potansiyeli yüksek girişimlere
dönüşebilmesi için desteklediği girişimcilere girişimcilik eğitimi de veriyor. 2012
yılında başlatılan program kapsamında desteklenen bin 384 girişimci,
şirketlerini kurarak iş fikirlerini hayata geçirdi.
Başvurular 15 Aralık 2020’ye Kadar
1512 Programı’nın
2020 yılı çağrısında içinde üniversite teknoloji transfer ofisleri, bankalar ve
sanayi şirketlerinin bulunduğu 63 uygulayıcı kuruluş başvuruları alarak
uygulama aşamasında girişimcilerle birlikte program faaliyetleri
gerçekleştirecek. Uygulayıcı kuruluşlara iş fikri başvuruları 21 Ekim 2020’de
başladı. Başvuru süreci 15 Aralık 2020’ye kadar devam ediyor. IFASTURK Mali
Müşavirlik ve Denetim Kurucusu Mesut Şenel, firmaların programdan verimli bir
şekilde faydalanılması için danışmanlık hizmeti verdiklerini belirtiyor.
Başvuru
yapılabilen iller şunlar: İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Konya, Erzurum,
Kayseri, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Düzce, Elazığ, Eskişehir, Gaziantep,
Isparta, Sakarya, Samsun, Tekirdağ, Trabzon ve Van.
Yorumlar
Yorum Gönder