Eğitim Projeleri ‘Seferberliği’ Başlatır mı?

Ülkenin içinde bulunduğu durum itibariyle; gelinen noktada görünen odur ki; bu ülkenin en önemli eksiği ‘eğitim’ eksikliği…Müthiş bir cehaletin ve kaosun ortaya çıktığı bu günlerde, çok önceden bu yana dillendirilen ‘Eğitim Seferberliği’ne hızla geçilmesi gerekiyor gibi gözüküyor…Bireylerin ve toplumun kendisini toparlayabilmesi sanırım bu eğitim seferberliği ile mümkün olabilecek. Her alanda, her anlamda eğitime (örgün eğitim, hizmet içi eğitim, yaygın eğitim) ihtiyaç olduğu görülürken; gittikçe somut bir biçimde su yüzüne çıkan, göze çarpan toplumsal ve bireysel psikolojik sorunlar ve ekonomik sıkıntılar da ancak bu eğitim seferberliğiyle çözüme kavuşturulabilir gibi duruyor.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Projesi ile daha önce üzerinde çalışılan FATİH Projesi (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) her aşamadaki eğitim  kurumlarının ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik konumda gözüküyor. Eğitim seferberliğinin bir unsuru olarak duran bu her iki proje, diğer alanlardaki eğitim projelerinin de tetikleyicisi olabilecek konumda. O nedenle bu konuya (eğitim seferberliği) dikkat çekebilmek amacıyla bu haftaki bloğumda eğitim projelerine yer vermek istedim. Tek seferde anlatılması uzun ve sıkıcı olabileceği düşüncesiyle de EBA Projesi’nin daha geniş içeriğini ve FATİH Projesi’nin içeriğini ve de her iki projenin entegrasyonu (birleştirme) konusunu daha sonraki blog yazılarımda ele alacağım.       

Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu dönemde aktif olarak uygulamaya koyduğu Eğitim Bilişim Ağı (EBA), çevrimiçi (okullar-kişilerarası) ve ‘uzaktan’ kullanılan bir sosyal eğitim platformu. Bakanlık, her sınıfa uygun eğitsel haber, video, soru, görsel, ses ve kitabın yer aldığı ağı, Türkiye’deki bütün eğitim fakültelerinin akademisyen ve öğrencilerine de açtı.

EBA, öğretmenlere ve öğrencilere eğitimde büyük kolaylık sağlayan bir platform. EBA’ya öğretmenler özel hazırladıkları içerikleri istedikleri gibi yükleyebilirken, başka öğretmenler tarafından paylaşılan not ve sunumlara da rahatlıkla ulaşabiliyorlar.

Bu sistemle birlikte öğretmenler arasında iletişim daha kolay bir hal aldı. EBA öğretmenlere sağladığı kolaylıkların daha fazlasını öğrencilere de sağlıyor. EBA'ya giriş yapan bir öğrenci oldukça zengin bir içeriğe ulaşabiliyor. EBA’ya giriş yapan bir öğrenci başka öğrenciler tarafından paylaşılan notlara, sunumlara, görsellere rahatlıkla ulaşabiiyor ve bu meteryallerden istdiği gibi faydalanabiliyor.

Bir Dolu Dünya Barındırıyor

Teknolojiyi bir amaç olarak değil, bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformu olan EBA sistemi, içinde bir dolu dünya barındırıyor. EBA’nın içeriği özetle şunlardan oluşuyor; Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunuyor, Bilişim kültürünü  yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlıyor, İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap veriyor, Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunulmasını sağlıyor, Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı veriyor, Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek özelliği barındırıyor, Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsıyor, Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerine katkı oluşturuyor.

EBA Yaygınlaştırılıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, her sınıfa uygun eğitsel haber, video, soru, görsel, ses ve kitabın yer aldığı Eğitim Bilişim Ağı’nı Türkiye’deki bütün eğitim fakültelerinin akademisyen ve öğrencilerine açtı. Akademisyen ve öğrenciler, elektronik devlet (e-devlet) şifreleriyle giriş yaparak binlerce içeriğe sahip olan EBA’yı kullanabilecek.

Okul öncesinden başlayarak her sınıf seviyesine uygun olan EBA, böylece eğitim fakültelerindeki öğretmen adaylarının eğitim teknolojileri ve içerik hazırlama konusunda donanımlı olarak göreve başlamalarının yolunu açacak. Derste kazanımlarla eşleştirilmiş içerikler, içerik üretim sistemi ve paylaşım duvarı gibi özellikler kullanıma sunulmuş olacak. Ayrıca öğretmen ve öğrencilerin dosyalarını saklayabildikleri ve birbirleri ile paylaşabildikleri EBA, ders içindeki ‘Dosyalarım’ bölümünü kullanabilecek olan akademisyen ve öğrencilerin, hazırladıkları eğitim içeriklerini burada yayımlayabilecek. EBA’yı öğretmen adaylarının da daha göreve başlamadan aktif bir şekilde kullanması hedefleniyor. Geleceğin öğretmenleri, göreve başladıklarında eğitim teknolojileri ve içerik hazırlama konusunda donanımlı olarak okullara adım atabilecekler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları