Dijital Dönüşüm, Ekonomik Büyümeyi Belirleyecek
Geçen hafta işlediğim blog yazımda “İş Dünyası Teknolojiyle Dönüşecek” konusunu ele almıştım. Konunun devamı niteliğinde olan bu haftaki yazımda da “Dijital Dönüşüm, Ekonomik Büyümeyi Belirleyecek” başlığı altında; dijital dönüşümde öncü şirketlerin, teknolojiyi en iyi ve verimli bir şekilde kullanarak; ekonomik büyümenin itici gücü olacaklarını örneklerle beraber aktarıyorum.
Önceki hafta, Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi
Ernst & Young Global Limited’in “Covid-19 Sonrası Bilgi
Teknolojilerinin Dijital Dünyada Yeni Rolü Raporu”na yer vererek, rapora göre; iş
dünyasında dönüşümün temelinde sürdürülebilir teknolojiler olacağını; döngüsel ekonomiye olan ilginin artacağını, yeni
dönemde kurumsal değişimlerin temelinde sürdürülebilir teknolojilerin
bulunacağının altını çizmiştim. Rapor ayrıca, iş
dünyası liderlerinin kısa ve orta vadede yeni teknolojilere adaptasyonunu, dijital
dönüşüm ve iş görünümü ile ilgili görüş ve beklentilerini ortaya koyuyordu.
Dijital Dönüşüm’de Vodafone ve TÜSİAD İşbirliği
Vodafone Business ve Türk Sanayici ve İşinsanları
Derneği (TÜSİAD) sanayide dijital dönüşüm
için işbirliklerini güçlendirme kararı aldı. Türkiye’nin dijitalleşmesi yolunda
liderlik etme vizyonu olduğunu daha önce duyuran Vodafone Business, Türkiye’nin
teknoloji ekosistemine destek vermeye devam eğini açıkladı. TÜSİAD da Sanayide
Dijital Dönüşüm Programı’na (TÜSİAD SD2) desteğini bu yıl da sürdüreceğini
açıkladı. Üçüncü yılına giren TÜSİAD SD2 Programı, dijital
dönüşümde arayışı olan teknoloji kullanıcısı şirketlere doğru çözüm ortağını
bulma imkanı sunuyor. Vodafone Business’in desteklediği program, dijital dönüşümde arayışı
olan, farklı sektörlerde faaliyet gösteren teknoloji kullanıcısı şirketlere
doğru çözüm ortağının bulnmasında ve ihtiyaçlara yönelik çözüm üretilmesinde
yardımcı oluyor. Teknolojik ürün ve hizmet geliştiren tedarikçi KOBİ’ler de bu
programla çözümlerini sunarak, müşteri doğrulaması yapabilecekleri bir
platforma ulaşıyor.
Üçüncü yılına giren programda 2020 dönemi çağrıları
açılırken teknoloji KOBİ’lerinin başvuruları alınmaya başlandı bile…Başvurular 18
Eylül 2020 tarihine kadar kabul edilecek.
Sanayide Dijital Dönüşüm-TÜSİAD SD2 Programı’nın 2020 takvimi online basın toplantısıyla tanıtıldı. Toplantıda, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem
Bakiler Şahin, TÜSİAD
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Sanayi Politikaları Yuvarlak Masa Başkanı
Bahadır Balkır ile TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm (TÜSİAD SD2)
Programı Görev Gücü Başkanı Perihan İnci birer konuşma yaptılar. Tanıtım
programına, TÜSİAD SD2’nin 2020 döneminde çağrı açan şirketlerin temsilcileri,
TÜSİAD üyeleri ve Vodafone Türkiye temsilcileri katıldı. Basın toplantısının
ardından düzenlenen Teknoloji Sohbetleri’nin moderatörlüğünü de TÜSİAD SD2 Görev
Gücü Üyesi Serdar Urçar üstlendi. Sohbette
Vodafone Türkiye Kurumsal Çözümler
Direktörü Berna Kulaksız pandemi ile yeniden şekillenen iş dünyasında
geleceğin teknolojileri hakkında bilgi verdi.
Dijital Dönüşüm İşbirlikleriyle Gelecek
Önümüzdeki dönemi belirleyecek olan ‘Dijital Dönüşüm’ün en önemli unsuru; firmalar arası gerçekleştirilmesi muhtemel olan işbirlikleri olarak gözüküyor. Sanayide dijital dönüşümü hızlandıracağı belirtilen TÜSİAD SD2 Programı’nın Dijital Platformu’nun da çok yakında devreye gireceğinin sinyali verildi bile.
2018’de gündeme alınan TÜSİAD SD2, birlikte üretme, birlikte yaratma, birlikte var olma kültürü üzerinde olgunlaştırılmış drmda. Sürdürülebilir bir inovasyon ekosistemi yaratma vizyonunu ile de ülkemizde teknoloji üretme yetkinliğine ilişkin farkındalık yaratma çabasının odak noktasına almış bir proram. TÜSİAD SD2, KOBİ’ler tarafından üretilen teknolojinin ülkemizde değer yaratması için kolları sıvamış şekilde.
TÜSİAD SD2, bugün 2 bin 500 civarında takipçi ve bin 400’ü aşan kayıtlı teknoloji tedarikçisi ile ülkemizin en büyük teknoloji ekosistemlerinden birini oluşturuyor. Alanında tek olarak nitelendirilen TÜSİAD SD2, ‘dijital dönüşüm’ü hızlandırmayı; teknoloji kullanıcıları ve üreticileri arasında bir köprü görevi görmeyi; teknoloji ekosistemi yaratmayı hedefliyor.
Giderek daha fazla sektörler arası teknoloji geçişini de sağlamayı odak noktası edinen programla, hem teknolojinin ülkemizde yaygınlaşması hem de ‘teknoloji ihracatı’na katkı verilmesi planlanıyor. Program hakkında detaylı bilgiye www.tusiadsd2.org web platformundan ulaşılabiliniyor.
KOBİ’lere e-Ticaret Desteği
KOBİ’lerin dijitalleşmelerini sağlamak ve e-ticaret desteği vermek amacıyla Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) himayesinde düzenlenen “Türkiye Teknoloji Buluşmaları’’ online toplantısı ise Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda geçtiğimiz haftalarda gerçekleştirildi. Etkinlikte “Vodafone Business Dijital KOBİ Eğitim Platformu” da tanıtıldı. Etkinlikte, pandemi sürecinde yeniden şekillenen iş süreçleri ile KOBİ’lerin dijitalleşmeyle birlikte yaşanan hızlı dönüşüme ve global rekabete nasıl ayak uydurabileceği tartışıldı.
Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’leri geleceğin dijital dünyasına hazırlamak
için güçlerini birleştiren TOBB ile Vodafone Business, KOBİ’lere e-ticaret
yolculuklarında rehberlik ederek dijital pazarlama fırsatlarından
yararlanmaları ve yeni pazarlara ulaşabilmeleri için destek sağlayacak. Dijital
KOBİ Eğitim Platformu’nda e-ticaret’ten dijital tarıma, e-ihracattan dijital
pazarlamaya, dijital ve finansal okur yazarlıktan girişimciliğe kadar Endüstri
4.0, Yurt Dışı Pazarlara Açılma, Yeni Pazarlara ve Potansiyel Müşterilere
Erişme Yöntemleri, Sosyal Medya ve Diğer Dijital Kanalları Kullanma gibi birçok
başlıkta KOBİ’lerin ihtiyaç
duyduğu sektörel eğitimler verilecek.
Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın açılış
konuşmalarını TOBB Başkanı Rifat
Hisarcıklıoğlu, Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ile E-Ticaret Merkezi CEO’su Merter Özdemir gerçekleştirdi.
Toplantı kapsamında gerçekleştirilen “Yeni Dünyada KOBİ İhtiyaçları, E-Ticaretin Önemi ve
Temassız Teknoloji Çözümleri” başlıklı panelde ise yeni dünyada KOBİ ihtiyaçları
tartışıldı.
Moderatörlüğünü Merter Özdemir’in yaptığı
panele Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin,
Trendyol Yönetim Kurulu Üyesi Ozan Acar ile Ideasoft CEO’su Seyhun Özkara konuşmacı
olarak katıldı. TOBB Sektörler ve Girişimcilik Daire Başkanı Saygın
Baban’ın moderatörlüğünü yaptığı “E-Ticaretin Önemi ve Geleceğin Ekonomisi” konulu panelde ise
EPTT AVM CEO’su Hakan Çevikoğlu, OPLOG CEO’su Halit Develioğlu, iPara CEO’su
Burhan Eliaçık ve Tek Kılavuz CEO’su Mehmet Volkan Çakmak konuştu.
Dijital Pazarlamada İnsana
Yatırım
Uzmanlar, dijital pazarlamada insana yatırım yapmanın iş ve
işlemlere yüzde 15 ek performans kazandırdığı olgusu üzerinde önemle duruyor. İnsana
yatırımın dijital pazarlamanın satış performansını
yüzde 50 artırdığının da altını çizen uzmanlar, ‘pozitif yön’de büyümesini her
geçen gün artıran dijital pazarlamanın, kurumların işlem sayılarını kısa
sürelerde yüzde 50 oranında artırarak daha fazla satış yapılmasını sağladığını
dile getiriyorlar.
Yapay zeka,
makine öğrenmesi gibi teknolojiler ve insanlar tarafından optimize edilmiş veri
girişi birleştiğinde de dijital
pazarlamada yüzde 15’e kadar ek performans elde ediliyor.
Günümüzde her geçen saniye daha
fazla veri üretilirken, kullanıcılar kişiselleştirilmiş içerikler bekliyor. Bu
noktada önemini artıran makine öğrenimi, verilerin toplama, işleme ve uygulama
süreçlerini hızlandırarak, pazarlamacılara müşteri ihtiyaçlarını belirlemek ve
anlamak için daha önce hiç sahip olmadıkları bir güç sağlıyor.
Boston Consulting Group’un
(BCG) Google için yürüttüğü araştırmaya göre, veriye dayalı ileri teknolojiler
işletmelerin büyümesini sağlıyor. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen
testlerde dijital pazarlama faaliyetleri gerçekleştiren işletmeler, ilk dört
ila altı hafta arasında işlem sayılarını yüzde 50 oranında artırarak satış
grafiğinde yükselme ortaya koyuyor. Bu büyüme, işlem başı maliyeti yüzde 44
oranında azaltırken, dijital pazarlama harcamalarından elde edilen geliri de
yüzde 33’e varan oranda artırıyor. BCG, 200’ün üzerinde anket, 15’in üzerinde
test ve 40’ın üzerinde uzman ile görüşmeler gerçekleştirerek bu sonuçları elde
ettiğini açıklıyor.
BCG tarafından yapılan araştırmada ortaya konan diğer bir önemli konu ise dijital pazarlamada başarılı olmak için yararlanılan insan gücü. Mevcut teknolojiler ne denli güçlü olsalar da sürekli insan girdisine ihtiyaç duyuyor. Kampanya hedefi, kategori özelliği ve müşteri davranışına makine öğrenimi tabanlı algoritmaları entegre etmenin en iyi yollarına karar vermek, akıllıca stratejik kararlar almak ve teknolojiyi optimize etmek için işletmelerin insan gücüne de ihtiyacı var. BCG'ye göre, şirketler veriye dayalı ileri teknolojilerden yararlandığında kampanya metriklerinde yüzde 20'yi bulan gelişme sağlanabiliyor.
Dijital pazarlamada insan
kaynağının önemine dikkat çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, dijital
pazarlama alanında sürekli gelişen teknolojilerin, şirketlerin iş hacimlerine
yaptığı kaldıraç etkisinin, kısa zamanda yüzde 50’lere ulaştığını belirtiyor.
Bülbül, BCG’nin yapmış olduğu araştırma sonuçlarının dijital pazarlamada insan
kaynağının ne denli önemli olduğunu gözler önüne serdiğini ifade ediyor.
KOBİ’ler Dijitalleşme ile Fark Yaratacak
KOBİ’ler yeni dünya düzeninde dijitalleşme ile fark yaratacaklar. 2020 yılında dijital pazarlama eğilimlerinin değişmesi bekleniyor. Tüm dünyada birçok firma özellikle de KOBİ’ler, dijital pazarlama yöntemleri arasında daha az gündeme aldıkları e-posta pazarlama ve site üstü araçlar gibi modüler fakat etkili pazarlama araçlarının önemini daha net kavramış durumdalar. Konuya ilişkin, Türkiye'nin yazılım sektöründeki önemli AR-GE şirketlerinden biri olan Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow Genel Müdürü Turgut Taneli, sektörde bağımsız şekilde internet üzerinden ürün ve hizmetlerini pazarlamak isteyen küçük işletmeler için kritik bir fırsatlar serisi oluştuğun belirterek, dijital pazarlamanın doğru kullanıldığı takdirde işletmelerin işlerini büyütme potansiyeli çok büyük olan yegane unsuru olduğunun altını çiziyor. Taneli, e-posta pazarlama araçlarının yanı sıra web site ziyaretçilerine yönelik kampanya bildirimlerinin gerçekleştirilebileceği, akıllı anketlere verilen cevaplar doğrultusunda senaryoların kurulabileceği ve pazarlama araçlarının markalar tarafından maksimum performans ile kullanılmasının hedeflenebileceğini kaydediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder