KOBİ’lerin e-Ticaret Potansiyeli…


Ticaret Bakanlığı’nın “KOBİ’lerin Yanındayız” kampanyası yoğun ilgi görüyor…Elektronik ticaretin (e-Ticaret) nitelikli kullanımını teşvik etmek amacıyla, başlatılan kampanya, pazarlama sorunları yaşayan küçük ve orta işletmelere (KOBİ) çözüm sunmayı hedefliyor. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın bire bir üzerinde titizlk gösterdiği “e-Ticaret Olarak KOBİ'lerin Yanındayız” kampanyasını, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da destekliyor. “KOBİ’ler için dijitalleşme çok önemli” düşüncesiyle yola çıkılan ve ilgili sektörler tarafından sahiplenilen kampanya, Türkiye ekonomisinin dönüşümü için dijitalleşmenin öneminin altının çizilmesine de aracı oluyor.

Ticaret Bakanlığı, KOBİ’lere sunulan devlet destekleri, idari hizmetler ve eğitim destek hizmetleriyle her alanda dijital teknolojileri en etkin şekilde kullanmaya gayret ediyor. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, kampanyanın daha fazla KOBİ’yi e-ticaretle tanıştırmanın yanı sıra, internet ve e-ticaretin daha nitelikli kullanılmasını teşvik etmeyi amaçladığını belirtiyor.
Kampanyaya yerli finans teknolojileri şirketi iyzico’nun yanında uluslar arası online pazarlama şirketi Amazon da destek sağlıyor. iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, KOBİ’lerin e-ticaret ve e-ihracat potansiyellerine dikkat çekerken, Amazon.com.tr Ülke Müdürü Richard Marriott ise Türkiye’de hem yeni hem de halihazırda Pazar yeri üzerinden satış yapan KOBİ’lerin kapasitelerinin arttırılması adına farklı destek programları üzerinde çalıştıklarını söylüyor.

Diğer yandan da internet kullanımının ve KOBİ'lerin dijital dünyaya ilgisinin her geçen gün artmasına vurgu yapan EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül ise “Dijital pazarlamayla şirketler, doğru zamanda, doğru kullanıcı ile buluşabiliyor. Arama motoru optimizasyonun doğru bir şekilde yapılması, sosyal medya kanallarının reklam açısından etkili bir şekilde kullanılması ülkemizde ihracatın yüzde 56’sını, istihdamın yüzde 74’ünü ve katma değerin yüzde 54’ünü oluşturan KOBİ'ler için büyük önem taşıyor” şeklinde konuşuyor.

Sanal Ticaret Akademisi

Ticaret Bakanlığı, makine öğrenmesi ve blockchain alanlarında proje ve uygulamalar geliştirmeyi sürdürdürürken, birçok ülkenin aksine yeni nesil teknolojilerde bekle gör yaklaşımı yerine; proaktif bir şekilde, seçenekleri özel sektörle beraber değerlendiriyor.
Sanal Ticaret Akademisi Platformu’na da özel önem veren bakanlık, platforma 17 bin 238 kişinin kayıt yaptırdığını ve 2 bin 345 kişinin eğitimleri tamamlayarak sertifikalarını aldığını açıkladı. Bakanlık, ”Ulusal Kadın İhracatçı Network Platformu" ve "Melek Yatırımcı Ağı" projeleri için de çalışmalarını sürdürüyor.  
Ticaret Bakanlığı ayrıca, Sanal Ticaret Akademisi’nin yanında Export Akademi gibi eğitim uygulamaları ve Facebook ile KOBİ'lere yönelik çevrimiçi eğitim portalını da hayata geçirdi. Bakanlık, KOBİ’leri özellikle e-ihracatla dünyaya açmak için dijital dönüşüm çalışmalarına liderlik etmeye devam edecek.

Tüketici Online Alışverişe Yöneldi

Covid-19 döneminde tüketicinin online alışverişe yönelmesinin, henüz dijital ortamda satış yapmaya başlamamış dükkan sahipleri için de dönüşümün önemli bir belirleyicisi olduğunu söyleyen iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, “iyzico olarak sadece online satıcıları değil, işini internete taşımamış esnafımızı da finans teknolojileriyle tanıştırmanın sevincini ve gururunu yaşıyoruz” diye konuşuyor.

Amazon İle Dijital Eğitim İşbirliği

Öte yandan, Ticaret Bakanlığı, Amazon Türkiye ile de dijital eğitim için iş birliğine gitti. Amazon.com.tr, bünyesindeki satış ortaklarının hayatlarını kolaylaştıracak Amazon Seller App isimli mobil uygulamayı da duyurdu. Uygulama, Amazon.com.tr’de satış yapan KOBİ’lerin siparişlerini ve satıcı hesaplarını mobil cihazlar üzerinden hızlıca takip edip yönetmelerine olanak sağlayacak.
Amazon Seller App, KOBİ’lere satış analizi, sipariş onayı, ürün keşfi, sipariş süreç yönetimi, stok kontrolü, iade süreci takibi, müşterilerle hızlı iletişim ve anlık sipariş durumlarına erişim gibi birçok pratik çözüm sunacak.

Amazon, 12 şehirde, 1200’ün üzerinde KOBİ’nin Amazon.com.tr üzerinden global pazarlara satış yapmasına olanak sağlayan BiTıklaAvrupa eğitimlerinin dijital ortamda devam edeceğini açıkladı.

Amazon.com.tr, aynı zamanda Avrupa’daki pazar yerlerinde (Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya ve Fransa) geçerli toplamda 125 Euro tutarında site içi ücretsiz reklam desteği de sunuyor. Ayrıca Amazon Lojistik hizmetlerimizden faydalanan KOBİ’ler için, belirli şartların sağlanması halinde, ilk 500 ürün özelinde ürünün depoya gönderimi, depolama, yükleme-boşaltma, etiketleme ve iade süreçlerinde alınan ücretlerin bazılarının iadeleri de gerçekleştiriliyor.

KOBİ’ler online eğitimlere https://bitiklaavrupa.com/ linki üzerinden başvurabilecek.

Dijital Pazarlamaya 80 Milyar Dolar  

Dijital pazarlamaya 80 milyar Dolarlık katkı sağlanacak. Corona Virüs Vakası nedeniyle internet ve sosyal medya kullanımı ülkemizde her geçen gün artıyor. We Are Social 2020 verilerine göre, ülkemizde 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Yüzde 75’inin internet kullanıcısı olduğu ülkemizde şirketlerin dijital dünyada var olabilmeleri, hedef kitlelerine ulaşabilmeleri ve ürünlerini tanıtabilmeleri bu dönemde daha da önemli hale geldi.

Dijital pazarlamanın doğru bir şekilde yönetimi, hedef kitleye ürünleri ulaştırması ve markanın tanıtımını sağlaması; büyüme ve karlılık ile aynı anlama geliyor. Dijital pazarlamada doğru stratejiler belirleyen şirketler rekabette bir adım öne çıkarken, dijital pazarlamaya yatırım yapmayan şirketler pazar kaybediyor.
Türkiye’de dijital mecralar büyük bir pazar haline gelirken, KOBİ’ler başta olmak üzere birçok kurum, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor. Arama motoru optimizasyonu (SEO), özellikle KOBİ’lerin web siteleri için büyük önem taşıyor. Bu optimizasyon kurumların web sitelerini detaylı sınıflandırarak yapılan aramalarda daha kolay bulunmalarını sağlıyor. HubSpot'un verilerine göre, 2020 yılının sonuna kadar şirketlerin 80 milyar Dolar düzeyinde SEO yatırımı yapacağı tahmin ediliyor.

İnovatif Projelere Destek 

Türk savunma sanayisinin inovasyon merkezi olan Teknopark İstanbul, ev sahipliği yaptığı şirketlere sağladığı olanak ve hizmetleri genişletmeye devam ediyor. Son olarak Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) iş birliğinde Bilgi ve Doküman Birimi’ni kampüs içerisinde açan Teknopark İstanbul, bu birimle firma ve girişimcilere sınai haklar konusunda bilgi ve destek sağlamayı hedefliyor. Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Sınai Haklar Birimi Sorumlusu ve Patent Uzmanı Nurcan Altay’ın desteği ile faaliyetlerini sürdürmesi planlanan birimin girişimcilere yol göstermesi hedefleniyor. Birim; yenilikçi kültürün oluşturulması, markalaşma çabalarının desteklenmesi, katma değeri yüksek buluş ve tasarımların üretilmesi konularında önemli katkılar sağlayacak.

KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm

Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat” temasıyla geçtiğimiz dönemlerde gerçekleştirilen etkinlikte işletmelerin dijital skorlarını artırmalarının yolları ile tasarruf ve verimlilik sağlayabilecekleri en yeni teknolojiler ele alınmıştı.

Ankara’da gerçekleştirilen etkinlite, Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle, TOBB himayesinde, Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda EticaretSEM ve Eticaret Merkezi A.Ş. tarafından KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm, E-ticaret ve E-ihracat temasıyla 5 yıldır aralıksız gerçekleştirilen etkinlikte alanında uzman 24’ü aşkın konuşmacı, KOBİ’lerin dijitalleşmeyle birlikte yaşanan hızlı dönüşüme ve global rekabete nasıl ayak uydurabileceğini tartışmıştı. Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın açılış konuşmalarını TOBB Yönetim Kurulu Sayman Üyesi ve Ankara Ticaret Borsası Başkanı Faik Yavuz ile Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan gerçekleştirmişti.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları