Dijital Akıllı Fabrika İnternetten Haberleşiyor


Her çağın gereksinimlerini önceden görüp geleceğin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yeni teknolojiler geliştiren Japonlar, dijital fabrika konsepti e-F@ctory. ‘Sanayi 4.0’ için tasarlanan akıllı fabrikalarda tüm yeni nesil ürünler ve sistemler internet üzerinden haberleşebiliyor. Üretimde çok ciddi maliyet tasarrufu sağlayan ve yönetimden üretim katına kadar tüm fabrika katmanlarını optimize etmek için ileri teknolojileri kullanan e-F@ctory, üreticilerin küresel rekabette bir adım önde olmasına katkı sağlıyor.

Uzaktan erişilebilen dijital fabrikalarla üreticilerin rekabette bir adım öne çıkmalarına olanak tanıyan ‘Sanayi 4.0’, sanayinin yeni bir boyut kazanmasına ön ayak oluyor. ‘Sanayi 4.0’, üretim tesislerinin fiziksel ortamlarını da yeniden tanımlıyor. ‘Sanayi 4.0’ın dijital fabrika konsepti e-F@ctory’de, üretim hattındaki tüm makine ve sistemler internet üzerinden çalışıyor.
“Evden uzaya” kadar çok sayıda sektörde ileri teknoloji çözümleriyle öne çıkan Mitsubishi Electric, dijital dönüşüm alanında büyük yatırımları hayata geçiriyor ve Türkiye’deki sanayiciler ve alt yapı projeleri için iddialı bir çözüm ortağı olarak dikkat çekiyor. Üretim hattındaki tüm makine ve sistemlerin internet üzerinden haberleşmesini sağlayan e-F@ctory altyapısı, fabrikadaki yöneticilerin de sisteme ve raporlara uzaktan erişmesine imkan tanıyarak, 7/24 kontrol fırsatı sunuyor. Üretimde çok yüksek hız, maliyet tasarrufu, kalite ve verimlilik artışı sağlayan e-F@ctory, sanayicilere küresel rekabette bir adım önde olmanın yolunu açıyor.

Türkiye’deki sanayiciler ve alt yapı projeleri için iddialı bir çözüm ortağı oldukları dijital dönüşüm alanında çok ciddi yatırımlar ve çalışmalar hayata geçirdiklerini belirten Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Bölümü Ürün Yönetimi ve İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Tolga Bizel, e-F@ctory konseptinin üreticilere sağladığı avantajlar hakkında şunları söylüyor; “Yaklaşık bir asra yaklaşan köklü birikimimizden aldığımız güç ve öncü teknolojimizle endüstride daha esnek bir üretim sağlamak ve üretim maliyetlerini düşürerek insan konforunu artırmak hedefiyle çalışıyoruz. Mitsubishi Electric olarak, fabrikaların üretim, bakım, IT (İnternet Teknolojileri) ve yönetim kısımlarını birbirleriyle anlaşabilir hale getirerek takım olmalarını sağlıyor ve sonuçta her birinin ihtiyaçlarına uygun raporlar üretiyoruz. Örneğin, bir üretim sorumlusu sadece üretim datalarıyla ilgili verilere ihtiyaç duyarken, bakım sorumlusu hangi noktalarda iyileştirme yapılması gerektiğini görmeyi tercih ediyor. Yönetim ise üretim sisteminin verimliliği gibi daha genel bir tabloyu analiz etmek isteyebiliyor. Biz e-F@ctory konseptimizle tüm bu ihtiyaçlara cevap verebiliyor ve bu sayede tüm birimlerin birbiriyle daha hızlı haberleşmesini ve geribildirimlerle birbirlerini daha iyi geliştirebilmelerini sağlıyoruz.”

Büyüme Dijitalden Geçiyor

Sanayide sürdürülebilir büyümenin yolu dijital ve akıllı fabrikalardan geçiyor. Sürdürülebilir büyüme hedefleyen sanayicilerin, kişiselleşen ihtiyaçları en hızlı ve verimli şekilde karşılayabilme kapasitesine sahip üretim sistemleri tasarlamaları gerekiyor. Bu süreçte de dijital ve akıllı fabrikalara geçiş önem kazanıyor. Bugüne kadar pek çok farklı sektördeki işletmenin üretim hatlarının dijitalleşmesi ve bu sayede akıllı üretime geçmeleri sağlandı. Yeni nesil endüstriyel otomasyon sistemleriyle Türkiye genelinde uzun yıllardır çözüm sunulan fabrikalarda son dönemde de özellikle montaj hatlarındaki çözümler dikkat çekiyor. Pek çok farklı sektörde dijital dönüşümü gerçekleştirilen üreticilerden çok olumlu geri bildirimler alınıyor. Giderek artan bir ivmeyle bu alandaki çalışmalar devam ettirilirken; bu sayede KOBİ’ler başta olmak üzere Türk sanayicilerinin Dördüncü Sanayi Devrimi’ne hızlı bir şekilde uyum sağlamasına imkan tanınıyor.
Mitsubishi Electric, e-F@ctory konseptini dünyada Sanayi 4.0’ın gündeme taşınmasından çok daha önce, 2003 yılından bu yana kendi fabrikalarında kullanıyor.

Intel’le İşbirliği…

Mitsubishi Electric, e-F@ctory otomasyon uzmanlığını, Intel’in Nesnelerin İnterneti (Internet of Things-IoT) konusunda çözüm üretme uzmanlığı ile birleştirmiş. Intel’in Malezya’da bulunan üretim tesisinde ortak bir pilot çalışmaya imza atılmış. Arızaların önceden fark edilerek arıza gerçekleşmeden müdahale edilmesine imkan tanıyan bu uygulama; yüksek verimlilik, önleyici bakım faaliyetleri olanağı, düşük aksam arıza oranı, düşük maliyet ve kusursuz uyum ile sonuçlandı. Tüm bu sonuçlar Intel’in yaklaşık 9 milyon Dolar tasarruf etmesini sağladı.

Türkiye de Mitsubishi Electric için önemli bir üretim üssü haline geldi. Türkiye’nin önde gelen bir elektronik eşya üreticisinin üretim hattında gerçekleştirilen ‘dijital ikiz’ uygulaması sayesinde, gerçek üretim hattına müdahale edilmeden üretime esneklik ve verim katıldı. Mitsubishi Electric, üretim süreçlerinin mükemmel işleyebilen sistemler üzerinden yürütülmesini ve  sorunsuz bir şekilde işletilmesini sağlıyor. Sistemlerin revizyonu içinse her zaman insana ihtiyaç duyuluyor.

Türkiye’de Önde Gelen Kuruluşlarla İşbirliği

Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri (endüstriyel otomasyon sistemleri, ileri robot teknolojileri); otomotiv, gıda, paketleme, metal ve PVC işleme makineleri gibi çeşitli alanlarda Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarına hızlı entegrasyon, üretkenlik, esneklik ve verimlilik konusunda katma değer sağlıyor. ‘Sanayi 4.0’ olarak da adlandırılan yeni endüstri evresine, e-F@ctory, yani dijital fabrika konseptiyle yanıt veriliyor. Ayrıntılı bilgi için; tr3a.mitsubishielectric.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları