“EvdeKal” Dijital Satışı Patlattı


Dijital pazarlamayı maliyet olmaktan çıkarıp yatırıma dönüştürebilme yeteneği gösteren şirketler, müşterilerine dijital pazarlamayla ilgili yeni stratejiler sunarken, dijital pazarlama alanındaki gelişmeleri de değerlendirerek, yeni yol haritaları belirliyorlar.
Tüketicilerin bu izolasyon döneminde (“EvdeKal”) sürekli evde onların tüketim alışkanlıklarına da yansıyor ve çok sayıda kişi elektronik ticaret (e-ticaret) platformları veya online marketleri kullanıyor. Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow’un “Covid-19’un Sektörel Bazlı Online Alışverişe Etkisi”ni ölçen araştırması, şirketlerin dijital pazarlama faaliyetlerinde halen gördüğü ilgi ve dönüşüm oranı itibariyle kullanımı en yüksek araç olan ‘e-mail marketing’le (elektronik posta yoluyla pazarlama) kullanıcının içerikteki linklere tıklama oranlarındaki ve dönüşüm oranlarındaki artışı analiz ediyor.

Bir diğer araştırma şirketi Statista’nın verilerine göre de, dijital pazarlama hacmi 2021 yılında 435 milyar Dolar’a yükselecek. Yani dijital pazarlama pastası bir yılda yüzde 13 artacak.Veriler, dünya çapındaki dijital reklam harcamalarının 2020 sonunda 384 milyar Dolar’a ulaşacağını gösteriyor. Statista araştırması, 2021’de pazar hacminin 435 milyar Dolar’a çıkmasının öngörüldüğünü ortaya koyuyor. Dünya çapında bütün şirketler, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğilimindeler…

Corona Virüsün ekonomiye olumsuz etkileri dijital pazarlamayla aşılmaya çalışılırken; Bir diğer araştırma şirketi McKinsey’in paylaştığı veriler de, küresel ekonomik büyüme oranının salgın nedeniyle 2020’nin başında öngörülen yüzde 2,5 yerine yüzde 1,8’e kadar düşeceğini gösteriyor . Türkiye’de de başta KOBİ’ler olmak üzere iş dünyası, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğilimi içinde…

Facebook’un Future of Business Raporu’na göre ise, Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 71’i yeni ürün veya hizmetlerini tanıtmak için dijital platformları kullanıyor. KOBİ’lerin yüzde 56’sı ürün satışı için online oluyor. Online araçları, müşteriler ve tedarikçilerle iletişim kurma amacıyla kullananların oranı da yüzde 63. İnterneti ürün veya hizmet satışı için kullanan KOBİ’lerin oranı yukarıda da belirtildiği üzere yüzde 56 iken, bilgi edinmek amacıyla kullananlarınki ise yüzde 58.

59 Milyon İnternete Bağlı

59 milyon vatandaş internete bağlı, 50 milyonu her gün online yani internete giriyor…Şirketlerin Corona Virüs belirsizliğinde dijital pazarlamaya yoğunlaştıklarını belirten Google SMB Premier Partnerı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, dijital pazarlamanın marka bilinirliğini ve satışları artırdığına dikkati çekerek, konuya ilişkin şu bilgileri aktarıyor: “Küresel Dijital Raporu’na göre, Türkiye’de 59 milyon internet kullanıcısı var. Kullanıcıların yüzde 84’ü her gün internete giriyor. Toplam nüfusumuzun yüzde 63’ü sosyal medya platformlarını kullanıyor. Doğru hedef kitle analizi, pazarlama stratejisi ve uygulamayla hedeflenen satış oranına ulaşmak ve marka değerini artırmak mümkün.”

Altının Dijital Pazarlamaya Ektisi

Altının elektronik ortamda kullanımının artacağı haberleri veriliyor. İstanbul Altın Rafinerisi (İAR) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Üst Yöneticisi (CEO) Ayşen Esen, gelecek dönemde altınla ilgili çok fazla yatırım olacağını ve altının elektronik ortamda kullanımının daha da artacağını belirtiyor. Esen, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Gelecek dönemde altına dayalı birtakım paraların, blockchain (blok zinciri) mekanizması gibi güvenliğin sağlandığı ama arkasında fiziksel bir altının da olduğu sağlam sistemlerin gündeme geleceği aşikar. Biz de bunla ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz.”

Dijital Kullanıcının Tekilleştirilmesi

Dijital pazarlama yapan firmaların, pazarlama planlamaları sırasında kullanıcılarının davranışlarını ve onların ne ile karşılaşmak isteyeceklerini iyi analiz edebilmeleri kilit bir nokta olarak karşımıza çıkıyor. Çoğu kullanıcı satın aldığı bir ürünün benzerinin kendisine öneriliyor olmasından rahatsızlık duyuyor. Bu yüzden online tüketicinin tekilleştirilmesi son derece önem kazanıyor. Tekilleştirme (All-in-One) yapılarıyla kişiler, kendilerini anlayan bir sistem içinde olduklarını hissetmiş oluyor.

Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow’un Yönetici Ortağı Turgut Taneli, All-in-One yapıların ve doğru hedeflemenin şirketlerin satışlarında kritik dönüşüm artışları sağlayabileceğinin altını çiziyor. Taneli, markaların kullanıcılarını iyi analiz etmelerinin önemine de işaret ederek, doğru hedeflenen ve tek bir noktadan sağlanan pazarlama çözümlerinin markaların pazarlamaya ayırdıkları zamanı da efektif olarak kullanmalarını sağladığını belirtiyor.

KOBİ Müşterisini Dijitalde Buluyor

KOBİ’ler satışlarını veya marka bilinirliğini artırmak için dijital pazarlamaya yöneliyor. AdExBenchmark’ın yayınladığı rapora göre, Avrupa’da dijital reklam hacmi 55 milyar Euro. Türkiye’de bu hacim 2,5 milyar TL.
İnternet, günümüzde finansal büyüme elde etmek için kullanılabilecek en güçlü araçlardan biri…Bu nedenle dijital pazarlamaya yatırım yapmak ölçek bağımsız tüm işletmeler için kaçınılmaz hale geldi. İşletmelerin, özellikle de KOBİ’lerin rekabette avantajlı hale gelebilmeleri için dijitaldeki fırsatları değerlendirmeleri kritik öneme sahip. Facebook’un Future of Business Raporu’na göre, Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 72’si potansiyel müşterilerine ulaşmak için reklam veriyor. Yüzde 71’i ise yeni ürün veya hizmetlerini tanıtmak için online dijital platformları kullanıyor. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV)’ın 12 ilde 400 KOBİ’nin katıldığı ‘Bulut Bilişim Araştırması’ sonuçları, Türkiye’de KOBİ’lerin yüzde 49’unun henüz Web Sitesi ve mobil uygulaması ile sosyal medya hesabının bulunmadığına işaret ediyor.

Online Alışverişte 9 Noktaya Dikkat

Tüketicilerin evlerinden dışarı çıkmadıkları karantina sürecinde, online alışverişler de arttı. Araştırma şirketlerinden ACI’nın Raporu’ndan elde edinilen bilgilere göre ise, Mart ayında online alışveriş, kişi başına ortalama 36 Dolar arttı. Bunu fırsat bilen siber dolandırıcıların oltalama saldırıları da online alışverişteki dolandırıcılığı yıllık bazda yüzde 13 artırdı. Karantina sürecinde kimlik avı sahtekarlığının ve online alışverişteki dolandırıcılığın oldukça arttığına dikkat çeken Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, Koranavirüs karantinasında online alışveriş yapacaklara 9 uyarıda bulunuyor:

1. Koronavirüs temalı içeriklere hemen kanmayın,
2. Abartılı kampanya, indirim ve hediye tekliflere itibar etmeyin, güvensiz ağlar üzerinden sahte satın almalara yönlendirebilecek linklerden uzak durun, 
 3. Banka kartı ve kredi kartı yerine sanal kart tercih edin, 
4. Bildiğiniz ve güvendiğiniz adreslerden alışveriş yapın, 
5. Verdiğiniz bilgilere dikkat edin, 
6. Verilerinizi yedekleyin, 
7. Hesap özetlerini ve kredi kartı ekstrelerini kontrol edin,
8. İşletim sisteminizin ve antivirüs yazılımınızın güncel olduğundan emin olun, 
9. Bilinen, ödüllü ve kapsamlı bir güvenlik çözümü kullanın. 

Dijital Pazarlamada Veri Güvenliği

Dijital pazarlama yapan şirketler için
veri güvenliği çok önemli. Dijital pazarlama, yaklaşık 10 yıldır ülkemizde düzenli olarak yükselen bir sektör. Şirketler, ürettikleri veya al-sat yaptıkları ürünleri artık büyük şehirlerimiz haricinde de online olarak satmak istiyor. Daha çok kitleye daha hızlı ve fiziksel bir yapılanma gerekmeden ulaşarak ürün ve hizmet sunma isteği, sürekli yükselen bir durum halinde seyrediyor. Türkiye bu konuda Kıta Avrupası ve Ortadoğu Bölgesi’nde e-ticaret üzerinden ürün pazarlama ve satışında önde gelen ülkeler arasında. Birleşik Arap Emirlikleri ve Lübnan’ın yanı sıra Akdeniz Ülkeleri olan İspanya, İtalya ve Doğu Avrupa ülkesi olan Polonya ile birlikte penetrasyonu en yüksek olan ülkeler içinde yerini alıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları