“EvdeKal” Dijital Satışı Patlattı
Dijital
pazarlamayı maliyet olmaktan çıkarıp yatırıma dönüştürebilme yeteneği gösteren şirketler,
müşterilerine dijital pazarlamayla ilgili yeni stratejiler sunarken, dijital
pazarlama alanındaki gelişmeleri de değerlendirerek, yeni yol haritaları belirliyorlar.
Tüketicilerin bu izolasyon
döneminde (“EvdeKal”)
sürekli evde onların tüketim alışkanlıklarına da
yansıyor ve çok sayıda kişi elektronik ticaret (e-ticaret) platformları veya
online marketleri kullanıyor. Entegre Dijital Pazarlama Platformu Setrow’un
“Covid-19’un Sektörel Bazlı Online Alışverişe
Etkisi”ni ölçen araştırması, şirketlerin dijital pazarlama
faaliyetlerinde halen gördüğü ilgi ve dönüşüm oranı itibariyle kullanımı en
yüksek araç olan ‘e-mail marketing’le (elektronik posta yoluyla pazarlama)
kullanıcının içerikteki linklere tıklama oranlarındaki ve dönüşüm oranlarındaki
artışı analiz ediyor.
Bir
diğer araştırma şirketi Statista’nın
verilerine göre de, dijital pazarlama hacmi 2021 yılında 435 milyar Dolar’a
yükselecek. Yani dijital pazarlama pastası bir yılda yüzde 13 artacak.Veriler, dünya çapındaki dijital reklam
harcamalarının 2020 sonunda 384 milyar Dolar’a ulaşacağını gösteriyor. Statista
araştırması, 2021’de pazar hacminin 435 milyar Dolar’a çıkmasının öngörüldüğünü
ortaya koyuyor. Dünya çapında bütün şirketler, Covid-19’un olumsuz
etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğilimindeler…
Corona
Virüs’ün ekonomiye olumsuz etkileri dijital pazarlamayla aşılmaya çalışılırken; Bir
diğer araştırma şirketi McKinsey’in paylaştığı veriler de, küresel ekonomik
büyüme oranının salgın nedeniyle 2020’nin başında öngörülen yüzde 2,5 yerine
yüzde 1,8’e kadar düşeceğini gösteriyor . Türkiye’de de başta KOBİ’ler olmak
üzere iş dünyası, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital
pazarlamaya ağırlık verme eğilimi içinde…
Facebook’un
Future of Business Raporu’na göre ise, Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 71’i yeni
ürün veya hizmetlerini tanıtmak için dijital platformları kullanıyor. KOBİ’lerin yüzde 56’sı ürün satışı için online
oluyor. Online araçları,
müşteriler ve tedarikçilerle iletişim kurma amacıyla kullananların oranı da yüzde
63. İnterneti ürün veya hizmet satışı için kullanan KOBİ’lerin oranı yukarıda
da belirtildiği üzere yüzde 56 iken, bilgi edinmek amacıyla kullananlarınki ise
yüzde 58.
59
Milyon İnternete Bağlı
59 milyon vatandaş internete
bağlı, 50 milyonu her gün online yani internete giriyor…Şirketlerin Corona Virüs
belirsizliğinde dijital pazarlamaya yoğunlaştıklarını belirten Google SMB
Premier Partnerı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, dijital
pazarlamanın marka bilinirliğini ve satışları artırdığına dikkati çekerek, konuya
ilişkin şu bilgileri aktarıyor: “Küresel Dijital Raporu’na göre, Türkiye’de 59
milyon internet kullanıcısı var. Kullanıcıların yüzde 84’ü her gün internete
giriyor. Toplam nüfusumuzun yüzde 63’ü sosyal medya platformlarını kullanıyor.
Doğru hedef kitle analizi, pazarlama stratejisi ve uygulamayla hedeflenen satış
oranına ulaşmak ve marka değerini artırmak mümkün.”
Altının Dijital Pazarlamaya Ektisi
Altının elektronik ortamda kullanımının
artacağı haberleri veriliyor. İstanbul
Altın Rafinerisi (İAR) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Üst Yöneticisi (CEO)
Ayşen Esen, gelecek dönemde altınla ilgili çok fazla yatırım olacağını ve
altının elektronik ortamda kullanımının daha da artacağını belirtiyor. Esen,
sözlerini şöyle sürdürüyor: “Gelecek dönemde altına dayalı birtakım paraların,
blockchain (blok zinciri) mekanizması gibi güvenliğin sağlandığı ama arkasında
fiziksel bir altının da olduğu sağlam sistemlerin gündeme geleceği aşikar. Biz
de bunla ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz.”
Dijital Kullanıcının
Tekilleştirilmesi
Dijital pazarlama yapan
firmaların, pazarlama planlamaları sırasında kullanıcılarının davranışlarını ve
onların ne ile karşılaşmak isteyeceklerini iyi analiz edebilmeleri kilit bir
nokta olarak karşımıza çıkıyor. Çoğu kullanıcı satın aldığı bir ürünün
benzerinin kendisine öneriliyor olmasından rahatsızlık duyuyor. Bu yüzden
online tüketicinin tekilleştirilmesi son derece önem kazanıyor. Tekilleştirme (All-in-One)
yapılarıyla kişiler, kendilerini anlayan bir sistem içinde olduklarını
hissetmiş oluyor.
Entegre Dijital Pazarlama
Platformu Setrow’un
Yönetici Ortağı Turgut Taneli, All-in-One
yapıların ve doğru hedeflemenin şirketlerin satışlarında kritik dönüşüm
artışları sağlayabileceğinin altını çiziyor. Taneli, markaların
kullanıcılarını iyi analiz etmelerinin önemine de işaret ederek, doğru hedeflenen ve tek bir noktadan sağlanan
pazarlama çözümlerinin markaların pazarlamaya ayırdıkları zamanı da efektif
olarak kullanmalarını sağladığını belirtiyor.
KOBİ
Müşterisini Dijitalde Buluyor
KOBİ’ler satışlarını veya marka
bilinirliğini artırmak için dijital pazarlamaya yöneliyor. AdExBenchmark’ın
yayınladığı rapora göre, Avrupa’da dijital reklam hacmi 55 milyar Euro.
Türkiye’de bu hacim 2,5 milyar TL.
İnternet,
günümüzde finansal büyüme elde etmek için kullanılabilecek en güçlü araçlardan
biri…Bu nedenle dijital pazarlamaya yatırım yapmak ölçek bağımsız tüm işletmeler
için kaçınılmaz hale geldi. İşletmelerin, özellikle de KOBİ’lerin rekabette
avantajlı hale gelebilmeleri için dijitaldeki fırsatları değerlendirmeleri
kritik öneme sahip. Facebook’un Future of Business Raporu’na göre, Türkiye’deki
KOBİ’lerin yüzde 72’si potansiyel müşterilerine ulaşmak için reklam veriyor. Yüzde
71’i ise yeni ürün veya hizmetlerini tanıtmak için online dijital platformları
kullanıyor. Türkiye Ekonomi
Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV)’ın 12 ilde 400 KOBİ’nin katıldığı ‘Bulut
Bilişim Araştırması’ sonuçları, Türkiye’de KOBİ’lerin yüzde 49’unun henüz Web
Sitesi ve mobil uygulaması ile sosyal medya hesabının bulunmadığına işaret
ediyor.
Online
Alışverişte 9 Noktaya Dikkat
Tüketicilerin evlerinden dışarı
çıkmadıkları karantina sürecinde, online alışverişler de arttı. Araştırma şirketlerinden ACI’nın Raporu’ndan
elde edinilen bilgilere göre ise, Mart ayında online alışveriş, kişi başına
ortalama 36 Dolar arttı. Bunu fırsat bilen siber dolandırıcıların
oltalama saldırıları da online alışverişteki dolandırıcılığı yıllık bazda yüzde
13 artırdı. Karantina sürecinde kimlik avı sahtekarlığının ve online
alışverişteki dolandırıcılığın oldukça arttığına dikkat çeken Bitdefender
Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, Koranavirüs karantinasında online
alışveriş yapacaklara 9 uyarıda bulunuyor:
1. Koronavirüs temalı içeriklere
hemen kanmayın,
2. Abartılı kampanya, indirim ve
hediye tekliflere itibar etmeyin, güvensiz ağlar üzerinden sahte satın almalara
yönlendirebilecek linklerden uzak durun,
3. Banka kartı ve kredi kartı yerine sanal
kart tercih edin,
4. Bildiğiniz ve güvendiğiniz
adreslerden alışveriş yapın,
5. Verdiğiniz bilgilere dikkat
edin,
6. Verilerinizi yedekleyin,
7. Hesap özetlerini ve kredi
kartı ekstrelerini kontrol edin,
8. İşletim sisteminizin ve
antivirüs yazılımınızın güncel olduğundan emin olun,
9. Bilinen, ödüllü ve kapsamlı
bir güvenlik çözümü kullanın.
Dijital Pazarlamada Veri
Güvenliği
Dijital pazarlama
yapan şirketler için
veri güvenliği çok önemli. Dijital pazarlama, yaklaşık 10 yıldır ülkemizde düzenli olarak yükselen bir sektör. Şirketler, ürettikleri veya al-sat yaptıkları ürünleri artık büyük şehirlerimiz haricinde de online olarak satmak istiyor. Daha çok kitleye daha hızlı ve fiziksel bir yapılanma gerekmeden ulaşarak ürün ve hizmet sunma isteği, sürekli yükselen bir durum halinde seyrediyor. Türkiye bu konuda Kıta Avrupası ve Ortadoğu Bölgesi’nde e-ticaret üzerinden ürün pazarlama ve satışında önde gelen ülkeler arasında. Birleşik Arap Emirlikleri ve Lübnan’ın yanı sıra Akdeniz Ülkeleri olan İspanya, İtalya ve Doğu Avrupa ülkesi olan Polonya ile birlikte penetrasyonu en yüksek olan ülkeler içinde yerini alıyor.
veri güvenliği çok önemli. Dijital pazarlama, yaklaşık 10 yıldır ülkemizde düzenli olarak yükselen bir sektör. Şirketler, ürettikleri veya al-sat yaptıkları ürünleri artık büyük şehirlerimiz haricinde de online olarak satmak istiyor. Daha çok kitleye daha hızlı ve fiziksel bir yapılanma gerekmeden ulaşarak ürün ve hizmet sunma isteği, sürekli yükselen bir durum halinde seyrediyor. Türkiye bu konuda Kıta Avrupası ve Ortadoğu Bölgesi’nde e-ticaret üzerinden ürün pazarlama ve satışında önde gelen ülkeler arasında. Birleşik Arap Emirlikleri ve Lübnan’ın yanı sıra Akdeniz Ülkeleri olan İspanya, İtalya ve Doğu Avrupa ülkesi olan Polonya ile birlikte penetrasyonu en yüksek olan ülkeler içinde yerini alıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder