Türkiye Kendini ‘Oyun’a Verdi
Türkiye’de oyun severler 2018 yılında 853 milyon Dolar
oyun harcaması yaptı. “2019 yılında oyun harcamaları yüzde 50 arttı ve kişi
başı 150 TL oldu. Bu sene (2020) de artışın benzer bir oranda gerçekleşmesi
bekleniyor. Uzmanlar, özellikle 2020’de çıkacak heyecan verici birçok oyun olduğuna
işaret ederek,
“Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu’nun son kararı bağlamında; kur farklarında
Katma Değer Vergisi’nde (KDV) sona gelinmesi nedeniyle; kur farkından dolayı
artan fiyatlar harcamalara pek yansımayacak ve harcamalar belirli bir çizgide kalacak” diyorlar.
Tüm bu gelişmeler doğrultusunda; Türkiye 2020’de oyuna
ne kadar para harcayacak ve hangi oyunları oynayacak? Sorusu gündeme
geldi. 2020’de Cyberpunk 2077, Death Stranding, Avatar, Wastelands 3, Doom
Eternal, Electronic
Arts (EA), Ubisoft, Konami, Bethesda, Capcom, Riot Games, PUBG Corp, Crytek,
Paradox, Techland başta olmak üzere yüzlerce yeni oyun piyasaya
çıkacak.
Günümüzde çocukların hatta yetişkinlerin dijital oyun
oynama süresini kısıtlamak oldukça zor… Ancak çok fazla ekran süresi de
çocuklar ve yetişkinler için iyi değil…Tartışmalarının ışığında; yeni neslin
önemli bölümü zamanını tablet, akıllı telefon ve bilgisayarların önünde
geçiriyor…Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB),
önümüzdeki süreçte eğitimde ‘oyun yazılımları’nı kullanma kararı; ülkede
(Türkiye’de) ‘ekonomik sıçrama’yı belirleyecek alanların başında gösterilmeye
başlandı.
Türkiye’nin belirlediği 2023 Vizyonu
kapsamında; dijital dünyanın yenilikleri ile baş edebilecek,
teknoloji ‘tüketicisi’nden ‘üreticisi’ne dönüşebilecek nesillerin yetişmesine
ihtiyaç duyuluyor. Bu zemini hazırlayacak projelerde 21’inci yüzyılın ve gelecek yüzyılların neslini
yetiştirmek, aynı zamanda iş dünyasının ihtiyacı olan becerileri kazanmış bir
nesil için de altyapı oluşturacak… Problemin değil çözümün parçası olan,
teknolojiyi etkin kullanan, adaptasyon becerisi yüksek nesiller yetiştirerek,
dünya rekabetinde söz sahibi olabilmek...Hedefleri de; Milli Eğitim
Bakanlığı’nı (MEB) harekete geçirdi.
Eğitimde hedef, teknolojinin kendisi değil,
teknolojiyi hazmetmiş bir toplumu kurabilmek olduğundan; bu hedef doğrultusunda;
oyun yazılımlarını odağına alan Türkiye’nin 2020 oyun harcamalarında yukarıda
da belirttiğim üzere yüzde 50 artış bekleniyor.
Türkiye’de 65 oyunun yetkili satıcısı
olan Oyunfor.com, Türkiye’de ön siparişte en çok ilgi gören oyunları
açıkladı. Grafikleri ve oynanış mekanikleri son dönemde giderek gelişen
oyunlar, tıpkı birer Hollywood prodüksiyonu gibi her aşaması ince elenip sık
dokunarak hazırlanıyor. Milyonlarca Dolar harcanarak hazırlanan PC, konsol
oyunları ve mobil oyunlar, harcamalar açısından da önemli bir ekonomik gösterge
sunuyor.
Şöyle bir gerçek de var ki günümüzde; çocuk, ergen ve
yetişkinlere yönelik hazırlanan ‘Oyun Yazılımları’ büyük oranda ‘kötülük’
‘şiddet’ ve ‘gereksiz iyilik’ içerirken; geleceği şekillendirmesi planlanan
‘eğitime’yönelik olarak hazırlanacak ‘oyunların’ bu öğelerden arındırılması;
programların aklın, bilimin, duyguların ve gerçeğin göz önünde bulundurularak
hazırlanması kaçınılmaz görünüyor…
Türkiye,
Oyun Harcamalarında Kart Kullanıyor
“Oyuncuyu esas alan” dijital platform olarak kendisini nitelendiren Oyunfor, oyun harcamalarında ödeme sistemlerinin kullanımıyla ilgili rakamları paylaştı. Verilere göre oyun severlerin kredi kartı tercih oranı bir sene içinde yüzde 50’den yüzde 70’e çıktı. Tek çekimle ödeme yapanların oranı ise yüzde 50’yi buldu.
Banka havalesi/EFT ile yapılan ödemelerde üst sepet tutarı ortalama değeri
250 TL ile kredi kartını geride bıraktı. Mobil ödeme beklentinin altında kaldı. Paylaşılan verilere göre toplam tutar ve alışveriş sayısına göre kredi ve banka kartı kullanımı büyük ölçüde yaygın. Toplam tutara bakıldığında yüzde 70 kullanım oranına ulaşan kredi ve banka kartlarını yüzde 18 ile banka havalesi/EFT, yüzde 9 ile ön ödemeli kartlar, yüzde 3 ile mobil ödeme izliyor. Alışveriş adetlerinde ise ön ödemeli kartlar, banka havalesi veya EFT’nin önüne geçiyor.
2020
Oyun Harcamaları Artışla Başladı
2020
oyun harcamaları yüzde 65 artışla başladı. “2019 yılında
ortalama 150 TL olan oyun harcaması, 2020 Ocak ayı içerisinde 250 TL’ye
yükseldi. Henüz, beklenen oyunların büyük bölümü tanıtılmadı, bu sene
içerisinde yeni oyunların çıkışıyla bu harcamaların benzer bir seviyede kalması
bekleniyor.
Türk Oyuncusu Sonuç
Odaklı
Riot
Games Türkiye Direktörü Erdinç İyikul, dünyada ve Türkiye’de en çok oynanan e-spor
oyunlarından olan League of Legends’la ilgili Türkiye özelinde dikkat çekici veriler
paylaştı. Bir zamanlar “TV saati” olarak tanımlanan prime time artık “oyun
saati” olarak konumlanıyor. 2019 yılında ülkemizde toplam 400 milyon saat League
of Legends (LoL) oynandı. En çok oyun oynanan günler ise Cumartesi ve Pazar
günleri. Bu anlamda eğlencenin tanımı değişiyor; dijital oyunlar, yeni neslin
kendi yarattığı bir alan olarak öne çıkıyor. Monolog ve bireysel tüketimden
sosyal ve interaktif bir eğlence anlayışına geçiş yaşanıyor. LoL, bugün tüm dünyada aylık 100
milyondan fazla (15 milyon Türkiye’den) aktif oyuncusuyla e-spor ekosisteminin
lokomotiflerinden biri haline gelmiş durumda…
Tam Performans İçin
Güncel Sürücü
Tam
oyun performansı için güncel sürücülerin şart olduğu belirtilirken, dünyanın en büyük ekran kartı
üreticilerinden NVIDIA, oyunseverlerin oyun deneyimini artırmak için son 5
yılda yayınladığı 108 sürücü güncellemesi ile ürettiği üst seviye donanım
ürünlerinin kalitesinin yanında yazılım desteğine de verdiği önemi gözler önüne
serdi. Şirket, oyun dünyasına dahil olan her büyük oyuna özel olarak
performansı artırmak, hataları düzeltmek ve oyun deneyimini iyileştirmek için
yayınladığı güncellemelerle yeni çıkan 252 oyunu ve oyunlar için yayınlanan ek
paketleri desteklemiş oldu.
Wolfteam’de Nostalji
Rüzgarları Esiyor
Wolfteam
için 19 Şubat’ta yayınlanan yeni “Nostalji” güncellemesiyle güçleri
dengeleyecek ve oyunculara eski günleri hatırlatacak bir sunucu açılıyor. En
güçlü karakterler, silahlar ve eşyaların yasak olduğu bu sunucu eski savaşların
keyfini vaad ediyor.
Netmarble
Türkiye, Türkiye’nin en popüler bilgisayar oyunlarından biri olan Wolfteam için
oyuncuların uzun süredir beklediği Nostalji güncellemesi ile birlikte açılacak
Nostalji adlı yeni sunucuda oyuncuları Wolfteam’in eski lobi müziği
karşılayacak.
Oyuncuların
taleplerini her zaman dinleyen ve kayıtsız kalmayan Wolfteam, önümüzdeki
dönemde de oyuncu odaklı yeniliklerle oyuna heyecan katmaya devam edecek.
Dünyaca Ünlü e-Spor
Takımları
Yenilikçi ürünleriyle hem takımların hem de
e-sporun büyüyüp gelişmesine katkıda bulunan Logitech G, dünyaca ünlü e-spor
takımlarını destekliyor. G2 Esports
ile ortaklığını yenilediğini duyuran Logitech G, T1 Entertainment & Sports
ve Natus Vincere takımlarıyla da iş birliği yaptı. Logitech G, devam
eden ortaklıkları ile e-spor organizasyonları ve oyun fenomenleri başta olmak
üzere oyun dünyasını desteklemeye devam ediyor.
2020’nin
e-spor için önemli bir yıl olacağının üzerinde durulurken, Logitech G,
duyurduğu iki yeni
ortaklıkla,T1 Entertainment & Sports ve Natus Vincere e-Spor
takımlarıyla da ortaklık anlaşması imzaladı.
Yeni
ortaklıklarla ilgili açıklamalarda bulunan Logitech Türkiye ve Orta Asya
Ülkeleri Pazarlama Müdürü Birol Sülük, “G2, T1 ve Natus Vincere gibi dünyaca
tanınan takımların başarılarından ilham alan ve e-spor yatırımlarını durmaksızın
büyüten bir markayız” diye konuştu.
Yorumlar
Yorum Gönder