Türkiye Kendini ‘Oyun’a Verdi


Türkiye’de oyun severler 2018 yılında 853 milyon Dolar oyun harcaması yaptı. “2019 yılında oyun harcamaları yüzde 50 arttı ve kişi başı 150 TL oldu. Bu sene (2020) de artışın benzer bir oranda gerçekleşmesi bekleniyor. Uzmanlar, özellikle 2020’de çıkacak heyecan verici birçok oyun olduğuna işaret ederek, “Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu’nun son kararı bağlamında; kur farklarında Katma Değer Vergisi’nde (KDV) sona gelinmesi nedeniyle; kur farkından dolayı artan fiyatlar harcamalara pek yansımayacak ve harcamalar belirli bir çizgide kalacak” diyorlar.

Tüm bu gelişmeler doğrultusunda; Türkiye 2020’de oyuna ne kadar para harcayacak ve hangi oyunları oynayacak? Sorusu gündeme geldi. 2020’de Cyberpunk 2077, Death Stranding, Avatar, Wastelands 3, Doom Eternal, Electronic Arts (EA), Ubisoft, Konami, Bethesda, Capcom, Riot Games, PUBG Corp, Crytek, Paradox, Techland başta olmak üzere yüzlerce yeni oyun piyasaya çıkacak.

Günümüzde çocukların hatta yetişkinlerin dijital oyun oynama süresini kısıtlamak oldukça zor… Ancak çok fazla ekran süresi de çocuklar ve yetişkinler için iyi değil…Tartışmalarının ışığında; yeni neslin önemli bölümü zamanını tablet, akıllı telefon ve bilgisayarların önünde geçiriyor…Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), önümüzdeki süreçte eğitimde ‘oyun yazılımları’nı kullanma kararı; ülkede (Türkiye’de) ‘ekonomik sıçrama’yı belirleyecek alanların başında gösterilmeye başlandı.

Türkiye’nin belirlediği 2023 Vizyonu kapsamında; dijital dünyanın yenilikleri ile baş edebilecek, teknoloji ‘tüketicisi’nden ‘üreticisi’ne dönüşebilecek nesillerin yetişmesine ihtiyaç duyuluyor. Bu zemini hazırlayacak projelerde  21’inci yüzyılın ve gelecek yüzyılların neslini yetiştirmek, aynı zamanda iş dünyasının ihtiyacı olan becerileri kazanmış bir nesil için de altyapı oluşturacak… Problemin değil çözümün parçası olan, teknolojiyi etkin kullanan, adaptasyon becerisi yüksek nesiller yetiştirerek, dünya rekabetinde söz sahibi olabilmek...Hedefleri de; Milli Eğitim Bakanlığı’nı (MEB) harekete geçirdi.

Eğitimde hedef, teknolojinin kendisi değil, teknolojiyi hazmetmiş bir toplumu kurabilmek olduğundan; bu hedef doğrultusunda; oyun yazılımlarını odağına alan Türkiye’nin 2020 oyun harcamalarında yukarıda da belirttiğim üzere yüzde 50 artış bekleniyor.
Türkiye’de 65 oyunun yetkili satıcısı olan Oyunfor.com, Türkiye’de ön siparişte en çok ilgi gören oyunları açıkladı. Grafikleri ve oynanış mekanikleri son dönemde giderek gelişen oyunlar, tıpkı birer Hollywood prodüksiyonu gibi her aşaması ince elenip sık dokunarak hazırlanıyor. Milyonlarca Dolar harcanarak hazırlanan PC, konsol oyunları ve mobil oyunlar, harcamalar açısından da önemli bir ekonomik gösterge sunuyor.

Şöyle bir gerçek de var ki günümüzde; çocuk, ergen ve yetişkinlere yönelik hazırlanan ‘Oyun Yazılımları’ büyük oranda ‘kötülük’ ‘şiddet’ ve ‘gereksiz iyilik’ içerirken; geleceği şekillendirmesi planlanan ‘eğitime’yönelik olarak hazırlanacak ‘oyunların’ bu öğelerden arındırılması; programların aklın, bilimin, duyguların ve gerçeğin göz önünde bulundurularak hazırlanması kaçınılmaz görünüyor…

Türkiye, Oyun Harcamalarında Kart Kullanıyor

“Oyuncuyu esas alan” dijital platform olarak kendisini nitelendiren Oyunfor, oyun harcamalarında ödeme sistemlerinin kullanımıyla ilgili rakamları paylaştı. Verilere göre oyun severlerin kredi kartı tercih oranı bir sene içinde yüzde 50’den yüzde 70’e çıktı. Tek çekimle ödeme yapanların oranı ise yüzde 50’yi buldu.

Banka havalesi/EFT ile yapılan ödemelerde üst sepet tutarı ortalama değeri
250 TL ile kredi kartını geride bıraktı. Mobil ödeme beklentinin altında kaldı. Paylaşılan verilere göre toplam tutar ve alışveriş sayısına göre kredi ve banka kartı kullanımı büyük ölçüde yaygın. Toplam tutara bakıldığında yüzde 70 kullanım oranına ulaşan kredi ve banka kartlarını yüzde 18 ile banka havalesi/EFT, yüzde 9 ile ön ödemeli kartlar, yüzde 3 ile mobil ödeme izliyor. Alışveriş adetlerinde ise ön ödemeli kartlar, banka havalesi veya EFT’nin önüne geçiyor.

2020 Oyun Harcamaları Artışla Başladı

2020 oyun harcamaları yüzde 65 artışla başladı. “2019 yılında ortalama 150 TL olan oyun harcaması, 2020 Ocak ayı içerisinde 250 TL’ye yükseldi. Henüz, beklenen oyunların büyük bölümü tanıtılmadı, bu sene içerisinde yeni oyunların çıkışıyla bu harcamaların benzer bir seviyede kalması bekleniyor.

Türk Oyuncusu Sonuç Odaklı

Riot Games Türkiye Direktörü Erdinç İyikul, dünyada ve Türkiye’de en çok oynanan e-spor oyunlarından olan League of Legends’la ilgili Türkiye özelinde dikkat çekici veriler paylaştı. Bir zamanlar “TV saati” olarak tanımlanan prime time artık “oyun saati” olarak konumlanıyor. 2019 yılında ülkemizde toplam 400 milyon saat League of Legends (LoL) oynandı. En çok oyun oynanan günler ise Cumartesi ve Pazar günleri. Bu anlamda eğlencenin tanımı değişiyor; dijital oyunlar, yeni neslin kendi yarattığı bir alan olarak öne çıkıyor. Monolog ve bireysel tüketimden sosyal ve interaktif bir eğlence anlayışına geçiş yaşanıyor. LoL, bugün tüm dünyada aylık 100 milyondan fazla (15 milyon Türkiye’den) aktif oyuncusuyla e-spor ekosisteminin lokomotiflerinden biri haline gelmiş durumda…

Tam Performans İçin Güncel Sürücü

Tam oyun performansı için güncel sürücülerin şart olduğu belirtilirken, dünyanın en büyük ekran kartı üreticilerinden NVIDIA, oyunseverlerin oyun deneyimini artırmak için son 5 yılda yayınladığı 108 sürücü güncellemesi ile ürettiği üst seviye donanım ürünlerinin kalitesinin yanında yazılım desteğine de verdiği önemi gözler önüne serdi. Şirket, oyun dünyasına dahil olan her büyük oyuna özel olarak performansı artırmak, hataları düzeltmek ve oyun deneyimini iyileştirmek için yayınladığı güncellemelerle yeni çıkan 252 oyunu ve oyunlar için yayınlanan ek paketleri desteklemiş oldu.

Wolfteam’de Nostalji Rüzgarları Esiyor
Wolfteam için 19 Şubat’ta yayınlanan yeni “Nostalji” güncellemesiyle güçleri dengeleyecek ve oyunculara eski günleri hatırlatacak bir sunucu açılıyor. En güçlü karakterler, silahlar ve eşyaların yasak olduğu bu sunucu eski savaşların keyfini vaad ediyor.

Netmarble Türkiye, Türkiye’nin en popüler bilgisayar oyunlarından biri olan Wolfteam için oyuncuların uzun süredir beklediği Nostalji güncellemesi ile birlikte açılacak Nostalji adlı yeni sunucuda oyuncuları Wolfteam’in eski lobi müziği karşılayacak.
Oyuncuların taleplerini her zaman dinleyen ve kayıtsız kalmayan Wolfteam, önümüzdeki dönemde de oyuncu odaklı yeniliklerle oyuna heyecan katmaya devam edecek. 

Dünyaca Ünlü e-Spor Takımları

Yenilikçi ürünleriyle hem takımların hem de e-sporun büyüyüp gelişmesine katkıda bulunan Logitech G, dünyaca ünlü e-spor takımlarını destekliyor. G2 Esports ile ortaklığını yenilediğini duyuran Logitech G, T1 Entertainment & Sports ve Natus Vincere takımlarıyla da iş birliği yaptı. Logitech G, devam eden ortaklıkları ile e-spor organizasyonları ve oyun fenomenleri başta olmak üzere oyun dünyasını desteklemeye devam ediyor.

2020’nin e-spor için önemli bir yıl olacağının üzerinde durulurken, Logitech G, duyurduğu iki yeni ortaklıkla,T1 Entertainment & Sports ve Natus Vincere e-Spor takımlarıyla da ortaklık anlaşması imzaladı.
Yeni ortaklıklarla ilgili açıklamalarda bulunan Logitech Türkiye ve Orta Asya Ülkeleri Pazarlama Müdürü Birol Sülük, “G2, T1 ve Natus Vincere gibi dünyaca tanınan takımların başarılarından ilham alan ve e-spor yatırımlarını durmaksızın büyüten bir markayız” diye konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları