Eğitime ‘Oyun Yazılımları’ Damga Vuracak
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ve
Microsoft işbirliğiyle geliştirilen “Geleceğini Yetiştir” programı çerçevesinde;
eğitimde ‘Oyun Yazılımları’nın kullanılmasına öncelik verilecek. Günümüzde; çocuk,
ergen ve yetişkinlere yönelik hazırlanan ‘Oyun Yazılımları’ büyük oranda ‘kötülük’
‘şiddet’ ve ‘gereksiz iyilik’ içerirken; geleceği şekillendirmesi planlanan ‘eğitime’yönelik
olarak hazırlanacak ‘oyunların’ bu öğelerden arındırılması; programların aklın,
bilimin, duyguların ve gerçeğin göz önünde bulundurularak hazırlanması
kaçınılmaz gözüküyor.
Programın tanıtımı nedeniyle 16 Ocak 2020 tarihinde Grand Ankara Oteli’nde gerçekleştirilen
toplantıda projenin sonuçları paylaşıldı. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mustafa Safran, konuşmasında gücün kaynağının
teknolojik gelişmeleri çok yakından takip etmekten geçtiğini dile getirdi.
Gelecekte insanoğlunu bekleyen çok büyük sürprizlerin bulunduğunu belirten
Safran, “Çocuklar şunu soracak bizi neye göre nasıl yetiştirdiniz?”diye
konuştu. Teknolojik gelişmelerin yüzde 80 oranında yeni meslekler doğuracağının
altını çizen Safran, eğitimin dönüşebilmesi için zihniyetin de dönüşmesi
gerektiğinin altını çizdi. Safran, bilimin kötüye kullanılabileceğine dikkati
çekerek, “Bilgi, bilişim ve ilimin çok olumlu anlamda olması gerekiyor”şeklinde
konuştu. Safran, öğretmenleri vücudun ‘kalbi’ olarak düşündüğünü ve 2023
Vizyonu’nda öğretmenleri ‘merkez’e aldıklarını anlattı. “Teknolojiyi
öğretebilirsek çocuklarımıza çok iyi ulaşabileceğimizi biliyoruz” diyen Safran,
farklı bir neslin geldiğini; bu nesle iyi hitap edebilinmesi için Türkiye’nin
geleceğinin şekillendirilmesinin kaçınılmaz olduğuna vurgu yaptı. Toplumların
geleceğinde ‘değişenler’, ‘değiştirenler’ ve ‘umutsuzlar’ skalalarının yer
aldığından sözeden Safran, ülke olarak ‘değiştirenler’skalasında yer almamız
gerektiğinin altını çizdi. Safran, “Bu
yarışta çocuklarımız bizi kurtaracak”dedi.
Eğitim
Sistemi Yeniden Masaya Yatırılıyor
MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı da eğitim sisteminin
yeniden masaya yatırıldığını ifade ederek, “Nasıl bir öğretmen, öğrenci?”
sorusunu sorguladıklarını kaydetti. Öğretmen ve okul yöneticileri merkezli bir
eğitim sistemi planladıklarını söyleyen Boyacı, 2023 Vizyon Belgesi’nin
fırsatların daha çok değerlendirilmesi imkanı taşıdığını sözlerine ekledi. Bir ‘Toplumsal
Mutabakat’ın sözkonusu olduğunu kaydeden Boyacı, öğretmenlerin bu mutabakatın
merkezinde yer aldığını yineledi. Hazırladıkları projelerin uluslar arası akreditelere
(anlaşma) uyumlu olduğuna dikkati çeken Boyacı, geçen yıl itibariyle
programları oluşturmaya başladıklarını; hedeflerinin programları arttırmak
olduğunu söyledi. Boyacı, hayatın kendisinin problem çözme süreci olduğuna da işaret
ederek, çocukların problem çözme yeteneklerini attırmak istediklerini
vurguladı. Boyacı, “Geleceğini Yetiştir” programına ilişkin Şubat ayının (2020) ikinci haftasında önemli
gelişmeler açıklayacakları bilgisini verdi.
Eğitim,
Ekonomik Sıçramayı Belirleyecek
Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Yönetim Kurulu Başkanı ve Eczacıbaşı
Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı da TBV’nin 25’inci
yılını kutladığına işaret ederek, hedef noktalarının teknolojinin kendisi
değil, teknolojiyi hazmetmiş bir toplumu kurabilmek olduğunu söyledi. Eczacıbaşı,
Türkiye’nin ekonomik sıçrama yapabilmesi için en büyük alanın ‘eğitim’ olduğuna
işaret ederek, eğitimde ‘oyun yazılımları’nın kullanılmasının önemine değindi. Eczacıbaşı,
“Geleceğini Yetiştir” programı çerçevesinde; öğretmenleri teknoloji
şirketlerinin desteği ile eğiterek gençleri geleceğe hazırlama amacında
olduklarını kaydetti.
TBV Genel Sekreteri Çağdaş Ergin ise, Temmuz 2019 tarihinde yaşama geçirilen “Geleceğini Yetiştir” programının
yanı sıra 25 yıldır, benzer başlıklar altında çeşitli projeleri hayata
geçirdiklerini anlattı. Temel amaçlarının mümkün olduğunca çok çocuğa
erişebilmek olduğunu söyleyen Ergin, İde Danışmanlık şirketi ile beraber
çalıştıklarını dile getirdi.
‘Teknolojik Yetenek’li Personel Bulunamıyor
Toplantıda
konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü
Murat Kansu da öğretmen eğitimi projesinin bir parçası olmaktan gurur duyduklarını ifade ederek, her zaman teknolojinin
dönüştürücü gücüne inandıklarını
söyledi. Ülke ve toplumun geleceği için atılan adımların çok önemli olduğuna
vurgu yapan Kansu, ‘temel teknolojik yetenek’leri yüzde 77 oranına çıkarmak
niyetinde olduklarını aktardı. Ülkemizdeki şirketlerin yüzde 66’sının ‘teknolojik
yetenek’lere sahip personel bulamadıkları tespitinde bulunan Kansu, Microsoft
olarak gençlerin daha güncel ve kapsamlı eğitim almalarını sağlamanın en büyük
amaçları olduğunu; bu nedenle öğretmenleri yetiştirdiklerini; program ile 1042
öğretmenin, 3900 öğrencinin eğitildiğini ve 500 bin öğretmene ulaşmayı
planladıklarını aktardı.
Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Dr. Erdem Erkul da ülkemizin dijital yetenek açığını
kapatmak üzere projeler gerçekleştirmeye devam ettiklerinin altını çizerek, “Geleceğini Yetiştir” programının
ortaya çıkmasına etki eden bir anekdot aktardı. Günümüzde ‘yapay zeka’nın
konuşduğunu belirten Erkul, bu uygulamaları geliştirecek çocuklar bulunduğunu,
projenin çok daha büyüyerek güçleneceğini dile getirdi.
Yorumlar
Yorum Gönder