Eğitime ‘Oyun Yazılımları’ Damga Vuracak


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ve Microsoft işbirliğiyle geliştirilen “Geleceğini Yetiştir” programı çerçevesinde; eğitimde ‘Oyun Yazılımları’nın kullanılmasına öncelik verilecek. Günümüzde; çocuk, ergen ve yetişkinlere yönelik hazırlanan ‘Oyun Yazılımları’ büyük oranda ‘kötülük’ ‘şiddet’ ve ‘gereksiz iyilik’ içerirken; geleceği şekillendirmesi planlanan ‘eğitime’yönelik olarak hazırlanacak ‘oyunların’ bu öğelerden arındırılması; programların aklın, bilimin, duyguların ve gerçeğin göz önünde bulundurularak hazırlanması kaçınılmaz gözüküyor.

Programın tanıtımı nedeniyle 16 Ocak 2020 tarihinde Grand Ankara Oteli’nde gerçekleştirilen toplantıda projenin sonuçları paylaşıldı. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mustafa Safran, konuşmasında gücün kaynağının teknolojik gelişmeleri çok yakından takip etmekten geçtiğini dile getirdi. Gelecekte insanoğlunu bekleyen çok büyük sürprizlerin bulunduğunu belirten Safran, “Çocuklar şunu soracak bizi neye göre nasıl yetiştirdiniz?”diye konuştu. Teknolojik gelişmelerin yüzde 80 oranında yeni meslekler doğuracağının altını çizen Safran, eğitimin dönüşebilmesi için zihniyetin de dönüşmesi gerektiğinin altını çizdi. Safran, bilimin kötüye kullanılabileceğine dikkati çekerek, “Bilgi, bilişim ve ilimin çok olumlu anlamda olması gerekiyor”şeklinde konuştu. Safran, öğretmenleri vücudun ‘kalbi’ olarak düşündüğünü ve 2023 Vizyonu’nda öğretmenleri ‘merkez’e aldıklarını anlattı. “Teknolojiyi öğretebilirsek çocuklarımıza çok iyi ulaşabileceğimizi biliyoruz” diyen Safran, farklı bir neslin geldiğini; bu nesle iyi hitap edebilinmesi için Türkiye’nin geleceğinin şekillendirilmesinin kaçınılmaz olduğuna vurgu yaptı. Toplumların geleceğinde ‘değişenler’, ‘değiştirenler’ ve ‘umutsuzlar’ skalalarının yer aldığından sözeden Safran, ülke olarak ‘değiştirenler’skalasında yer almamız gerektiğinin altını çizdi.  Safran, “Bu yarışta çocuklarımız bizi kurtaracak”dedi.

Eğitim Sistemi Yeniden Masaya Yatırılıyor

MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı da eğitim sisteminin yeniden masaya yatırıldığını ifade ederek, “Nasıl bir öğretmen, öğrenci?” sorusunu sorguladıklarını kaydetti. Öğretmen ve okul yöneticileri merkezli bir eğitim sistemi planladıklarını söyleyen Boyacı, 2023 Vizyon Belgesi’nin fırsatların daha çok değerlendirilmesi imkanı taşıdığını sözlerine ekledi. Bir ‘Toplumsal Mutabakat’ın sözkonusu olduğunu kaydeden Boyacı, öğretmenlerin bu mutabakatın merkezinde yer aldığını yineledi. Hazırladıkları projelerin uluslar arası akreditelere (anlaşma) uyumlu olduğuna dikkati çeken Boyacı, geçen yıl itibariyle programları oluşturmaya başladıklarını; hedeflerinin programları arttırmak olduğunu söyledi. Boyacı, hayatın kendisinin problem çözme süreci olduğuna da işaret ederek, çocukların problem çözme yeteneklerini attırmak istediklerini vurguladı. Boyacı, “Geleceğini Yetiştir” programına ilişkin Şubat ayının (2020) ikinci haftasında önemli gelişmeler açıklayacakları bilgisini verdi.

Eğitim, Ekonomik Sıçramayı Belirleyecek

Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Yönetim Kurulu Başkanı ve Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Eczacıbaşı da TBV’nin 25’inci yılını kutladığına işaret ederek, hedef noktalarının teknolojinin kendisi değil, teknolojiyi hazmetmiş bir toplumu kurabilmek olduğunu söyledi. Eczacıbaşı, Türkiye’nin ekonomik sıçrama yapabilmesi için en büyük alanın ‘eğitim’ olduğuna işaret ederek, eğitimde ‘oyun yazılımları’nın kullanılmasının önemine değindi. Eczacıbaşı, “Geleceğini Yetiştir” programı çerçevesinde; öğretmenleri teknoloji şirketlerinin desteği ile eğiterek gençleri geleceğe hazırlama amacında olduklarını kaydetti.

TBV Genel Sekreteri Çağdaş Ergin ise, Temmuz 2019 tarihinde yaşama geçirilen “Geleceğini Yetiştir” programının yanı sıra 25 yıldır, benzer başlıklar altında çeşitli projeleri hayata geçirdiklerini anlattı. Temel amaçlarının mümkün olduğunca çok çocuğa erişebilmek olduğunu söyleyen Ergin, İde Danışmanlık şirketi ile beraber çalıştıklarını dile getirdi.  

‘Teknolojik Yetenek’li Personel Bulunamıyor

Toplantıda konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu da öğretmen eğitimi projesinin bir parçası olmaktan gurur duyduklarını ifade ederek, her zaman teknolojinin dönüştürücü gücüne  inandıklarını söyledi. Ülke ve toplumun geleceği için atılan adımların çok önemli olduğuna vurgu yapan Kansu, ‘temel teknolojik yetenek’leri yüzde 77 oranına çıkarmak niyetinde olduklarını aktardı. Ülkemizdeki şirketlerin yüzde 66’sının ‘teknolojik yetenek’lere sahip personel bulamadıkları tespitinde bulunan Kansu, Microsoft olarak gençlerin daha güncel ve kapsamlı eğitim almalarını sağlamanın en büyük amaçları olduğunu; bu nedenle öğretmenleri yetiştirdiklerini; program ile 1042 öğretmenin, 3900 öğrencinin eğitildiğini ve 500 bin öğretmene ulaşmayı planladıklarını aktardı.  

Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Dr. Erdem Erkul da ülkemizin dijital yetenek açığını kapatmak üzere projeler gerçekleştirmeye devam ettiklerinin altını çizerek, “Geleceğini Yetiştir” programının ortaya çıkmasına etki eden bir anekdot aktardı. Günümüzde ‘yapay zeka’nın konuşduğunu belirten Erkul, bu uygulamaları geliştirecek çocuklar bulunduğunu, projenin çok daha büyüyerek güçleneceğini dile getirdi.   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Veri Depolamanın Geleceği

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Dijitalleşmenin Ekonomiye Etkisi