Eğitimde ‘Oyun’, Pazarı Canlandıracak


Günümüzde çocukların dijital oyun oynama süresini kısıtlamak oldukça zor… Ancak çok fazla ekran süresi de çocuklar için iyi değil…tartışmalarının ışığında; yeni neslin önemli bölümü zamanını tablet, akıllı telefon ve bilgisayarların önünde geçiriyor…Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), önümüzdeki süreçte eğitimde ‘oyun yazılımları’nı kullanma kararı; ülkede ‘ekonomik sıçrama’yı belirleyecek alanların başında gösterilmeye başlandı.

Türkiye’nin belirlediği 2023 Vizyonu kapsamında; dijital dünyanın yenilikleri ile baş edebilecek, teknoloji tüketicisinden üreticisine dönüşebilecek nesillerin yetişmesine ihtiyaç duyuluyor. Bu zemini hazırlayacak projelerde  21’inci yüzyılın ve gelecek yüzyılların neslini yetiştirmek, aynı zamanda iş dünyasının ihtiyacı olan becerileri kazanmış bir nesil için de altyapı oluşturmak… Problemin değil çözümün parçası olan, teknolojiyi etkin kullanan, adaptasyon becerisi yüksek nesiller yetiştirerek, dünya rekabetinde söz sahibi olabilmek...Hedefleri de; Milli Eğitim Bakanlığı’nı (MEB) harekete geçirdi.

Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Bilişim Vakfı (TBV), Microsoft ve Cisco işbirliğiyle geliştirilen “Geleceğini Yetiştir” ve “Akıllı Teknolojiler ve Yazılım Geliştirme Mesleki Gelişim Programı”  çerçevesinde; eğitimde ‘Oyun Yazılımları’nın kullanılmasına öncelik verilecek. Eğitimde hedef, teknolojinin kendisi değil, teknolojiyi hazmetmiş bir toplumu kurabilmek olduğundan; bu hedef doğrultusunda Türkiye’nin 2020 oyun harcamalarında da yüzde 50 artış bekleniyor.

Türkiye’de 65 oyunun yetkili satıcısı olan Oyunfor.com, Türkiye’de ön siparişte en çok ilgi gören oyunları açıkladı. Grafikleri ve oynanış mekanikleri son dönemde giderek gelişen oyunlar, tıpkı birer Hollywood prodüksiyonu gibi her aşaması ince elenip sık dokunarak hazırlanıyor. Milyonlarca Dolar harcanarak hazırlanan PC, konsol oyunları ve mobil oyunlar, harcamalar açısından da önemli bir ekonomik gösterge sunuyor.

Türkiye’de oyun severler 2018 yılında 853 milyon Dolar oyun harcaması yaptı. Oyunfor.com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, “2019 yılında oyun harcamaları yüzde 50 arttı ve kişi başı 150 TL oldu. Bu sene de artışın benzer bir oranda gerçekleşmesini bekliyoruz. Özellikle 2020’de çıkacak heyecan verici birçok oyun var. Bunlar kur farkından dolayı artan fiyatlara rağmen harcamaların belirli bir çizgide kalmasını sağlayacaktır” dedi.

Tüm bu gelişmeler doğrultusunda; Türkiye 2020’de oyuna ne kadar para harcayacak ve hangi oyunları oynayacak? Sorusu gündeme geldi. Türkiye 2018’de 853 milyon Dolar oyun harcaması yaparken, 2020’de Cyberpunk 2077, Death Stranding, Avatar, Wastelands 3, Doom Eternal başta olmak üzere yüzlerce yeni oyun piyasaya çıkacak.

65 Firmanın Türkiye’deki Yetkili Satıcısı

2010 yılında kurulan Oyunfor, çevrimiçi ve çevrimdışı PC, konsol ve mobil oyunları için “oyuncuyu esas alan” bir anlayışla hizmet veren dijital bir platform. Electronic Arts (EA), Ubisoft, Konami, Bethesda, Capcom, Riot Games, PUBG Corp, Crytek, Paradox ve Techland dahil 65 oyun firmasının Türkiye'deki yetkili satıcılığını sürdürüyor. Oyunfor, yerli ve yabancı iş ortakları ile küresel düzeyde markalaşma vizyonu doğrultusunda çalışmalarına devam ediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları