Demiryollarında Tasarrufun Adresi…
Her zaman tartışmalı konumda olan; aynı zamanda ulaşımda
nostaljinin, rahat ve güvenin adresi olarak gösterilen demiryolları; zarar ettiği
gerekçesiyle zaman zaman da kapatılması gündeme geliyor. Ancak son yıllarda
teknolojinin imkanlarından yararlanmayı kendisine ilke edinen demiryolları
sağladığı tasarruflarla hem yolcularının hem de çalışanlarının yüzünü
güldürüyor…
Kullandığı teknolojilerle uyumlu program ve çözümlerle
tasarrufta fark edilebilir düzeyde yol alan
demiryolları, satın aldığı araçlarında enerji verimliliği ve tasarrufu öne
çıkarıyor. Trenle yolculuğun müdavimleri, güvenli ve ekonomik olması nedeniyle
demiryollarını tercih ederken; kullanılan enerjinin en uygun, tasarruflu ve
ekonomik olarak değerlendirilmesi önem kazanıyor. Bu durumda da hem demiryolu işletmesinin
kazanması hem de ülkemizde de döviz
ve enerji tasarrufu sağlanması hedefleniyor.
Demiryolu tren işletmecileri için
en büyük gider; personel ve enerji harcamaları.
Demiryolu araçlarındaki enerji verimliliği üzerine yapılan çalışmalar
son yıllarda meyvelerini vermeye başlarken; demiryolu işletmeleri
güvenliği ve dakikliği de ön
planda tutarak, finansal istikrarı da sağlamanın
yollarını arıyor. Demiryolu tren işletmecileri, işletme giderlerini düşürmeye çalışıp, sektörünün geleceği için enerji tasarrufu ve verimliliği işlerinin odağında tutuyor.
Dünyada büyük demiryolu
işletmeleri enerji konusunda
uzman kişiler istihdam etmeye ve enerji tasarrufu ve
verimliliği birimleri kurmaya başlayarak, enerji verimliliği ve
tasarrufuna yönelik projeleri yaşama geçiriyor. Konuya
yönelik
çalışmalarda uluslararası projeler
finanse edilirken; Bunlardan biri de RailEnergy
Projesi. Avrupa Birliği’nin bütçesi 14.7 milyon Euro olan bu projesinin hedefi, 2020 yılına
kadar demiryolu sistemindeki enerji tüketimini yüzde 6 oranında azaltmak.
Uzmanların araştırmaları doğrultusunda enerji
verimliliği ve tasarrufuna yönelik çalışmalar; verimli ve tasarruflu tren
kullanma, trenlerde enerji sayacı kullanımı, rejeneratif fren ve dizel motorlarda enerji verimliliği olmak üzere genel olarak dört
başlık altında toplanıyor. Verimli ve tasarruflu tren
kullanmada insan faktörü trenlerdeki enerji verimliliğinde
büyük etkiye sahip oluyor. Makinistlere bu konuda yardımcı olmak için “Makinist Tavsiye Sistemleri” ve diğer
yazılımlar uygulamaya geçiriliyor.
Bilgisayar Destekli Tren İşletme Sistemleri’nin demiryolu trafik işletmesinde yeni bir çağ açtığı öne
sürülürken; bu kapsamdaki yazılımların tren işletmesinde; ileri matematiksel modelleme, hesaplamalar, simülasyon ve
optimizasyon yaptığı belirtiliyor.
TCDD’deki Tasarrufta Veeam İmzası
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları’nda
(TCDD) özellikle uygulamaya yönelik teknolojilerde Veeam Yazılım’ın
çözümleri kullanılıyor.”Kurulumu, kullanımı ve yönetimi son derece
kolay” diye nitelendirilen Veeam çözümlerinin her zaman çalıştığı ve hiçbir
zaman sorun çıkarmadığı deneyimleniyor. Veeam’in verimliliği artırma ve ölçeği değiştirme de geleneksel
sistemlerden daha iyi olduğu iddia edilirken, Veeam ile faaliyetleri
basitleştirmek ve maliyetleri aşağı çekmenin daha kolay olduğu anlatılıyor. Veeam,
kuruluşların hizmet düzeyi ve veri merkezi ‘kesintisiz erişilebilirlik’
hedeflerini karşılıyor.
Öte yandan, Veeam Akıllı Veri Yönetimi’ni sağlamak üzere en güvenilir
yedekleme çözümü sağlayıcısı olarak karma bulut sektöründe liderliğini
genişletiyor.Veeam müşterilerine çeviklik, Kesintisiz Erişilebilirlik ve iş
hızlandırma sağlıyor.
12 Eylül 2018 tarihinde Ankara’da JW Marriott Otel’de gerçekleştirilen ‘VeeamON
Tour Etkinliği’nde yeni Veeam Availability Suite 9.5 Güncelleme 4 ile
gelen sınıfının en iyisi özellikleri katılımcılarla paylaşıldı ve Veeam’in en
yeni teknolojileri hakkında bilgi verildi. Ankara ve çevresindeki IT uzmanlarının
ilgi gösterdiği toplatıda, Global İş Ortakları’nın en başarılı uygulamaları
tartışıldı. TCDD Bilgi Teknolojileri
Dairesi’nden Soner Alat da
TCDD Veri Merkezleri Müşteri Hikayesi’ni anlattı.
Toplantıda ayrıca; Veeam Türkiye Ülke Müdürü Kürşad Sezgin ‘Açılış
Konuşması’nı gerçekleştirdi.
Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (Europe, the Middle East and Africa)-EMEA Bölge Satış Başkan Yardımcısı Albert Zammar, Veeam’de Yeni Dönem’i aktardı. EMEA Bölgesel Ürün Pazarlama Direktörü Serge Robe, Geleceğin Yedekleme Konsepti – Backup for What’s Next’i paylaştı. Veeam’in Güncel Teknolojisi - Technology Updates’i EMEA Satış Öncesi Müdürü Alessio Di Benedetto, Veeam V10 Özelliklerine Bakış’ı Veeam Türkiye Sistem Mühendisi Egemen Edrem, Turkcell ile Veri Güvenliği ve İş Sürekliliği’ni Bulut ve IOT Servisleri Direkötürü Süha Bayraktar, Veri Merkezli Mimari'yi Onur Budak, HCI’ın ötesi: Nutanix Geleceğin Veri Merkezlerini Tasarlıyor’u Nutanix Kıdemli Sistem Mühendisi Göktuğ Hayat, Veeam ile Depolama Entegrasyonları’nı da Veeam Türkiye Kıdemli Sistem Mühendisi Çağrı Çağlar paylaştı.
Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (Europe, the Middle East and Africa)-EMEA Bölge Satış Başkan Yardımcısı Albert Zammar, Veeam’de Yeni Dönem’i aktardı. EMEA Bölgesel Ürün Pazarlama Direktörü Serge Robe, Geleceğin Yedekleme Konsepti – Backup for What’s Next’i paylaştı. Veeam’in Güncel Teknolojisi - Technology Updates’i EMEA Satış Öncesi Müdürü Alessio Di Benedetto, Veeam V10 Özelliklerine Bakış’ı Veeam Türkiye Sistem Mühendisi Egemen Edrem, Turkcell ile Veri Güvenliği ve İş Sürekliliği’ni Bulut ve IOT Servisleri Direkötürü Süha Bayraktar, Veri Merkezli Mimari'yi Onur Budak, HCI’ın ötesi: Nutanix Geleceğin Veri Merkezlerini Tasarlıyor’u Nutanix Kıdemli Sistem Mühendisi Göktuğ Hayat, Veeam ile Depolama Entegrasyonları’nı da Veeam Türkiye Kıdemli Sistem Mühendisi Çağrı Çağlar paylaştı.
Yorumlar
Yorum Gönder