Tüketicinin Giyilebilir Teknoloji Merakı
Giyilebilir teknoloji sektörünün küresel satışlarının
beklenenin üzerinde artışı, tüketicinin giyilebilir aygıtlara yoğun ilgisini
ortaya koydu. Giyilebilir teknoloji ve değişen tüketici davranışları kapsamında
yapılan araştırmalar, 2018 yılı bitiminde dünya çapında 340 milyondan fazla
giyilebilir aygıtın kullanımda olacağını gösteriyor.
Pazarın 2019’da da 53 milyar dolarlık bir büyüklüğe
ulaşacağı ve akıllı telefon ve tabletlerdeki büyümeyi bile geçeceği tahmin
ediliyor.
Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen günümüz teknolojisinde
en çok öne çıkan konulardan birisi giyilebilir
teknoloji. Gündelik yaşamımızda kullandığımız kıyafetlere uyumlaştırarak tercih
ettiğimiz aygıtların ilk örnekleri Samsung ve iPhone’un akıllı telefonları ile
entegre ettiği saatler, Google Glass’ın geliştirdiği artırılmış gerçeklik
gözlüğü…Daha sonraki süreçte ise Sony, LG, Nike, eBay ve diğer çok sayıda marka
ve model giyilebilir aygıt kullanılmaya başlandı.
Saat ve gözlükler dışında kasklar, ayakkabılar,
eşofmanlar, gömlekler, protezler gibi giyilebilir objeler ve bunlara
uyarlanabilen konum belirleme, şarj ve bilgi göstergeleri, sağlık taramaları (tansiyon,
şeker ölçümleri, kan tahlili) uygulamaları gündeme geldi.
Giyilebilir teknolojinin rahat kullanımı, tüketiciler
için en büyük tercih sebebi olurken; giyilebilir teknolojiler aynı zamanda bazı riskleri
de beraberinde getiriyor. Tüketici davranışlarını dönüştürmeyi
hedefleyen giyilebilir teknolojiler, faydalarının yanında bazı güvenlik
açıklarıyla da risk oluşturuyor.
Siber
saldırılara karşı güvenlik
Veri koruma güvenliği ve gizlilik risklerini beraberinde
getiren giyilebilir ürünlerin siber saldırılara karşı ne kadar güvenli olduğu en
fazla tartışılan konulardan. Akıllı saatlerle ilgili iddialardan biri kişisel
bilgilerin ve sağlıkla ilgili her türlü kişisel verinin dijital pazarlama
şirketlerine ve sigorta şirketlerine satılması riski.
Giyilebilir ürünlerin bir başka risk boyutu da kötü
amaçlı yazılımların bu aygıtlara uyarlanabilme ihtimali ile cihazlara sızması
ve veri çalma…
Giyilebilir
aygıtlar ve nesnelerin interneti
Giyilebilir aygıtlar ve nesnelerin interneti (IoT)
ilişkisi oldukça merak edilen bir başlık. Giyilebilir
teknolojiyi, endüstri 4.0’ın bir başka alt başlığı olan nesnelerin internetiyle
bir arada düşünmek gerekiyor. Yakın gelecekte evdeki kumanda sistemlerini
istediğimiz zaman saatimizle, gözlüğümüzle ya da başımızdaki kaskımızla
ilişkilendirebileceğiz.
Tüketici
algısı
sağlıkta yoğunlaşıyor
Yapılan araştırmalar, sağlık ve fitness takipçisi
cihazların akıllı saatleri geçebileceğine işaret ederken; müşteri açısından
aranan en önemli faydanın ‘sağlık’ konusu olduğunun altı çiziliyor. Öte yandan
giyilebilir fitness ve işletmelerde kullanılacak aygıtların da müşteri isteği
doğrultusunda geliştirileceğine işaret ediliyor.
Akıllı
mücevher
kadınları cezbediyor
Giyilebilir teknolojilerin önümüzdeki on yılda hızla
yükselmesine katkı sağlayacak ürünlerden birinin de ‘güvenlik’ amaçlı kadın
tüketicileri cezp edecek akıllı mücevherler olacağına dikkat çekiliyor.
Akıllı spor bileklikleri, spor yapan kişileri antrenman
sırasında ağır cihazlar taşıma zahmetinden kurtarırken, performanslarının
artmasına da yardımcı oluyor. Tüketicilerin en çok sahip olmayı istediği
giyilebilir teknoloji ürünü akıllı saat olurken; bu ürünü akıllı
gözlük ve akıllı bileklik takip ediyor.
Giyilebilir teknolojide moda
Giyilebilir aksesuarların, pazarda kendi potansiyellerini
gösterebilmeleri için işlevlerinin haricinde çekici olmaları da gerekiyor. Bu
giyilebilir aksesuarlar; giyilebilir saat, bileklik, kolye, gözlük ve
diğerlerinin üretimi için ortaklıklar kurmaları kaçınılmaz.
Giyilebilir cihazları bazı otomobil üreticilerinin
otomobil içine dahil etmeye başladığı da görülüyor. Araçlar ile giyilebilir
cihazlar arasındaki bağlantıyla otomobilin bakım süreci hakkında bilgi
edinilebilecek.
Yorumlar
Yorum Gönder