Tüketicinin Giyilebilir Teknoloji Merakı


Giyilebilir teknoloji sektörünün küresel satışlarının beklenenin üzerinde artışı, tüketicinin giyilebilir aygıtlara yoğun ilgisini ortaya koydu. Giyilebilir teknoloji ve değişen tüketici davranışları kapsamında yapılan araştırmalar, 2018 yılı bitiminde dünya çapında 340 milyondan fazla giyilebilir aygıtın kullanımda olacağını gösteriyor.
Pazarın 2019’da da 53 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağı ve akıllı telefon ve tabletlerdeki büyümeyi bile geçeceği tahmin ediliyor.

Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen günümüz teknolojisinde  en çok öne çıkan konulardan birisi giyilebilir teknoloji. Gündelik yaşamımızda kullandığımız kıyafetlere uyumlaştırarak tercih ettiğimiz aygıtların ilk örnekleri   Samsung ve iPhone’un akıllı telefonları ile entegre ettiği saatler, Google Glass’ın geliştirdiği artırılmış gerçeklik gözlüğü…Daha sonraki süreçte ise Sony, LG, Nike, eBay ve diğer çok sayıda marka ve model giyilebilir aygıt kullanılmaya başlandı.
Saat ve gözlükler dışında kasklar, ayakkabılar, eşofmanlar, gömlekler, protezler gibi giyilebilir objeler ve bunlara uyarlanabilen konum belirleme, şarj ve bilgi göstergeleri, sağlık taramaları (tansiyon, şeker ölçümleri, kan tahlili) uygulamaları gündeme geldi.

Giyilebilir teknolojinin rahat kullanımı, tüketiciler için en büyük tercih sebebi olurken; giyilebilir teknolojiler aynı zamanda bazı riskleri de beraberinde getiriyor. Tüketici davranışlarını dönüştürmeyi hedefleyen giyilebilir teknolojiler, faydalarının yanında bazı güvenlik açıklarıyla da risk oluşturuyor.

Siber saldırılara karşı güvenlik

Veri koruma güvenliği ve gizlilik risklerini beraberinde getiren giyilebilir ürünlerin siber saldırılara karşı ne kadar güvenli olduğu en fazla tartışılan konulardan. Akıllı saatlerle ilgili iddialardan biri kişisel bilgilerin ve sağlıkla ilgili her türlü kişisel verinin dijital pazarlama şirketlerine ve sigorta şirketlerine satılması riski.
Giyilebilir ürünlerin bir başka risk boyutu da kötü amaçlı yazılımların bu aygıtlara uyarlanabilme ihtimali ile cihazlara sızması ve veri çalma…

Giyilebilir aygıtlar ve nesnelerin interneti

Giyilebilir aygıtlar ve nesnelerin interneti (IoT) ilişkisi oldukça merak edilen bir başlık. Giyilebilir teknolojiyi, endüstri 4.0’ın bir başka alt başlığı olan nesnelerin internetiyle bir arada düşünmek gerekiyor. Yakın gelecekte evdeki kumanda sistemlerini istediğimiz zaman saatimizle, gözlüğümüzle ya da başımızdaki kaskımızla ilişkilendirebileceğiz.  

Tüketici algısı sağlıkta yoğunlaşıyor 

Yapılan araştırmalar, sağlık ve fitness takipçisi cihazların akıllı saatleri geçebileceğine işaret ederken; müşteri açısından aranan en önemli faydanın ‘sağlık’ konusu olduğunun altı çiziliyor. Öte yandan giyilebilir fitness ve işletmelerde kullanılacak aygıtların da müşteri isteği doğrultusunda geliştirileceğine işaret ediliyor.

Akıllı mücevher kadınları cezbediyor 

Giyilebilir teknolojilerin önümüzdeki on yılda hızla yükselmesine katkı sağlayacak ürünlerden birinin de ‘güvenlik’ amaçlı kadın tüketicileri cezp edecek akıllı mücevherler olacağına dikkat çekiliyor.
Akıllı spor bileklikleri, spor yapan kişileri antrenman sırasında ağır cihazlar taşıma zahmetinden kurtarırken, performanslarının artmasına da yardımcı oluyor. Tüketicilerin en çok sahip olmayı istediği giyilebilir teknoloji ürünü akıllı saat olurken; bu ürünü akıllı gözlük ve akıllı bileklik takip ediyor.

Giyilebilir teknolojide moda

Giyilebilir aksesuarların, pazarda kendi potansiyellerini gösterebilmeleri için işlevlerinin haricinde çekici olmaları da gerekiyor. Bu giyilebilir aksesuarlar; giyilebilir saat, bileklik, kolye, gözlük ve diğerlerinin üretimi için ortaklıklar kurmaları kaçınılmaz.
Giyilebilir cihazları bazı otomobil üreticilerinin otomobil içine dahil etmeye başladığı da görülüyor. Araçlar ile giyilebilir cihazlar arasındaki bağlantıyla otomobilin bakım süreci hakkında bilgi edinilebilecek.
   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları