E-Ticaret Sitelerine Kiracı Olun


İnternetten para kazanmak herkesin hayali; ancak hiç kolay değil. Ürünlerinizi, bir e-ticaret sitesi kurarak ya da büyük reklam harcamalarını göze alarak satamıyorsanız; bazı elektronik ticaret (e-ticaret) sitelerinden online pazaryeri kiralamayı tercih edebilirsiniz.
Belli ücret ve komisyonlar karşılığında sanal mağaza kiralayarak ürün ve hizmetlerin pazarlanmasına olanak tanıyan online pazaryerleri; geleneksel mağazacılıktaki iş hanlarının sanal ortama uyarlanmış hali. Alıcılar ile satıcıları internet ortamında bir araya getiren e-pazaryerleri, satıcılara sanal mağaza açma imkanı veriyor.
Bir fiziki mağazanız varsa ve internet üzerinden nasıl bir geri dönüş alacağınızı merak ediyorsanız: Pazar yeri modeli uygun olabilir; daha düşük maliyetlerle satış yapmaya başlayabilirsiniz.
Tüketiciler de ihtiyaç duydukları ürünler için bu sitelere girdiklerinde aynı ürünü ya da hizmeti farklı satıcılarda bularak fiyat ve kalite kıyaslaması yapabiliyor.
Bu platformlarda aylık mağaza bedeli, ürün başı listeleme ücretleri, satışlardan belli bir oranda komisyon ve reklam ücretli gibi harcamalar olabiliyor.
Platformların sayesinde e-ticaretin gelişimi de hızlanırken, girişimciler depo kurmadan, kargolama, site kurma, reklam ve pazarlama yapmadan daha kolay ve kısa bir süreçle ürünlerini müşterilere sunabiliyor.
Girişimci, kendi e-ticaret sitesi üzerinden kısa sürede ulaşamayacağı kitleye, online pazar yerleri sayesinde ulaşabiliyor.
e-Pazar yeri mi, e-ticaret sitesi mi?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret sitenizi kurmak mı daha avantajlı? Sorusunu etraflıca değerlendirmeniz gerekiyor.
Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın yanı sıra online pazar yerlerinden bir mağaza oluşturarak da internet üzerinden satış yapabilirsiniz. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa, aynı zamanda online pazar yerlerinde de satış yapabilirsiniz. Her iki yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor.
Bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda kendinizi bu işe adamanız kaçınılmaz. Siteyi kurmak için belli bir yatırım yapmanız elbette ki gerekli. Sitenin altyapısının kurulumu, düzenli olarak sitenin bakımı, site içeriklerinin yönetimi gibi ek maliyetleriniz olur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu maliyetleri göz önünde bulundurmanızda fayda var.
Online pazar yerleri, internet üzerinden satış yapmak isteyenlerin en sık başvurduğu platformlardan. Her satıcının internet üzerinde bir mağazaya sahip olmasını sağlayan online pazar yeri, çok sayıda tedarikçi ile alıcıları bir araya getiriyor.
Online mağaza fırsatları
Dünyada, tüketicilerin yoğun olarak kullandıkları ve ülkemizde de benzer örnekleri bulunan pek çok pazar yeri platformu, işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pek çok kolaylık sunuyor.
Yaptığınız el işi ya da tasarım ürünlerini değerlendirerek bunu kazanca dönüştürmeniz mümkün. Online pazar yeri platformları üzerinden ürünlerinizi satabilir, kendi işinizi herhangi bir ücret ödemeden internet üzerinden kurabilirsiniz. Böylece online mağazanızı açarak iş sahibi olabilirsiniz.
Online pazar yerlerine; dünyada Etsy, el emeği ürünlerin değerlendirilip satışa sunulduğu ilk örneklerden biri. Ayrıca eBay, Dawanda.com ve Folksy gibi platformlar da bu alanda faaliyet gösteriyor. Amazon Handmade de sanatçılar ve zanaatkarlar el yapımı ürünlerini satışa sunuyor ve platforma belli bir komisyon karşılığında üye oluyor.
Türkiye’de de online pazar yeri alanında yenilikler oluyor. Gittigidiyor.com, Sahibinden.com, Hepsiburada.com, Zet.com öne çıkan örneklerin başında yer alıyor. El işi ürünlerin ve hobilerin değerlendirildiği platformlar arasında ise emeksensin.com, hobinisat.com ve senyapsen-sat.com dikkat çekiyor.
Ticimax, Zencommerce gibi uluslar arası online pazar yerleri Türkiye’ye yönelik de hizmet veriyor.
Sadece işletmeler değil, ticari faaliyeti bulunmayan bireyler de pazar yerleri üzerinden ihtiyaç fazlası ürünlerini satışa çıkarabiliyor. Tüketiciden tüketiciye ismi verilen bu iş modeli sayesinde bireyler ihtiyaçlarını uygun fiyatlarla karşılayabiliyor.
Pazar yerlerinin bugün en çok uğraş verdikleri konulardan bir tanesi; bünyelerindeki satıcıların müşterilerine verdikleri hizmette belli bir kalite standardı yakalayabiliyor olması.
e-Pazaryeri seçim kriterleri
Türü itibariyle hangi e-pazaryerinin firmanızın beklentilerine cevap vereceğine karar verdikten sonra bu tür içinde en uygun e-pazaryeri seçimini yapabilmek için de bazı kriterler çerçevesinde e-pazaryerini incelemek gerekiyor. Pazaryerinin hedef kitlesi ile sektörünüz uyumlu mu? Sorusu büyük önem taşıyor.
Bir çok e-pazaryeri, tedarikçi üyeleri tarafından teklif edilen ürün ve hizmetler hakkında bilgiyi katalog ve listeler yoluyla sağlıyor.
Alibaba.com desteği
Türkiye’de "Alibaba.com desteği" olarak bilinen ve iş dünyasının uluslar arası e-ticaret sitelerine üye olması amacıyla başlatılan destek uygulaması bu yıl 16 siteyi kapsıyor.
Ekonomi Bakanlığı, daha fazla firmayı ihracatçı yapmak amacıyla başlattığı e-ticaret sitelerine toplu üyelik desteği bu yıl da devam ediyor. Program kapsamında 2018 yılı için 16 yerli ve yabancı e-ticaret sitesi Bakanlıkça onaylandı.
Listede, Türkiye'nin yanı sıra Güney Kore, Fransa, Belçika, Suudi Arabistan ve İsviçre merkezli siteler de yer aldı.
Bakanlık, tüm sektörlere hizmet veren e-ticaret siteleriyle birlikte, sadece kimya, makine, çelik, orman ve doğal taş ürünleri alanlarında hizmet veren siteleri de kapsama dahil etti.
Bakanlığın onay verdiği siteler; "bysharing.com, chemorbis.com, globalpiyasa.com, makinecim.com, steelorbis.com, tradeatlas.com, turkishbusinessplatform.com, turkishexporter.net, alibaba.com, ec21.com, europages.com, fordaq.com, kompass.com, stonecontact.com, tradekey.com, zoodel.com" olarak belirlendi.
Destek modeline göre, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK), ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, organize sanayi bölgeleri (OSB), sektörel dernekler, işveren sendikaları gibi iş birliği kuruluşları, üyelerini, Bakanlık tarafından ön onay verilen e-ticaret platformlarına toplu üye yapabilecek.
Kuruluşlar, üyelikten doğan maliyeti ödemeleri halinde, ödemenin yüzde 80'ini hibe olarak geri alacak.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dijitalleşmenin Ekonomiye Etkisi

Tarım Bilgi Sistemleri

Güvenlik İçin ‘Elektronik Kimlik’