Düşüncelerimiz Elimizden Gidiyor
Japon’da geliştirilen yapay zeka, insanların zihnini ve düşüncelerini
okuyup; görselleştirerek, bilgisayar ortamına aktarıyor.
İnsan beynine
bağlanıp, düşünceleri okumayı başaran yapay zeka, bir anlamda düşüncelerimizin
mahremiyetini elimizden mi alıyor? Yapay zekanın rüyaları da okuyup;
görselleştirilmesine olanak tanıyabileceği speküle ediliyor.
Japon bilim insanları, yapay zeka üretiminde insan beyninin
modellenmesi ve beyninin deşifre edilebilmesi için bir dizi derin öğrenme
algoritması oluşturuyor.
ABD'li bilim insanlarının geliştirdikleri, düşünceleri
okuyabilen yapay zeka ise kişinin suç işleyip işlemediğini tespit edebiliyor. Beyni
tarayan yapay zeka, kimin
suçlu, kimin masum olduğunun daha kolay anlaşılmasını sağlıyor.
Uzmanlara göre yapay zeka, beynimizi ele geçirerek
düşüncelerimize, duygularımıza ya da kararlarımıza kendi isteğimiz dışında yön
verebilir.
Öte yandan, bir bilgi yükleme ya da indirme işlemi
gerçekleştirebildiği belirtilen bir kablosuz beyin-bilgisayar arayüzünün de insanlar
için yeni bir çağ başlatacağı öne sürülüyor.
Bu tür beyin okuma sistemleri; kimbilir, insanlar yolda yürürken akıllarından
geçenleri meraklılarına iletiyor…
Düşünceler
yazıya dökülüyor
Beyin okuyan bilgisayar programı, düşünceleri yazıya
döküyor.
Beyin dalgalarını birleştiren ve düşünülen her şeyi yazıya dökebilen yazılım
(düşünceden-yazıya), iletişim
kurabilme yetisini kaybetmiş insanlara kurtarıcı olarak görülüyor.
Yapay zeka ve telepati bağlamında geliştirilen;
insanların aklından geçenleri okuyan ve hislerini anlayan duygusal
bilgisayarların (robotlar) ise, önümüzdeki yıllarda yaşlılara
ve hastalara hastabakıcı olarak hizmet vermeye başlayabileceği öne sürülüyor. Hem
duygusal halden hem de fiziksel rahatsızlıklardan anlayan robotlar, yalnızlık
çekenlere “can yoldaşı” olacak gibi…
Yapay
zeka işsiz bırakıyor
Daha önceki yazılarımızda da ele aldığımız gibi yapay
zekanın önümüzdeki 10-15 yıl içinde birçok kişinin işini elinden alacağı; kabul
edilmesi zor olsa da bir gerçek olarak karşımızda duruyor…Tüm sektörler için değişim
kaçınılmaz…Yapılan çeşitli araştırmalar, ürkütücü sonuçlar veriyor.
ABD’li araştırma şirketi Gartner ise bir yıl içinde iş
yaşamındaki içeriğin yüzde 20’sinin makineler tarafından üretileceğini
açıkladı. İçerik pazarlamasının kuralları her yıl güncelleniyor; blog yayınları
artık daha uzun, reklamlar ise ‘kişiselleştirilmiş’ durumda…İçerik
pazarlamasında ‘yapay zeka’nın önemli bir rol üslendiği görülüyor. Ancak insan
elinin değdiği içeriğin ruhunu hiçbir yapay zeka ya da makine (robot) veremiyor…Ağdalı
anlatımlar… nüansları ve değimleri hiçbir yapay zeka aktaramıyor.
Google, yapay zekasına doodle yapmayı öğretmiş…Ancak
edinilen deneyimden daha karmaşık bir resim
çizmenin bir bilgisayar için son derece zor olduğu belirtiliyor…
Yorumlar
Yorum Gönder