Düşüncelerimiz Elimizden Gidiyor


Japon’da geliştirilen yapay zeka, insanların zihnini ve düşüncelerini okuyup; görselleştirerek, bilgisayar ortamına aktarıyor.

İnsan beynine bağlanıp, düşünceleri okumayı başaran yapay zeka, bir anlamda düşüncelerimizin mahremiyetini elimizden mi alıyor? Yapay zekanın rüyaları da okuyup; görselleştirilmesine olanak tanıyabileceği speküle ediliyor.

Japon bilim insanları, yapay zeka üretiminde insan beyninin modellenmesi ve beyninin deşifre edilebilmesi için bir dizi derin öğrenme algoritması oluşturuyor.

ABD'li bilim insanlarının geliştirdikleri, düşünceleri okuyabilen yapay zeka ise kişinin suç işleyip işlemediğini tespit edebiliyor. Beyni tarayan yapay zeka, kimin suçlu, kimin masum olduğunun daha kolay anlaşılmasını sağlıyor.

Uzmanlara göre yapay zeka, beynimizi ele geçirerek düşüncelerimize, duygularımıza ya da kararlarımıza kendi isteğimiz dışında yön verebilir.

Öte yandan, bir bilgi yükleme ya da indirme işlemi gerçekleştirebildiği belirtilen bir kablosuz beyin-bilgisayar arayüzünün de insanlar için yeni bir çağ başlatacağı öne sürülüyor.  

Bu tür beyin okuma sistemleri; kimbilir, insanlar yolda yürürken akıllarından geçenleri meraklılarına iletiyor…

Düşünceler yazıya dökülüyor

Beyin okuyan bilgisayar programı, düşünceleri yazıya döküyor.

Beyin dalgalarını birleştiren ve düşünülen her şeyi yazıya dökebilen yazılım (düşünceden-yazıya), iletişim kurabilme yetisini kaybetmiş insanlara kurtarıcı olarak görülüyor.

Yapay zeka ve telepati bağlamında geliştirilen; insanların aklından geçenleri okuyan ve hislerini anlayan duygusal bilgisayarların (robotlar) ise, önümüzdeki yıllarda yaşlılara ve hastalara hastabakıcı olarak hizmet vermeye başlayabileceği öne sürülüyor. Hem duygusal halden hem de fiziksel rahatsızlıklardan anlayan robotlar, yalnızlık çekenlere “can yoldaşı” olacak gibi…

Yapay zeka işsiz bırakıyor

Daha önceki yazılarımızda da ele aldığımız gibi yapay zekanın önümüzdeki 10-15 yıl içinde birçok kişinin işini elinden alacağı; kabul edilmesi zor olsa da bir gerçek olarak karşımızda duruyor…Tüm sektörler için değişim kaçınılmaz…Yapılan çeşitli araştırmalar, ürkütücü sonuçlar veriyor.  

ABD’li araştırma şirketi Gartner ise bir yıl içinde iş yaşamındaki içeriğin yüzde 20’sinin makineler tarafından üretileceğini açıkladı. İçerik pazarlamasının kuralları her yıl güncelleniyor; blog yayınları artık daha uzun, reklamlar ise ‘kişiselleştirilmiş’ durumda…İçerik pazarlamasında ‘yapay zeka’nın önemli bir rol üslendiği görülüyor. Ancak insan elinin değdiği içeriğin ruhunu hiçbir yapay zeka ya da makine (robot) veremiyor…Ağdalı anlatımlar… nüansları ve değimleri hiçbir yapay zeka aktaramıyor.  

Google, yapay zekasına doodle yapmayı öğretmiş…Ancak edinilen deneyimden daha karmaşık bir resim çizmenin bir bilgisayar için son derece zor olduğu belirtiliyor…

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları