Demiryolları Yatırımları ‘Mobil’ Tercihini Artırdı
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) yatırım
projelerinin büyümesi, yürütülen projelerin işyeri dışından da takip edilmesi
ihtiyaçını doğururken, iş ve işlemlerin teknolojik imkanlardan faydalanılarak takip
edilebilmesi için “Mobil Çözümler” etkin ve yoğun bir biçimde kullanılıyor.
Kurum personelinin bilgiye hızlı ve kesintisiz erişiminin
sağlanabilmesi için mobil data hattı, TCDD Taşımacılık A.Ş. bünyesinde, etkin olarak
tercih ediliyor.
TCDD Taşımacılık A.Ş., masaüstü, dizüstü, tablet
bilgisayarlar, veri gizliliği ve güvenliği üst düzeyde olan akıllı mobil
telefonlar ile yazıcı ve tarayıcı gibi bilgi teknoloji donanımlarıyla çalışmalarını
internet üzerinden yürütüyor.
Donanım ve yazılım
sorunlarının Sanal Özel Ağ üzerinden sorumlu personele iletilmesi için web ara yüzü
kullanılırken, donanımların test
ve kabul süreçleri sözleşme ve teknik şartnameler çerçevesinde Strateji
Geliştirme Dairesi Başkanlığınca gerçekleştiriliyor.
Görevi gereği işyeri
dışındaki çalışmalarını sürdüren personelin bilgi sistemlerine erişimi veya
bilgi girişi yapmasında kullanılan mobil cihazlar için özel güvenlik sağlayan yazılımlar
tercih edilirken, çalışmalarında personele mobil data hattı veriliyor.
Veriler, kablolu ve
kablosuz data bağlantıları ile idare veri merkezine iletilerek, güvenlikli
olarak internete eriştirilmesi sağlanıyor.
İhtiyaç Fazlası Donanımlar
TCDD’de donanımların
amacına uygun olarak kullanılması ve korunması esas alınarak, personelin bu
yöndeki sorumluluğu artırılmış durumda. Kurumdan ayrılan personelin kullandığı donanımları
tam ve eksiksiz teslim etmesi zorunlu tutuluyor.
Bilgi teknolojileri
donanımları ihtiyaç duyulan yerlerde, özelliklerde ve miktarda kullanılırken,
donanımlar miktar ve özellik bakımından incelenerek, ihtiyaç fazlası olan
donanımlar ihtiyaç duyulan yerlerde değerlendirmeye alınıyor.
Donanımların sağlıklı çalışması için yılda en az bir kez periyodik
bakımları yapılırken, donanımların arızalanması halinde ilgili personel,
uzaktan erişim sağlayarak, arızanın yazılımsal ya da donanımsal olup olmadığını
tespit edebiliyor.
Sistemi
kullananlar, uygulamalar, donanımlar ve yazılımlarında karşılaştıkları
sorunları veya taleplerini Yardım Masası uygulaması ile ilgili personele bildirebiliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder