Demiryolları Yatırımları ‘Mobil’ Tercihini Artırdı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) yatırım projelerinin büyümesi, yürütülen projelerin işyeri dışından da takip edilmesi ihtiyaçını doğururken, iş ve işlemlerin teknolojik imkanlardan faydalanılarak takip edilebilmesi için “Mobil Çözümler” etkin ve yoğun bir biçimde kullanılıyor.

Kurum personelinin bilgiye hızlı ve kesintisiz erişiminin sağlanabilmesi için mobil data hattı, TCDD Taşımacılık A.Ş. bünyesinde, etkin olarak tercih ediliyor.

TCDD Taşımacılık A.Ş., masaüstü, dizüstü, tablet bilgisayarlar, veri gizliliği ve güvenliği üst düzeyde olan akıllı mobil telefonlar ile yazıcı ve tarayıcı gibi bilgi teknoloji donanımlarıyla çalışmalarını internet üzerinden yürütüyor.
Donanım ve yazılım sorunlarının Sanal Özel Ağ üzerinden sorumlu personele iletilmesi için web ara yüzü kullanılırken, donanımların test ve kabul süreçleri sözleşme ve teknik şartnameler çerçevesinde Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığınca gerçekleştiriliyor.

Görevi gereği işyeri dışındaki çalışmalarını sürdüren personelin bilgi sistemlerine erişimi veya bilgi girişi yapmasında kullanılan mobil cihazlar için özel güvenlik sağlayan yazılımlar tercih edilirken, çalışmalarında personele mobil data hattı veriliyor.
Veriler, kablolu ve kablosuz data bağlantıları ile idare veri merkezine iletilerek, güvenlikli olarak internete eriştirilmesi sağlanıyor.

İhtiyaç Fazlası Donanımlar


TCDD’de donanımların amacına uygun olarak kullanılması ve korunması esas alınarak, personelin bu yöndeki sorumluluğu artırılmış durumda. Kurumdan ayrılan personelin kullandığı donanımları tam ve eksiksiz teslim etmesi zorunlu tutuluyor.

Bilgi teknolojileri donanımları ihtiyaç duyulan yerlerde, özelliklerde ve miktarda kullanılırken, donanımlar miktar ve özellik bakımından incelenerek, ihtiyaç fazlası olan donanımlar ihtiyaç duyulan yerlerde değerlendirmeye alınıyor.

Donanımların sağlıklı çalışması için yılda en az bir kez periyodik bakımları yapılırken, donanımların arızalanması halinde ilgili personel, uzaktan erişim sağlayarak, arızanın yazılımsal ya da donanımsal olup olmadığını tespit edebiliyor.
Sistemi kullananlar, uygulamalar, donanımlar ve yazılımlarında karşılaştıkları sorunları veya taleplerini Yardım Masası uygulaması ile ilgili personele bildirebiliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları