e-Pazaryerinde Ürünü Fotoğraf Satıyor
Elektronik ticaret sitelerinde ürünleri
en iyi şekilde tanıtmak olmazsa olmazdır… Bu nedenle de ürünlerin
profesyonel fotoğraf çekimleri önemlidir…
e-Ticaret sitelerinde satışa sunulan ürünün kendisi kadar
fotoğrafı daha daha büyük prim yapıyor. Fotoğraf seçimde önemli etken olurken; tüketici
eliyle dokunamadığı ürünün fotoğrafına bakarak tatmin oluyor, tahminde
bulunuyor ve tercihini yapıyor.
Sitenin içeriğini oluşturan ürünleri öne çıkaran
fotoğraflar kadar elbette ki fotoğrafları sunan teknoloji de oldukça önem
taşıyor. Teknolojisi o sitenin karakteristik özelliğini oluşturuyor.
Dolayısıyla vasat bir fotoğraf ve vasat bir teknolojiyle; ürün ne kadar üstün
ve ne kadar kaliteli olur ise olsun geri planda kalıyor.
İnternetten ürünü değil, aslında fotoğrafını satın alıyoruz.
Ürünü, ancak elimize ulaştığında
inceleme fırsatı buluyoruz…
Ürün fotoğraflarının kaliteli olması gerektiği
kaçınılmaz; tedarikçilerden edinilen fotoğraflar kalite açısından yetersiz
olabilir…O nedenle de profesyonel desteğe ihtiyaç duyulur…Yüksek çözünürlüklü
ve estetik görünümlü ürün fotoğrafları satışı artıran en önemli unsur.
Tüketiciler, ürünleri doğrudan inceleme olanağına sahip
olmadıkları için fotoğraflara bakarak fikir edinirler. Bu nedenle de sitelerde ürünlerin
farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarına yer verilir.
Ürün için koyulan fotoğraf, satılan modelle bire bir
uyumlu olmalı ki; bir çok tüketici fotoğrafta görmüş olduğu ürünün eline almış
olduğu ürünle aynı olmadığı algısı yaşayarak, geri gönderebiliyor.
Sitedeki görsellerin tüketicilerin algısına
yönelik olmaması durumunda, sitenin hızla terk edilmesi sonucuna yol açıyor.
Fotoğraf dokunma
hissi yaratmalı
Sıklıkla belirttiğimiz gibi e-ticaret sitelerinde ürün
fotoğrafları satış oranlarını etkileyen en önemli unsur konumunda. Mağazalardaki
ürünü inceleme ve dokunma hissinin yerine geçen fotoğrafta, ışıklandırma ve fon çok önemli etki
yaratıyor. Fotoğrafın tonları, netliği ve ışığı ürünün ortaya çıkmasını
sağlıyor.
360 derece ürün fotoğrafları tüketiciyi cezbederken;
ürünü her açıdan rahatça inceleyebilme fırsatı sunuyor. Ürünün sabit bir nokta
etrafında dönebileceği döner sistemler kullanılıyor.
Tüketicinin sitede kalmaya ikna olması
için ürün renklerinin fotoğraflarda çok iyi yansıtılması gerekiyor ki; renklerin
de satışta ayrıca çok fazla etkisi bulunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder