e-Pazaryerinde Ürünü Fotoğraf Satıyor

Elektronik ticaret sitelerinde ürünleri en iyi şekilde tanıtmak olmazsa olmazdır… Bu nedenle de ürünlerin profesyonel fotoğraf çekimleri önemlidir…

e-Ticaret sitelerinde satışa sunulan ürünün kendisi kadar fotoğrafı daha daha büyük prim yapıyor. Fotoğraf seçimde önemli etken olurken; tüketici eliyle dokunamadığı ürünün fotoğrafına bakarak tatmin oluyor, tahminde bulunuyor ve tercihini yapıyor.

Sitenin içeriğini oluşturan ürünleri öne çıkaran fotoğraflar kadar elbette ki fotoğrafları sunan teknoloji de oldukça önem taşıyor. Teknolojisi o sitenin karakteristik özelliğini oluşturuyor. Dolayısıyla vasat bir fotoğraf ve vasat bir teknolojiyle; ürün ne kadar üstün ve ne kadar kaliteli olur ise olsun geri planda kalıyor.   

İnternetten ürünü değil, aslında fotoğrafını satın alıyoruz. Ürünü, ancak elimize ulaştığında inceleme fırsatı buluyoruz…
Ürün fotoğraflarının kaliteli olması gerektiği kaçınılmaz; tedarikçilerden edinilen fotoğraflar kalite açısından yetersiz olabilir…O nedenle de profesyonel desteğe ihtiyaç duyulur…Yüksek çözünürlüklü ve estetik görünümlü ürün fotoğrafları satışı artıran en önemli unsur.

Tüketiciler, ürünleri doğrudan inceleme olanağına sahip olmadıkları için fotoğraflara bakarak fikir edinirler. Bu nedenle de sitelerde ürünlerin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarına yer verilir.

Ürün için koyulan fotoğraf, satılan modelle bire bir uyumlu olmalı ki; bir çok tüketici fotoğrafta görmüş olduğu ürünün eline almış olduğu ürünle aynı olmadığı algısı yaşayarak, geri gönderebiliyor.
Sitedeki görsellerin tüketicilerin algısına yönelik olmaması durumunda, sitenin hızla terk edilmesi sonucuna yol açıyor.

Fotoğraf dokunma hissi yaratmalı

Sıklıkla belirttiğimiz gibi e-ticaret sitelerinde ürün fotoğrafları satış oranlarını etkileyen en önemli unsur konumunda. Mağazalardaki ürünü inceleme ve dokunma hissinin yerine geçen fotoğrafta, ışıklandırma ve fon çok önemli etki yaratıyor. Fotoğrafın tonları, netliği ve ışığı ürünün ortaya çıkmasını sağlıyor.

360 derece ürün fotoğrafları tüketiciyi cezbederken; ürünü her açıdan rahatça inceleyebilme fırsatı sunuyor. Ürünün sabit bir nokta etrafında dönebileceği döner sistemler kullanılıyor.
Tüketicinin sitede kalmaya ikna olması için ürün renklerinin fotoğraflarda çok iyi yansıtılması gerekiyor ki; renklerin de satışta ayrıca çok fazla etkisi bulunuyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Veri Depolamanın Geleceği

Sanal Dünyanın Bilgi Avcıları