e-Ticaret 20 Trilyon Dolar’a Ulaştı

Elektronik ticaretin (e-ticaret) pazar hacmi 20 trilyon Dolar’a ulaştı. “EvdeKal” sürecinde dijital ortamdan alışveriş yapan tüketicilerin sayısının da etkisiyle; 7 milyar 80 milyona yaklaşan dünya nüfusunun neredeyse 7 milyara yakınının elektronik ticarete ilgi gösterdiği söyleniyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)Yönetim Kurulu Sayman Üyesi ve Ankara Ticaret Borsası Başkanı Faik Yavuz, bugün ticarette yeni bir devrim yaşandığına işare ederek, bunun adının elektronik ticaret devrimi olduğunu belirtiyor. “Tüm dünya senin pazarın ama aynı zamanda senin rakibin” diyen Yavuz, dünyada e-ticaretin toplam perakende pazarından aldığı payın yüzde 9-10 arasında olduğuna dikkati çekiyor.

Bütün çabalara karşın elektronik ticarette dünyada ilk 25 ülkenin içerisinde yer alamayan Türkiye’nin bu tablosunu deşiştirebilmek adına TOBB, Türkiye’deki firmaları dijital dünyaya hazırlıyor. Bu konuda projeler üreten  dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan Vodafone ile birlikte çalışan TOBB, dijital okuryazarlığı ve KOBİ’lerin dijital altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyor.

Türkiye e-Ticaretinin Geleceği Parlak

Türkiye’de toplam perakende ticaretin sadece yüzde 3’ünün elektronik mecradan yapıldığının altını çizen Yavuz, konuya ilişkin şunları söylüyor: “Bugün için gerideyiz, ama aradaki farkı hızla kapatabiliriz. Türkiye bunun için müthiş bir potansiyele sahip.Türkiye, internet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında Batı ülkelerine benziyor. Nüfusun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. 50 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor. Günde ortalama 5 saatimizi internette geçiriyoruz. Sadece firmadan tüketiciye değil, firmadan firmaya yapılan e-ticareti de geliştirmek istiyoruz.”

TOBB ve Vodafone’dan Dijital Dönüşüm

Vodafone olarak teknoloji iletişim şirketi olma vizyonuyla çalıştıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan ise birlikte daha iyi bir geleceğe bağlanmak için tüm paydaşların yanında olduklarına vurgu yaparak, “Üç yıl önce, TOBB ile Dijital Dönüşüm Hareketi’ni başlattık” diyor. Türkiye Teknoloji Buluşmaları’na ana sponsor olduklarını dile getiren Deegan, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Çok güzel bir işbirliğine imza attık. TOBB ile birlikte Türkiye’yi şehir şehir geziyoruz. Dijitalleşme yolculuklarında KOBİ’lere rehberlik ediyoruz. Biliyoruz ki KOBİ’ler büyürse, Türkiye büyür. Yaptığımız çalışmalarla Türkiye’nin dijital skorunu 53’ten 69’a yükselttik. Elbette, durmak yok! Teknoloji gücümüzle işletmelerin yanında olmaya devam edeceğiz.”

İnternet Üzerinden Satış Oranı Yetersiz

TOBB, dijitalleşme ve e-ticarette konusunda ısrarcı bir tutum sergilerken, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) son verisine göre internet üzerinden satış yapan girişim oranı halen yüzde 11 civarında bulunuyor. Danışmanlık ve araştırma şirketi Deloitte’un Türkiye Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) için hazırladığı rapora göre de e-ticaretimiz 2018’de 60 milyar liraya çıktı. Elektronik parakendede de (e-perakende) ancak 31 milyar liraya geldik.

Dünya Ekonomik Forumu’na göre ise dijital dönüşümün sosyal ve ekonomik açıdan yaratacağı değerin 10 yıllık dönemde 100 trilyon Dolar, dijitalleşmenin diğer sektörlerle birlikte toplam net ekonomik faydasının ise 30 trilyon Dolar olacağı tahmin ediliyor.

KOBİ’lerin çağ atlamaları için We Are Social’in 2020 yılı için hazırladığı raporda yer alan internet, sosyal medya ve mobil kullanıcı istatistiklerine ilişkin rakamlar da önemli gözüküyor. Diital KOBİ’lerin; dünya nüfusunun yüzde 59’una denk gelen 4.54 milyar internet kullanıcısını hedef almaları da gerekiyor. Öte yandan, dünya nüfusunun yazde 49’una denk gelen 3.80 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Dünya nüfusunun yüzde 67’sine denk gelen 5.19 milyar da mobil telefon kullanıcısı bulunuyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Veri Depolamanın Geleceği

e-Ticaret Yönetmeliği’ne Danıştay Ayarı

Dijitalleşmenin Ekonomiye Etkisi