e-Ticaret 20 Trilyon Dolar’a Ulaştı
Elektronik ticaretin (e-ticaret) pazar hacmi 20 trilyon Dolar’a ulaştı. “EvdeKal” sürecinde dijital ortamdan alışveriş yapan tüketicilerin sayısının da etkisiyle; 7 milyar 80 milyona yaklaşan dünya nüfusunun neredeyse 7 milyara yakınının elektronik ticarete ilgi gösterdiği söyleniyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)Yönetim Kurulu Sayman Üyesi ve Ankara Ticaret Borsası Başkanı Faik Yavuz, bugün ticarette yeni bir devrim yaşandığına işare ederek, bunun adının elektronik ticaret devrimi olduğunu belirtiyor. “Tüm dünya senin pazarın ama aynı zamanda senin rakibin” diyen Yavuz, dünyada e-ticaretin toplam perakende pazarından aldığı payın yüzde 9-10 arasında olduğuna dikkati çekiyor.
Bütün
çabalara karşın elektronik ticarette dünyada ilk 25 ülkenin içerisinde yer
alamayan Türkiye’nin bu tablosunu deşiştirebilmek adına TOBB, Türkiye’deki
firmaları dijital dünyaya hazırlıyor. Bu konuda projeler üreten dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan
Vodafone ile birlikte çalışan TOBB, dijital okuryazarlığı ve KOBİ’lerin dijital
altyapılarını geliştirmek için projeler üretiyor.
Türkiye e-Ticaretinin
Geleceği Parlak
Türkiye’de
toplam perakende ticaretin sadece yüzde 3’ünün elektronik mecradan yapıldığının
altını çizen Yavuz, konuya ilişkin şunları söylüyor: “Bugün için gerideyiz, ama
aradaki farkı hızla kapatabiliriz. Türkiye bunun için müthiş bir potansiyele
sahip.Türkiye, internet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon
kullanım oranlarında Batı ülkelerine benziyor. Nüfusun yüzde 90’ı mobil
bağlantıya sahip. 50 milyon kişi düzenli olarak her gün internete bağlanıyor. Günde
ortalama 5 saatimizi internette geçiriyoruz. Sadece firmadan tüketiciye değil,
firmadan firmaya yapılan e-ticareti de geliştirmek istiyoruz.”
TOBB ve Vodafone’dan Dijital
Dönüşüm
Vodafone
olarak teknoloji iletişim şirketi olma vizyonuyla çalıştıklarını belirten Vodafone
Türkiye CEO’su Colman Deegan ise birlikte daha iyi bir geleceğe bağlanmak
için tüm paydaşların yanında olduklarına vurgu yaparak, “Üç yıl önce, TOBB ile
Dijital Dönüşüm Hareketi’ni başlattık” diyor. Türkiye Teknoloji Buluşmaları’na
ana sponsor olduklarını dile getiren Deegan, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Çok güzel bir işbirliğine imza attık.
TOBB ile birlikte Türkiye’yi şehir şehir geziyoruz. Dijitalleşme
yolculuklarında KOBİ’lere rehberlik ediyoruz. Biliyoruz ki KOBİ’ler
büyürse, Türkiye büyür. Yaptığımız çalışmalarla Türkiye’nin dijital skorunu
53’ten 69’a yükselttik. Elbette, durmak yok! Teknoloji gücümüzle işletmelerin
yanında olmaya devam edeceğiz.”
İnternet Üzerinden
Satış Oranı Yetersiz
TOBB,
dijitalleşme ve e-ticarette konusunda ısrarcı bir tutum sergilerken, Türkiye
İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) son verisine göre internet üzerinden satış yapan
girişim oranı halen yüzde 11 civarında bulunuyor. Danışmanlık ve araştırma
şirketi Deloitte’un Türkiye Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) için
hazırladığı rapora göre de e-ticaretimiz 2018’de 60 milyar liraya çıktı. Elektronik
parakendede de (e-perakende) ancak 31 milyar liraya geldik.
Dünya
Ekonomik Forumu’na göre ise dijital dönüşümün sosyal ve ekonomik açıdan
yaratacağı değerin 10 yıllık dönemde 100 trilyon Dolar, dijitalleşmenin diğer
sektörlerle birlikte toplam net ekonomik faydasının ise 30 trilyon Dolar
olacağı tahmin ediliyor.
KOBİ’lerin çağ atlamaları için We Are Social’in 2020 yılı için hazırladığı raporda yer alan internet, sosyal medya ve mobil kullanıcı istatistiklerine ilişkin rakamlar da önemli
gözüküyor. Diital KOBİ’lerin; dünya nüfusunun yüzde 59’una denk gelen 4.54
milyar internet kullanıcısını
hedef almaları da gerekiyor. Öte yandan, dünya nüfusunun yazde 49’una
denk gelen 3.80 milyar sosyal
medya kullanıcısı bulunuyor. Dünya nüfusunun yüzde 67’sine denk gelen 5.19
milyar da mobil telefon
kullanıcısı bulunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder